Banhoj från Norge

valmers skrev:
Bara att få se metropolen Årjäng gör det ju värt besväret att köpa norsk hoj.

JA! huu ja förfaan... Årjäng är nåt speciellt!! det stället får ju Istanbul att framstå som Strängnäs typ.. :lol Helt klart värt ett besök.. konstigt att inte charterbolagen börjat skeppa dit folk?? det borde ju gå o göra en hacka på det..lätt!
Flemming :hihi

flemming skrev:
JA! huu ja förfaan... Årjäng är nåt speciellt!! det stället får ju Istanbul att framstå som Strängnäs typ.. :lol Helt klart värt ett besök.. konstigt att inte charterbolagen börjat skeppa dit folk?? det borde ju gå o göra en hacka på det..lätt!
Flemming :hihi

Och om ni kör väster om Vänern så missa för allt i världen inte Mellerud! På torget där kan man köpa "Våffelspecial" . Korv och mos i en våffla toppat med hallonsylt! :brinnerup

Stoppar dem och bitchar så skall den till min verkstad för kittning, se bara till att få med den norska hojboken. PM'a för info så skriver jag ut en fraktsedel med min adress och firma på så är det lugnt...visst fan..har ju redan en norsk banhoj i verkstan...skulle kanske komma ner och hälsa på den med din... :tummenupp

Kristian Salö skrev:
Det är min norska banhoj också efter att thundrace körde den lite för hårt :hihi

Amen va fan!!!! Jag har icke,upprepar ICKE på något sätt försämrat den,jag har bara kittat till vevhusventilationen å alla konstens regler...fan...se det positiva...den snurran behöver du aldrig mer serva...nu skall vi se...säg att den snurrat 10 år till med en genomsnittlig årlig servicekostnad på 6-8,000. Då har jag alltså sparat in mellan 60 och 80 papp till dig,utan att ens debitera för jobbet med att modda ventilationen... :tungan :pannkyss :D :banana

va in å kikade.. en ny motard ktm 525 smr för 67900 nkr... är inte det väldigt billigt.. trodde det var dyrt i norge.. eller är nåt annat dyrt?

annat ex.. en quad... yamaha raptor 660 för ca 62000nrk!

vafan. det är ju sjuukt bra pris.. en sån får du ju ge 90 för i sverige...

http://www.mxbike.no/atv.htm

Last edited:
magnus_moss skrev:
Och om ni kör väster om Vänern så missa för allt i världen inte Mellerud! På torget där kan man köpa "Våffelspecial" . Korv och mos i en våffla toppat med hallonsylt! :brinnerup

.....dohh inga vaaanliga våfflor det där, apgoa é dom me, hörde nåt om att Westbike ska flytta in till byn istället, kan nån bekräfta detta? /peter

bivven skrev:
nej....han heter: Gjermund Meltveit. Nr 28 på hojen.
Vet du nåt om hojen får du gärna tala om det!

Blir tokig om det är nåt fel på hojen och jag har åkt 70mil.....

Germund Meldtveit är en OK kille. Klotade iofs på Vålerbanan. Körde skitbra på Mo i Rana, OK på Rudskogen. Körde något fortare än mig i alla fall...

Det norska motorsportforbundet har klassat upp honom till A-förare. Om detta är mot hans vilja vet jag inte, men det ser ju inte ut som om han behåller hojen. Han jobbade på Svalbard, men kommer väl i från Vest-landet typ Stavanger.

Om du är intresserad kan du ta båten Göteborg-Kristiansand och då har han tre timmar att köra och du??? Bor själv i Kristiansand, så om du vill kan du låta hojen stå här hos mig så kan jag ta med den med norska papper nästa gång jag ska till Sverige.

PM'a mig om du vill veta något mer.

Tror att hans R6a är helt OK. Inte mer kraschad än andra.

Lycka till

Kristian

bivven skrev:
Nu är det så att jag aldrig ensh ar suttit på en r6:a, kanske inte ens passar min körstil. så.....

däremot om den skulle visa sig passa mig bra vill jag ju gärna ha veidec hojen!
Så.....jag vet inte.
Vad tycker ni andra?

Säkert Tage Solberg eller Helge Spjeldnes Supersport du är på jakt efter...

Jag hade gått för standard maskinen i år. Billigare och lättare att lära känna gränserna med den. Går det bra får du säkert tillbaka pengarna och du kan byta upp dig nästa år.

MEn har du gott om pengar kan du ju köpa båda två :hihi

thundrace skrev:
Amen va fan!!!!

Då har jag alltså sparat in mellan 60 och 80 papp till dig,utan att ens debitera för jobbet med att modda ventilationen...

Jag är aldrig sur :pannkyss

Ta det försiktigare om du ska modda till min andra hoj nu i helgen bara :rullandeu

Är denna ekonomiska insparing ala Sandströms MC Service är räkna som real vinst eller kapitalförlust? :va

thundrace skrev:
Amen va fan!!!! Jag har icke,upprepar ICKE på något sätt försämrat den,jag har bara kittat till vevhusventilationen å alla konstens regler...

Tänkte bara skicka in en bild och se vad Biven tycker...

Bifogat

• Modifiserad-vevhusventilati.jpg
    Modifiserad-vevhusventilati.jpg
    122 KB · Visningar: 58
  • Motor-fram-b.jpg
    Motor-fram-b.jpg
    46.5 KB · Visningar: 66
  • Flintstone-moppen-b.jpg
    Flintstone-moppen-b.jpg
    30.4 KB · Visningar: 51
red_ninja skrev:
.....dohh inga vaaanliga våfflor det där, apgoa é dom me, hörde nåt om att Westbike ska flytta in till byn istället, kan nån bekräfta detta? /peter

Japp...WestBike ligger numera i Mellerud längs 45:an, går inte att missa.

Hur mycket ska man behöva plocka ner för det ska räknas som skrot :rolleyes:

Är lite sugen på en banhoj från Norge,så nån registrering blir det inte frågan om.Men moms o tull kommer man väl inte ifrån....om dom nu börjar kolla mig vid gränsen.

*/ ?>
Nyheter
MC-Mässan närmar sig!

På årets stora motorcykelmä...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

Back