Bandit 600-tråden

+ billig att försäkra, rolig att köra, driftsäker
- überklena bromsar både bak och fram

ok, dock har jag inga pengar att hosta upp... Ska försöka sälja min KLR 650 och lägga till lite... men men vi får se vad som händer...

Om nån annan har nåt mer negativt respektive positivt så tveka inte att informera mig :)

ok, dock har jag inga pengar att hosta upp... Ska försöka sälja min KLR 650 och lägga till lite... men men vi får se vad som händer...

Om nån annan har nåt mer negativt respektive positivt så tveka inte att informera mig :)

Jag körde en bandit förra säsongen, en 01:a. Jag fick lite stridsvangsintryck av den, den bara gick å gick utan minsta lilla hostning och jag fick känslan av att den bara inte kunde gå sönder, dock kändes den kanske lite stor å klumpig även om jag nu inte har så mycket att jämföra med :) .

tänkte lägga upp lite bilder på min Bandit som jag köpte igår men först tänkte jaghöra var jag kan försäkra den billigast?

MVH
/Mattias

Vilken däckbredd är optimalt på Banditen? Har 150 på nu. Några rekomendationer för gatbruk?

Last edited:
ang däck läste jag detta på banditmania.co.uk, kanske är till hjälp för någon iaf:
Will I ... ?

Q] Be able to put bigger tyres on the 600?

A] Yes, 120 on the front and 160 on the rear. If you have the new shape Bandit then stick to the 110 on the front.

Vad krävs det för modifikationer på sving/hoj? Dock så vill jag inte förlänga hojen för mycket om svingen skulle vara längre. Läste även någonstans att GSXr gaffel skulle vara en förbättring?

Last edited:
Vad krävs det för modifikationer på sving/hoj? Dock så vill jag inte förlänga hojen för mycket om svingen skulle vara längre. Läste även någonstans att GSXr gaffel skulle vara en förbättring?
Ja, det krävs lite jobb med svets och svarv.
gsxr framgaffel är en mycket bra "uppgradering" men samma sak där, det krävs lite verkstadsjobb. Själv tog jag framgaffel från en kawa zx12r '01:D

Bifogat

• aa 004.jpg
    aa 004.jpg
    28.1 KB · Visningar: 88
Kanske skulle va något det med.. Har ett par kompletta kawa hjul med däck liggnades som inte används.

En nyblien B6-ägare här! Dock fortfarande utan körkort men förhoppningsvis har man lappen om en månad. Hojen i frågan är en 600N -95 och min undran är hur möjligheterna ser ut att installera xenon-lyktor på hojen?
Jag är såpass grön inom den här världen så uttrycken kanske blir aningen tokiga eller rentav felaktiva, men det har ni överseende med! :tummenupp

Finns det någon som fått för sig att dunka på två lyktor på á speed triple style? Hade varit intressant och se resultatet iså.

Peace out!

Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...