2Wheeldrive
Nu kör vi!
Det hänger inte på storleken utan på hur mycket man man får leka med dem.![]()
Men om det är för litet så är det inte roligt att leka med dom alls

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Det hänger inte på storleken utan på hur mycket man man får leka med dem.![]()
Jag tror fortfarande att de är relativt få. Och det finns inget som säger att man måste bli fullärd på en 600 innan man kan åka 1000, eller att man måste åka den hojtyp man kör snabbast varvtider med. Man kanske bara tycker det är fränt med 1000.![]()
Nä absolut inte, men bara för att man byter upp sig till literhoj betyder inte det att man blir bättre på att köra hoj, det var mest det jag menade.Det var iofs inte frågan.
Om TS gillar power så är det ju klart han ska ha literklubba...
Lite vad jag far efter är om man blir bättre bara för att det är 1000. Just att få fram mer power har jag fuskat mig till genom att dreva ner i två steg i sommar. Jag skall testa att ha kvar en kugge ner fram och tre upp bak på Mantorp nästa vecka. Den har blivit bra mycket rappare med det. Jag har 10.500 varv vid 100 km/h på tvåan nu mot 9.000 varv med originaldrevning. Tittar man på effektkurvan så ger de 1.500 varven nästan 15 hk mer vilket märks. Risken är väl att den varvar till stoppet som enligt gearingcommander skall inträffa vid 236 km/h. Min uppfattning är att det kommer vara en kort sträcka innan det är dags att hänga på bromsen.
Lite vad jag far efter är om man blir bättre bara för att det är 1000. Just att få fram mer power har jag fuskat mig till genom att dreva ner i två steg i sommar. Jag skall testa att ha kvar en kugge ner fram och tre upp bak på Mantorp nästa vecka. Den har blivit bra mycket rappare med det. Jag har 10.500 varv vid 100 km/h på tvåan nu mot 9.000 varv med originaldrevning. Tittar man på effektkurvan så ger de 1.500 varven nästan 15 hk mer vilket märks. Risken är väl att den varvar till stoppet som enligt gearingcommander skall inträffa vid 236 km/h. Min uppfattning är att det kommer vara en kort sträcka innan det är dags att hänga på bromsen.
Kära Zimbaw
Vi har ju kört ihop ett par gånger och jag vet vad du menar!
Men vi måste bli bättre på att bromsa senare och gasa tidigare på våra moppar! Du knaprade av ett par sekunder sist på Knutstorp och du kan lätt knapra ett par till! Du kommer du snaska liter klubbor till frukost!
Hänger du med till MostOch vill du se min Zenergy pokal
F
När är Most? Vem är arrangör?
När är Most? Vem är arrangör?
Zimbaw
Jag erbjöd dej min 1 L klubba men du var tveksam.
Jag tror att du inte vågar.![]()
Jaja du stekte mej när jag fiskörde, va hade du för tid![]()
Stämmer.
Jag vet inte om det är åldern, men var rätt seg första dagen, andra gick bättre, låg 1,30 tid.
Peter, Jag hoppas du insett att det inte är kubiken som gör varvtiderna.
Jag vet att du kommer ha det betydligt roligare på din 600 och bli en klart mer kompetent pilot på den än en skräckinjagande 1000.
Snyggt kört i helgen och tänk själv vilken förbättring mot när du var där i våras![]()
![]() |
Sandvikens franskaste Triumph
I Norrtälje kunde vi se hur... |
![]() |
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul
Den 2 augusti körde Hydet M... |
![]() |
A ride for our child, Tyra
MC-kortegen ”A ride for our... |
![]() |
Mälaren Runt #40 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti kör... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |