Bandit 600-tråden

vad kostar en 2400 mil-service?

Om det innebär ventiljustering etc... kostar det runt 4500:- har jag för mig de sa hos återförsäljaren när jag köpte min.

77 är det men jag hade 75 på bakhjulet, man brukar säga att 10% minskning så det borde vara 75+ 7,5=82.5 så det är bättre än vad det skall vara.....

10% minskning på vad?
Själv funderar jag vilket slip on jag ska köpa till min, vill ha det där speciella ljudet. Sen om det blir nån hk mer är det lite skoj oxå.
 
Last edited:
Effekten mchandlare uppger är ej effekten på bakhjulet, utan i "motorn" (vet inte hur jag ska förklara), detta innebär att när man mäter effekten på bakhjulet så "försvinner" det lite effekt i själva kraftöverföringen...

Jag har ett system från Art, prisvärt och ett schysst ljud. Om det är mer hästar du är ute efter så är det bästa knepet att köpa en större (mer hästar) hoj!
 
Ska det vara delsyntet eller helsysntetsolja?
Helsyntet e väll klart att föredra.
 
Effekten mchandlare uppger är ej effekten på bakhjulet, utan i "motorn" (vet inte hur jag ska förklara), detta innebär att när man mäter effekten på bakhjulet så "försvinner" det lite effekt i själva kraftöverföringen...

Jag har ett system från Art, prisvärt och ett schysst ljud. Om det är mer hästar du är ute efter så är det bästa knepet att köpa en större (mer hästar) hoj!

Ahh! Tänkte att det var nåt sånt.

Funderar redan på att byta "upp" mig till sommaren, dock har jag bara kört 350 mil på en sprojlans så jag borde kunna få ett bra inbytespris. Synd att man ej har mellanskillnaden då ett inbrott gjorts hos "handlarn" genom att en fälg kastats in genom förnstret enbart för ett mopedtrims (avgassytem) skull och det blivit glassplitter skador på hojarna vid rutan vilket gjort en kraftig sänkning på de. Precis när semester sviterna börjar komma...:tungan
Men lurar på en 1200 bandit, men om man ska kika på de större så finns det förmodligen annat/roligare att välja på.
 
Ahh! Tänkte att det var nåt sånt.

Funderar redan på att byta "upp" mig till sommaren, dock har jag bara kört 350 mil på en sprojlans så jag borde kunna få ett bra inbytespris. Synd att man ej har mellanskillnaden då ett inbrott gjorts hos "handlarn" genom att en fälg kastats in genom förnstret enbart för ett mopedtrims (avgassytem) skull och det blivit glassplitter skador på hojarna vid rutan vilket gjort en kraftig sänkning på de. Precis när semester sviterna börjar komma...:tungan
Men lurar på en 1200 bandit, men om man ska kika på de större så finns det förmodligen annat/roligare att välja på.


Kolla på Honda CB600, 900 Hornet, -07
 
Funderar redan på att byta "upp" mig till sommaren, dock har jag bara kört 350 mil på en sprojlans så jag borde kunna få ett bra inbytespris. Synd att man ej har mellanskillnaden då ett inbrott gjorts hos "handlarn" genom att en fälg kastats in genom förnstret enbart för ett mopedtrims (avgassytem) skull och det blivit glassplitter skador på hojarna vid rutan vilket gjort en kraftig sänkning på de. Precis när semester sviterna börjar komma...:tungan
Men lurar på en 1200 bandit, men om man ska kika på de större så finns det förmodligen annat/roligare att välja på.[/QUOTE]

Bra inbytespris får man aldrig, tyvärr.
 
Sugen på en bandit!

Tjena!

Jag ska och titta på en bandit 600 i helgen och undrar om det är någon som vet nått spec. som man ska titta på på dessa cyklar förutom det vanliga med svinglager m.m.

Om det är någon som har dålig erfarenhet av denna hoj så berätta gjärna.
 
