Nu är du ute och cyklar. Finns arrangörer som erbjuder sina deltagare privatinstruktörer med teori mellan passen.
Ja jag vet att det finns arrangörer som erbjuder det.
Och de instruktörerna koncentrerar sig på körkunskaper. DVS färdighetsträning.
Jag har ännu inte sett, eller hört någon som tar med vad vi kalla "mjuka värden"
Det är där skillnaden ligger.
Har du kört med alla arrangörer i Sverige? Annars känns det som att du inte riktigt vet vad du snackar om. Det finns ett flertal arrangörer som erbjuder minst lika bra utbildning som SMC.
Nej. Det har jag inte.
Kört med några stycken. Är/har varit instruktör för några!
Vet att det finns flera som håller bra kurser. Men som jag sa tidigare SMC håller inte på med bandagar. Vi håller kurser som ska leda till färre olyckor i trafiken.
Våra kurser går inte ut på att du ska hitta snabbaste tiden på en bana.
Målet är inte att deltagarna skall bli bättre på att hantera sin mc. Det är bara en bonus om man säger så.
Finns det någon annan arrangör som ger den typen av kurs idag?
Iaf inte någon jag känner till.
Ps. Glömde LMS trafikövningar. Fast jag vet inte hur det ser ut där idag heller.
Den största orsaken till att folk kör åt skogen beror inte på hur bra de är att hantera sin hoj. Det beror på hur mycket de använder hjärnan...
Att lära sig hantera hojen bättre medför att man kör snabbare.. och höjer kraschhastigheten. Vilket är bevisat genom flera studier!
Men kontentan att SMC har försärkingsbolagens goda öga beror på att vi bedriver kursverksamhet där Vägverket (som det då hette), NTF, Försäkringsbolagen har tittat på våran kursverksamhet/kursplan och tror att det upplägget vi har kan resultera i färre olyckor och därigenom mindre kostnader för oss alla.
Sen får ni kalla det klan eller vad fasen ni vill. Jag kan inte bry mig mindre.