banhoj till gata????

sterner

www.HEET.JAG
Gick med
1 Sep 2003
Hoj
cbr 954-02
funderar på att köpa en kompis banhoj men problemet e att den inte går att regga..det e en r1-03 ååå min fråga e då...kan man köpa en ram från typ en mc dem och bara byta över eller hur funkar d????:va

sterner skrev:
2669411 funderar på att köpa en kompis banhoj men problemet e att den inte går att regga..det e en r1-03 ååå min fråga e då...kan man köpa en ram från typ en mc dem och bara byta över eller hur funkar d????:va
Ja flytta över prylar går bra, ev. går det bra att "flytta" ramnumret också. Se till bara för allas skull att det inte är nåt fuffens med någon av ramarna!

HanneZ skrev:
2669465 Ja flytta över prylar går bra, ev. går det bra att "flytta" ramnumret också. Se till bara för allas skull att det inte är nåt fuffens med någon av ramarna!

men om ja köper en på en mcskrot kan det väl inte va fel på den eller???..sen får ja handla lite lampor å sånt också..ser ju även att det finns en massa olika banhojar här till salu på sh som e rätt billiga..blev lite fundersam över varför inte fler köper en ram...där av frågan..men tackar för svaret...

sterner skrev:
2669472 men om ja köper en på en mcskrot kan det väl inte va fel på den eller???..sen får ja handla lite lampor å sånt också..ser ju även att det finns en massa olika banhojar här till salu på sh som e rätt billiga..blev lite fundersam över varför inte fler köper en ram...där av frågan..men tackar för svaret...
Nä köper du från en mc-skrot så ska den va ok!

Det brukar oftast bli ganska dyrt att plocka ihop en racehoj till gathoj. Bara ramen lär nog kosta mer än vad som är lönt. Det låg ute en -02-03 för 55 papp för inte så länge sedan.

sterner skrev:
2669472 men om ja köper en på en mcskrot kan det väl inte va fel på den eller???..sen får ja handla lite lampor å sånt också..ser ju även att det finns en massa olika banhojar här till salu på sh som e rätt billiga..blev lite fundersam över varför inte fler köper en ram...där av frågan..men tackar för svaret...
Mycket jobb? Ramarna är dyra? :confused: :pannkyss

philsson skrev:
2669492 Mycket jobb? Ramarna är dyra? :confused: :pannkyss

a jag får nog hoppa över denna smarta grejen då:(får helt enkelt köpa en som e reggad å klar..tackar för svaren som sagt:tummenupp

sterner skrev:
2669496 a jag får nog hoppa över denna smarta grejen då:(får helt enkelt köpa en som e reggad å klar..tackar för svaren som sagt:tummenupp

Skit i att regga den överhuvudtaget o kör oförsäkrat, det är väl ungefär det alla kommer få göra nu i sommar ändå för ha råd :tummenupp

Oförsäkrat.

Eureka skrev:
2669784 Skit i att regga den överhuvudtaget o kör oförsäkrat, det är väl ungefär det alla kommer få göra nu i sommar ändå för ha råd :tummenupp

Det är inte så JÄVLA smart att köra oförsäkrat. Ponera att en olycka är framme och du kör oförsäkrat och som du dess utom är ansvarig för. Voj voj vad dyrt det kan bli för dig eller den som kör så. Det blir då en Civil prosess med rättegång och skade ståndskrav dvs man blir stämd. Det kan sluta med flera hundra tusen i skadestånd och kanske ända upp till miljon kronor. Så om jag vore den som funderar på att köra oförsäkrat, kolla först upp vad som skulle hända vid en olycka om ni inte tror mig. Sen får ni ta en allvarlig funderare. DEt blir ingen höjning av trafikförsäkringen i år. enligt en bekant som jag känner och som jobbar innom försäkringar. Så har Försb, gått ut med att säga att dom omöjligt hinner räkna ut den nya premien för alla olika typer av fordon och det kan tidigast bli klart till 08. Så inne dess kan det inte bli någon höjning av trafikförsäkringen.

bygga om race hoj

förrförra sommaren så köpte hag cralles gamla race hoj för att jag skulle bygga om den till gata men d va mer jobb än va jag hade räknat med, till slut lessnade :mad: jag och sålde skiten. tycker du ska köpa en ren gat hoj så bli det mkt smidigare. visst om man orkar pilla och hålla på men d tar längre tid än vad man tror.