Ville bara meddela att jag idag har gjort registreringsbesiktning sam kontrollbesiktning och ursprungskontroll av min bandit....allt gick som en dans,inte ett påpekande nånstans..o detta e en importerad 96:a med strax under 4000 mil på mätaren
 
Tjena, jag är nybliven ägare till en Suzuki Bandit 600 -95a. Jag måste ju dessvärre strypa min.. och har fått hem strypningssatsen. Kan någon beskriva hur man stryper den med dessa brickor, innan jag påbörjar arbetet så det inte går åt helvette.
:)


Tack
 
Tjena, jag är nybliven ägare till en Suzuki Bandit 600 -95a. Jag måste ju dessvärre strypa min.. och har fått hem strypningssatsen. Kan någon beskriva hur man stryper den med dessa brickor, innan jag påbörjar arbetet så det inte går åt helvette.
:)


Tack

1: ta av sadel och lyft ur batteriet
2: Skruva av tanken
3: Skruva loss locket till luftburken och ta ut det.
4: Lossa luftburken ifrån förgasarna och tryck bak den så långt det går.
5: Lossa förgasarna ifrån motorblocket och vrid loss förgasarbryggan
6: Stoppa i strypningarna i hålen på insugsgummina som sitter på motorblocket. Tänk på att om hålet inte sitter mitt i brickan så ska det vara så långt ned som möjligt.

7: Skruva ihop och besiktiga.
8: Åk hem och skruva ur brickorna.
9: Gaza helvet
 
Tjena!

Jag ska och titta på en bandit 600 i helgen och undrar om det är någon som vet nått spec. som man ska titta på på dessa cyklar förutom det vanliga med svinglager m.m.

Om det är någon som har dålig erfarenhet av denna hoj så berätta gjärna.

Inget fel på min bandit i alla fall..
den är dessutom nyservad och nytt bakdäck oxå:)
 
1: ta av sadel och lyft ur batteriet
2: Skruva av tanken
3: Skruva loss locket till luftburken och ta ut det.
4: Lossa luftburken ifrån förgasarna och tryck bak den så långt det går.
5: Lossa förgasarna ifrån motorblocket och vrid loss förgasarbryggan
6: Stoppa i strypningarna i hålen på insugsgummina som sitter på motorblocket. Tänk på att om hålet inte sitter mitt i brickan så ska det vara så långt ned som möjligt.

7: Skruva ihop och besiktiga.
8: Åk hem och skruva ur brickorna.
9: Gaza helvet

tack tack..men du,,sitter sadeln fast i de där sidkåporna? Alltså de som sitter runt baklampan osv. Och Tanken,, hur sitter den fast? Jag hittar nog inte allla fästen märkte jag.
 
tack tack..men du,,sitter sadeln fast i de där sidkåporna? Alltså de som sitter runt baklampan osv. Och Tanken,, hur sitter den fast? Jag hittar nog inte allla fästen märkte jag.

Sadeln lossar du med tändningsnyckel, tanken sitter med två bult i bakkant under sadeln.
 
Appropå tank...det står i användarhandboken att man behöver lossa tanken för o byta luftfilter...e detta verkligen nödvändigt??
 
tack som fan Simp! Hade inte klarat det utan din beskrivning :P det gick fint!! nu går den som en...strypt mc. Får duga en stund :)

See you
 
tack som fan Simp! Hade inte klarat det utan din beskrivning :P det gick fint!! nu går den som en...strypt mc. Får duga en stund :)

See you

Vad bra att det löste sig för dig. Var väl inget omöjligt. Väx med lärdomen av att du fixat och meka och ge dig på att göra fler saker i framtiden. Ingen av tekniken på en bandit är särskilt svårmekad.....
 
tja! j ahar ett litet problem med min bandit.. va ute för en liten marksyning o sen dess drar den snett har byt fram gafflarna men de blir inte bra ändå finns de nåra fler grejer som kan va fel? lr e de helt enkelt ram sne?
 
tja! j ahar ett litet problem med min bandit.. va ute för en liten marksyning o sen dess drar den snett har byt fram gafflarna men de blir inte bra ändå finns de nåra fler grejer som kan va fel? lr e de helt enkelt ram sne?

Det finns ju lite enkla tattarknep man kan göra för att se om den spårar någorlunda. led hojen genom en vattenpöl och se om det blir ett eller 2 streck efter hjulen. Men det är ju mycket som kan spela in. Ett snett styre gör ju att det känns som hojen drar snett tex... finns mycket som kan spela in tyvärr... Hur mycket vurpade du?
 
Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

Back
Top