Banhoj från Norge

bivven skrev:
Ska åka till karlstad o vidare till Oslo, ska möte killen där. Har aldrig åkt till norge så jag har ingen aning om tullar etc! finns det många såna vid den vägen? tänkte eftersom alla skriver att det oftast är helt dött...så pratar de säkert om de andra vägarna in? JAg menar...sån tur har ju inte JAG iaf.
:huvet
Nej, det finns bara en. Vid gränsen. :hihi Åk över Kongsvinger, mindre aktivitet vid den gränsstationen än om du tar E18 (fast det spelar ingen större roll, har man aktiv kontroll den aktuella dagen så har man). Kan du inte få norrbaggen att möta dig i Töcksfors, om du betalar hans bensinkostnad? Bara 10 mil från Oslo till Töcksfors. Glöm inte pengar till vägtullen om du ska till Oslo.

Vet inte hur sugen han är på att åka ännu längre, han ska redan åka nästan 50mil till oslo med bågen. ska höra lite.

Så om de har kontroll den dagen så är det kört i vilket fall....aja...blir nog att ta hem "skrotdelarna" bara för att vara säker :hihi

bivven skrev:
Vet inte hur sugen han är på att åka ännu längre, han ska redan åka nästan 50mil till oslo med bågen. ska höra lite.

Så om de har kontroll den dagen så är det kört i vilket fall....aja...blir nog att ta hem "skrotdelarna" bara för att vara säker :hihi
Det är ju "alltid" stendött vid tullen, men Murphys lag, du vet.

hehe...ja, o ska det hända ngn så händer det mig!
Tack för tipsen!

bivven skrev:

Vilken hoj har du fått tag i???

Bor själv i Norge och har blivit stoppad med mina egna racehojar. Efter konstens alla regler ska du väl momsa in hojen. Se till att få med dig det norska Homologiseringsbeviset. Det är ett litet papper med ramnummer etc från Norges Motorsportforbund. Tror att du får lov att ta med resgods till ett värde av 10 000 kr utan att betala moms, men jag är ingen tulltjänsteman.

Får du lov att beställa nytt Homologiseringsbevis från Norges Motorsportforbund så kostar det 150 kr. Då kan du fortfarande hävda att hojen är norsk och slipper problem med den svenska myndigheten (inklusive SVEMO!)

Ska du fuska in den så har du fortfarande en bra chans! :tummenupp

PS. När jag tog in min "veteran" Honda 125T från 1977 så blev jag tvungen att betala moms, trots att hojen är avställd och inte i körbart skick.

Tjena!
Det är en yamaha r6 01 till ett bra pris.
Ska iaf ta reda lite mer om den innan det blir affär!
Har även en svensk R6:a på g, f.s veidec hoj till oxå bra pris.

Kristian Salö skrev:
Vilken hoj har du fått tag i???

Bor själv i Norge och har blivit stoppad med mina egna racehojar. Efter konstens alla regler ska du väl momsa in hojen. Se till att få med dig det norska Homologiseringsbeviset. Det är ett litet papper med ramnummer etc från Norges Motorsportforbund. Tror att du får lov att ta med resgods till ett värde av 10 000 kr utan att betala moms, men jag är ingen tulltjänsteman.

Får du lov att beställa nytt Homologiseringsbevis från Norges Motorsportforbund så kostar det 150 kr. Då kan du fortfarande hävda att hojen är norsk och slipper problem med den svenska myndigheten (inklusive SVEMO!)

Ska du fuska in den så har du fortfarande en bra chans! :tummenupp

PS. När jag tog in min "veteran" Honda 125T från 1977 så blev jag tvungen att betala moms, trots att hojen är avställd och inte i körbart skick.

Kristian Salö skrev:
Bjørn Hansen?

Ex Solli Super B, stadard R6?

nej....han heter: Gjermund Meltveit. Nr 28 på hojen.
Vet du nåt om hojen får du gärna tala om det!

Blir tokig om det är nåt fel på hojen och jag har åkt 70mil.....

bivven skrev:
Ok, det låter ju vettigt, får du med mycket delar och så då också?
Har själv hämtat 2 hojjar därifrån och endast sett tullarna en gång men då var jag på väg in i norge. Men jag har aldrig sett nån som har blivit stoppad.

R1der skrev:
Ok, det låter ju vettigt, får du med mycket delar och så då också?
Har själv hämtat 2 hojjar därifrån och endast sett tullarna en gång men då var jag på väg in i norge. Men jag har aldrig sett nån som har blivit stoppad.

Ja..det är extra fälgar, andra dämpare ink styrdämpare, lite extra delar, extra kåpor, ett sett nya slicks.
Det räcker iaf...sen har jag dfen andra veidec hojen oxå., grymt mkt delar, 1år nyare hoj, kittad etc...men dubbla priset oxå. tufft val.
Nu är det så att jag aldrig ensh ar suttit på en r6:a, kanske inte ens passar min körstil. så.....det kanske är bra att inte lägga ut så mkt pengar på den modellen innan jag vet vad jag tycker om hojen...däremot om den skulle visa sig passa mig bra vill jag ju gärna ha veidec hojen!
Så.....jag vet inte.
Vad tycker ni andra?

bivven skrev:
Ja..det är extra fälgar, andra dämpare ink styrdämpare, lite extra delar, extra kåpor, ett sett nya slicks.
Det räcker iaf...sen har jag dfen andra veidec hojen oxå., grymt mkt delar, 1år nyare hoj, kittad etc...men dubbla priset oxå. tufft val.
Nu är det så att jag aldrig ensh ar suttit på en r6:a, kanske inte ens passar min körstil. så.....det kanske är bra att inte lägga ut så mkt pengar på den modellen innan jag vet vad jag tycker om hojen...däremot om den skulle visa sig passa mig bra vill jag ju gärna ha veidec hojen!
Så.....jag vet inte.
Vad tycker ni andra?

Om du inte gillar den så köper jag den av dig. ;) Billigt förståss...

*/ ?>
Nyheter
MC-Mässan närmar sig!

På årets stora motorcykelmä...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

Back