:cpparty
knutten10 skrev:
2669798 Det är inte så JÄVLA smart att köra oförsäkrat. Ponera att en olycka är framme och du kör oförsäkrat och som du dess utom är ansvarig för. Voj voj vad dyrt det kan bli för dig eller den som kör så. Det blir då en Civil prosess med rättegång och skade ståndskrav dvs man blir stämd. Det kan sluta med flera hundra tusen i skadestånd och kanske ända upp till miljon kronor. Så om jag vore den som funderar på att köra oförsäkrat, kolla först upp vad som skulle hända vid en olycka om ni inte tror mig. Sen får ni ta en allvarlig funderare. DEt blir ingen höjning av trafikförsäkringen i år. enligt en bekant som jag känner och som jobbar innom försäkringar. Så har Försb, gått ut med att säga att dom omöjligt hinner räkna ut den nya premien för alla olika typer av fordon och det kan tidigast bli klart till 08. Så inne dess kan det inte bli någon höjning av trafikförsäkringen.

:cpparty
Kanske skulle tillägga att det var .: ironi :. inte en uppmaning! :)

Det räcker ju inte att köpa en ram..Den måste ju ha reg papper!! Annars vore det ju bara att stjäla en hoj,köpa en ram och flytta över allt...

Larzon skrev:
2669811 Det räcker ju inte att köpa en ram..Den måste ju ha reg papper!! Annars vore det ju bara att stjäla en hoj,köpa en ram och flytta över allt...

men tanken med att köpa en ram borde ju va att köpa en med regpapper

pjohan skrev:
2669839 Fast det snackades om att köpa en ram på skroten och skrotade hojar får väl sina ramar kryssade?

jo men en kryssad ram har han ju ingen nytta av... det är väl precis det han har då han har en gammal racehoj

Eureka skrev:
2669784 Skit i att regga den överhuvudtaget o kör oförsäkrat, det är väl ungefär det alla kommer få göra nu i sommar ändå för ha råd :tummenupp

Ja det verkar ju listigt...:rolleyes: :va

Har man inte råd att åka R1 kanske man ska låta bli...

Hur gör de som kör bana då? varför ställer de bara inte av sin hoj och kör på bana med den? alla som kör bana plockar väl inte ihop en hoj från skrotade delar? Hojen måste väl ha varit reggad nån gång eller?

fazerfun skrev:
2670664 Ja det verkar ju listigt...:rolleyes: :va

Har man inte råd att åka R1 kanske man ska låta bli...

Vem har sagt att man inte har råd ? :arsele
Men varför slänga pengar i skön i onödan ? Jag har inga problem att betala 20.000 / år.. men känns det normalt = NEJ!

Frågan vi alla skall ställa oss är egentligen hur mkt skall man behöva betala för att få köra den hoj man vill..
Skulle du skita om toapappret kostar 1000 kr metern ? ja förmodlingen men har man inte råd så får man väl hålla sig då..
De flesta har nog råd, men jag har annat kul att lägga pengar på, mc är ju inte enda intresset! Lägger hellre 1000 kr / mån till uteliggarna än att betala ytterligare 1000 för ngt jag har gjort 5 år tillbaka

lugn bara lugn nu...va allt handlade om va att jag trodde mig själv vara smart och köpa in en billig banhoj för att sen köpa en ny ram å regga den..men har tittat lite närmare på detta nu och det verkar som att kostnaden stiger bra mycke högre än att köpa en färdig...sååå nu avslutar vi detta istället å jag får tacka för dom svaren som ja fick på MIN fråga...mvh:tummenupp

sterner skrev:
2670717 lugn bara lugn nu...va allt handlade om va att jag trodde mig själv vara smart och köpa in en billig banhoj för att sen köpa en ny ram å regga den..men har tittat lite närmare på detta nu och det verkar som att kostnaden stiger bra mycke högre än att köpa en färdig...sååå nu avslutar vi detta istället å jag får tacka för dom svaren som ja fick på MIN fråga...mvh:tummenupp

Eller så köper du en racehoj som är reggad. De brukar ju vara billigare en en motsvarande gathoj.

Mr_Turbo skrev:
2670678 Hur gör de som kör bana då? varför ställer de bara inte av sin hoj och kör på bana med den? alla som kör bana plockar väl inte ihop en hoj från skrotade delar? Hojen måste väl ha varit reggad nån gång eller?

Köper man t.ex. en rachoj från Norge eller Tyskland så brukar de inte ha varit inreggade och då blir det dyrt och krångligt att regga in den i Sverige vilket medför att man skiter i att regga in den då man inte behöver det om man krö race. Sen så är ju de flesta racehojar vanliga hojar som är köpta av en handlare och de går ju att regga utan problem.

Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...