Banhoj för lång person

tukkla

Sporthojsnörd
Gick med
27 May 2008
Hoj
SD 1290
600cc cyklar sägs ju vara optimala för bana men hur är de för 194cm kropp?

Funderar på att köpa mig en hoj för att primärt ha på bana men vet inte riktigt var jag skall börja leta då de flesta 600cc hojar är ganska små.

Sportis 1000 cc är fan inte mycket större. Touring eller köra bana, där är det lite olika när det gäller bekvämlighetskrav.

Last edited:
Jag är 193, med giraffben och chimpansarmar, och jag sitter klockrent på min R6'a på bana. Som sagt så är ju inte komfort prio ett, men det är ju viktigt att man trivs iaf, och för min del funkar det ypperligt. Jag flyttade fotpinnarna ett snäpp jämfört med föregående ägare bara, sen var jag nöjd.

CBR 600 03-> kan fungera, de andra 600 har inte fungerat speciellt bra för mig (testat 675, R6 och gsxr600). men vill du sitta bra så tycker jag du skall kolla på R1 04-06. jag är 198 cm lång och sitter kanon på min hoj!

190, har inte haft problem med cbr 600, 954, gsxr 1000 08 körde en 05 med race pinnar som vart uppflyttade och de funkade inte (gata) men frågan e om ni hinner tänka på det när man kör bana???

191cm lång och satt kass på min r6 00 men siter kanonfint på min r1 2004, bägge är bestyckade med racefotpinnar

Jag är 178cm, jag tycker att min R1 -05 känns "stor", alltså.. för rymlig och klumpig för mig på nåt sätt.. speciellt när det handlar om riktig körning.. gat-cruising funkar den för..

Däremot R6:an med samma årsmodell sitter jag som kungen på (+ att jag kapade 4 sekunder på Gotland Ring direkt).

Det jag vill säga är att du förmodligen sitter väldigt bra på t ex en R1 04-06 med tanke på din längd.

Last edited:
Jag är 178cm, jag tycker att min R1 -05 känns "stor", alltså.. för rymlig och klumpig för mig på nåt sätt.. speciellt när det handlar om riktig körning.. gat-cruising funkar den för..

Däremot R6:an med samma årsmodell sitter jag som kungen på (+ att jag kapade 4 sekunder på Gotland Ring direkt).

Det jag vill säga är att du förmodligen sitter väldigt bra på t ex en R1 04-06 med tanke på din längd.
Kan så vara men jag vill också kapa 4sek :)

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien