Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ja flytta över prylar går bra, ev. går det bra att "flytta" ramnumret också. Se till bara för allas skull att det inte är nåt fuffens med någon av ramarna!sterner skrev:2669411funderar på att köpa en kompis banhoj men problemet e att den inte går att regga..det e en r1-03 ååå min fråga e då...kan man köpa en ram från typ en mc dem och bara byta över eller hur funkar d????![]()
HanneZ skrev:2669465Ja flytta över prylar går bra, ev. går det bra att "flytta" ramnumret också. Se till bara för allas skull att det inte är nåt fuffens med någon av ramarna!
Nä köper du från en mc-skrot så ska den va ok!sterner skrev:2669472men om ja köper en på en mcskrot kan det väl inte va fel på den eller???..sen får ja handla lite lampor å sånt också..ser ju även att det finns en massa olika banhojar här till salu på sh som e rätt billiga..blev lite fundersam över varför inte fler köper en ram...där av frågan..men tackar för svaret...
Mycket jobb? Ramarna är dyra?sterner skrev:2669472men om ja köper en på en mcskrot kan det väl inte va fel på den eller???..sen får ja handla lite lampor å sånt också..ser ju även att det finns en massa olika banhojar här till salu på sh som e rätt billiga..blev lite fundersam över varför inte fler köper en ram...där av frågan..men tackar för svaret...
philsson skrev:2669492Mycket jobb? Ramarna är dyra?![]()
![]()
sterner skrev:2669496a jag får nog hoppa över denna smarta grejen dåfår helt enkelt köpa en som e reggad å klar..tackar för svaren som sagt
![]()
Eureka skrev:2669784Skit i att regga den överhuvudtaget o kör oförsäkrat, det är väl ungefär det alla kommer få göra nu i sommar ändå för ha råd![]()
knutten10 skrev:2669798Det är inte så JÄVLA smart att köra oförsäkrat. Ponera att en olycka är framme och du kör oförsäkrat och som du dess utom är ansvarig för. Voj voj vad dyrt det kan bli för dig eller den som kör så. Det blir då en Civil prosess med rättegång och skade ståndskrav dvs man blir stämd. Det kan sluta med flera hundra tusen i skadestånd och kanske ända upp till miljon kronor. Så om jag vore den som funderar på att köra oförsäkrat, kolla först upp vad som skulle hända vid en olycka om ni inte tror mig. Sen får ni ta en allvarlig funderare. DEt blir ingen höjning av trafikförsäkringen i år. enligt en bekant som jag känner och som jobbar innom försäkringar. Så har Försb, gått ut med att säga att dom omöjligt hinner räkna ut den nya premien för alla olika typer av fordon och det kan tidigast bli klart till 08. Så inne dess kan det inte bli någon höjning av trafikförsäkringen.
Larzon skrev:2669811Det räcker ju inte att köpa en ram..Den måste ju ha reg papper!! Annars vore det ju bara att stjäla en hoj,köpa en ram och flytta över allt...
Fast det snackades om att köpa en ram på skroten och skrotade hojar får väl sina ramar kryssade?ozto skrev:2669837men tanken med att köpa en ram borde ju va att köpa en med regpapper
pjohan skrev:2669839Fast det snackades om att köpa en ram på skroten och skrotade hojar får väl sina ramar kryssade?
Det finns semiskrotade ramar som går att regga in igen med samma ramnummer.pjohan skrev:2669839Fast det snackades om att köpa en ram på skroten och skrotade hojar får väl sina ramar kryssade?
Eureka skrev:2669784Skit i att regga den överhuvudtaget o kör oförsäkrat, det är väl ungefär det alla kommer få göra nu i sommar ändå för ha råd![]()
fazerfun skrev:2670664Ja det verkar ju listigt...![]()
![]()
Har man inte råd att åka R1 kanske man ska låta bli...
sterner skrev:2670717lugn bara lugn nu...va allt handlade om va att jag trodde mig själv vara smart och köpa in en billig banhoj för att sen köpa en ny ram å regga den..men har tittat lite närmare på detta nu och det verkar som att kostnaden stiger bra mycke högre än att köpa en färdig...sååå nu avslutar vi detta istället å jag får tacka för dom svaren som ja fick på MIN fråga...mvh![]()
Mr_Turbo skrev:2670678Hur gör de som kör bana då? varför ställer de bara inte av sin hoj och kör på bana med den? alla som kör bana plockar väl inte ihop en hoj från skrotade delar? Hojen måste väl ha varit reggad nån gång eller?
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |