Bandit 600-tråden

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Ort
Los Patanes locos
Hoj
Honda Repsol 2009
Min Bandit drar nog inte mer än 0,5 blandad körning, 0,7 om man står på lite.
På hojsemestern vid mycket krypkörning p.g.a köer drog den 0,2!!:skrämd
 

Moshi

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2008
Ort
Norrköpin'
Hoj
Bandit 600N -95
Rekommenderar ni några speciella däck att köra med? Bör byta bakdäcket rätt snart känns det som.
 

Dust Buster

IBA #53252
Gick med
30 Jun 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 990 S Adventure -08

Rockan

Tune in, turn on, burn out
Gick med
15 Jul 2007
Ort
Östersund
Hoj
07 Suzuki GSF 650
Detta lät intressant, går i "uppbytar" tankar och hade det ej för att min står och väntar på att få bli såld så hade jag förmodligen slagit till.
Om du får detta inbytespris, lär väl min 07 650 ligga på 40-50tkr.
:(
Fick dock rådet att försöka sälja privat först, men tänkte ev vänta till våren för det.

Ingen med eller utan lillbandit som är sugen på att byta upp sig.

Har en kanonfin 1200SA-06 utt-07 tillsalu, säljer just nu till inbytespris. Passa på.

Svart.
Abs.
ca 400 mil.
Svensksåld.
Toppskick.
Orginal färganpassade väskor, nypris 10 tkr.:tummenupp

57 tkr utan väskor.
60 tkr med väskor.

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?p=3732100#post3732100

http://www.sporthoj.com/annonser/?id=21476

http://www.blocket.se/vi/17400529.htm?ca=15_s
 

Dust Buster

IBA #53252
Gick med
30 Jun 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 990 S Adventure -08
Detta lät intressant, går i "uppbytar" tankar och hade det ej för att min står och väntar på att få bli såld så hade jag förmodligen slagit till.
Om du får detta inbytespris, lär väl min 07 650 ligga på 40-50tkr.
:(
Fick dock rådet att försöka sälja privat först, men tänkte ev vänta till våren för det.

Kommer att byta in den direkt bara nån av KTM handlarna, eller annan handlare, i min närhet får in nån KTM 950/990 Adventure S till rätt pris.

Är ruggigt nöjd med hojen annars, precis det jag vill ha i en "gathoj" pulver och massor med vrid långt ner i registret, precis vad lillbanditen saknar (körde en 600S som första hoj) men numera drar grus, resor och äventyr mer än asfalt.

Som jag ser det är det den billigaste och mest välutrustade B12an på marknaden just nu.

Är ju riktigt läcker i svart också ser tom riktigt bra ut med väskorna på, om det nu är möjligt, väskorna är dessutom Suzukis variant av Givis kvalitetsväskor och som grädde på moset i samma färg som hojen(delvis).

Så passa på att gör ett klipp.:tummenupp
 

Moshi

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2008
Ort
Norrköpin'
Hoj
Bandit 600N -95
Någon som vet vart man kan få tag på generatorkåpa till hojen? Har repor på min som jag vill fixa till innan försäljning. Någon?

Hittat en generatorkåpa på ebay som är för 00-03 modellerna, frågan är hur stor skillnad det är mellan en 95a? Någon som har någon koll på motorerna.
 
Last edited:

Fisken

Vänsterhänt
Gick med
13 Sep 2008
Ort
Söderut
Hoj
Dajtåna trackbike
Vill bara säga hej! Hej
Är nybliven ägare till en 650s -06.
Jag kan absolut 0 om hojar, men med den här tänkte jag lära mig ett eller annat! Så jag frågar, är det något speciellt man ska hålla ögonen öppna på eller så med en 650?

Och så undrar jag om service i Malmö området, hur är Lindströms? Någon som har erfarenhet av dom?

Slip-on?! hehe det skulle inte vara fel om det lät lite mer... inte mycket.. men lite grann :)

mvh

fisken
 

Fisken

Vänsterhänt
Gick med
13 Sep 2008
Ort
Söderut
Hoj
Dajtåna trackbike
Var hittar man färgkoderna på sin MC? Jag ska köpa lite nya kåpor mm, och nu frågar dom efter färgkoder...
Röd GSF 650 / S 05-05 (färgkod: YHH)
Röd GSF 650 / S 06-06 (färgkod: YU7)
Min hoj är uttagen 0512, men är det en 05a eller 06a? Hur ser jag det?
Mvh

Fisken
 

Chunky Monkey

London's calling
Gick med
26 Aug 2003
Ort
sundsvall
Hoj
R1
Var hittar man färgkoderna på sin MC? Jag ska köpa lite nya kåpor mm, och nu frågar dom efter färgkoder...
Röd GSF 650 / S 05-05 (färgkod: YHH)
Röd GSF 650 / S 06-06 (färgkod: YU7)
Min hoj är uttagen 0512, men är det en 05a eller 06a? Hur ser jag det?
Mvh

Fisken

På undersidan av tanken så hitta du färgkoden....:tummenupp
 

Chunky Monkey

London's calling
Gick med
26 Aug 2003
Ort
sundsvall
Hoj
R1

Ekwando

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2008
Ort
Jönköping
Hoj
Byte på G

Rift

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2005
Ort
Västerås, Uppsala men oftast mittemellan
Hoj
Klr 600 motard
Ligger och grubblar på att köpa en bandit, men funderar på vad som brukar slitas på dem mest. Då jag tänkte toura en del med den så vill jag inte att den kollapsar för något jag borde tänkt på.

tack på förhand

föresten skulle kunna slänga in en till fråga som inte har med bandit att göra men hoppas få svar utan att behöva skapa en nytråd. Fyller 20 snart och undrar när jag får mitt tungviktskort?? är det när jag fyller 20 eller när jag haft mellankortet 2 år
 

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Ort
Los Patanes locos
Hoj
Honda Repsol 2009
Ligger och grubblar på att köpa en bandit, men funderar på vad som brukar slitas på dem mest. Då jag tänkte toura en del med den så vill jag inte att den kollapsar för något jag borde tänkt på.

tack på förhand

föresten skulle kunna slänga in en till fråga som inte har med bandit att göra men hoppas få svar utan att behöva skapa en nytråd. Fyller 20 snart och undrar när jag får mitt tungviktskort?? är det när jag fyller 20 eller när jag haft mellankortet 2 år

Om man sköter sin hoj och ser efter den så finns det inget speciellt som slits på banditen.

Om du funderar att köpa en har jag en fin till salu. Pm om du e intresserad.
 

vongen

Villkor : stödhjul
Gick med
17 Nov 2008
Ort
Skövde
Hoj
Yamaha MT-01 -05, Suzuki Bandit N600 -99 SÅLD
Någon som har hittat en snygg bellypan till Banditen ?
 

MillenTHN

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2007
Ort
a
Hoj
a
Dags med nya sulor på Banditen!
Läste någonstans att 160 i bredd satt fint därbak och 120 som sitter original där fram? Sulor med hårdare gummi i mitten kanske skulle vara något för att få lite längre livsläng då hojen även används som bruksfordon ibland? Tips på däckval mottages gärna! :)

Edit: Hittade det här i tråden. Hoppade för långt mellan sidorna först. :)
 
Last edited:

Nickeluring

Lurig som få...
Gick med
29 Jun 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Såld! :(
Ny Bandit-ägare

Halloj! :hej

Jag är sedan igår en lycklig ägare av en Bandit. Så jag tänker hänga i den här tråden o snappa upp lite tips o trix av er rutinerade Bandit-piloter. :tungan

Jag lär ju aldrig palla o plöja igenom alla inläggen i tråden så ni får ha lite överseende om jag skulle komma med något gammalt.
Jag kommer ju självklart att använda sökfunktionen i första hand.

/Nicke
 

Bifogat

  • Banditl.jpg
    Banditl.jpg
    75.8 KB · Visningar: 76
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top