Bandit 600-tråden

hojbrud skrev:
Finns det möjligt vis någon som har bytat bakdelen/kåpan på en bandit?
Någon som har gjort det på en annan hoj?
Kan man kankse få lite tips:)

Tror det är ett jävla helvete att försöka få på någon annan häck än den som sitter på. Däremot har jag precis höjt min häck. Det gjorde att hela cykeln fick ett aggresivare intryck. Detta är dessutom väldigt enkelt. Fråga om du vill veta mer.....

Sen kan man ju byta till klar baklampa, en snygg undertail och kanske någon rolig sadelklädsel så är orginalhäcken inte så tråkig längre.
 
Simp skrev:
Tror det är ett jävla helvete att försöka få på någon annan häck än den som sitter på. Däremot har jag precis höjt min häck. Det gjorde att hela cykeln fick ett aggresivare intryck. Detta är dessutom väldigt enkelt. Fråga om du vill veta mer.....

Sen kan man ju byta till klar baklampa, en snygg undertail och kanske någon rolig sadelklädsel så är orginalhäcken inte så tråkig längre.


Nää jag ska byta hela kåpan, det ska bara gå... :mad: Jag ska se till att fixa det, jag vill jag kan,...
Men ja tack hur höjde du? vill ju gör det med:)

Elgasen skrev:



Tack, Skönt att se att det går, om man har viljan till det :)
 
hojbrud skrev:
Men ja tack hur höjde du? vill ju gör det med:)

Gå in på www.s-racing.se och kolla under "Tailrisers".
Dessa går även göra själv om du har tillgång till rätt verktyg och tålamod.

edit: till din hoj ser stagen ut precis som dem gula till busan, men är ulufärgade samt annan dim.
 
Last edited:
Elgasen skrev:
Gå in på www.s-racing.se och kolla under "Tailrisers".
Dessa går även göra själv om du har tillgång till rätt verktyg och tålamod.

edit: till din hoj ser stagen ut precis som dem gula till busan, men är ulufärgade samt annan dim.

Men gör 33mm så stor skillnad? utseéndet och funktion?
Någon som kan lägga upp bilder som gjort det sj?
tackar..
någon härifrån som e från södra skåne?
kanske ska ta en meck kväll med några öl och hjälpa varandra:)
 
hojbrud skrev:
Men gör 33mm så stor skillnad? utseéndet och funktion?
Någon som kan lägga upp bilder som gjort det sj?
tackar..
någon härifrån som e från södra skåne?
kanske ska ta en meck kväll med några öl och hjälpa varandra:)

Det gör hejsan när det gäller köregenskaperna, när det gäller utseendet så gör det en del skillnad.
 
Elgasen skrev:
Det gör hejsan när det gäller köregenskaperna, när det gäller utseendet så gör det en del skillnad.


vaddå hejsan på köregenskaperna... du får tala skånska... :hihi
 
hojbrud skrev:
vaddå hejsan på köregenskaperna... du får tala skånska... :hihi
Hojen blir mycket mer snabbstyrd, wheeliebenägen samt en aning nervösare i höga farter. Tailriser till Banditen är :tummenupp enligt mig.
 
Elgasen skrev:
Hojen blir mycket mer snabbstyrd, wheeliebenägen samt en aning nervösare i höga farter. Tailriser till Banditen är :tummenupp enligt mig.

Vad bra:) då gör man väl det då under bygget dådå..
Va det svårt att göra sj?
pris på att göra det sj? alltså materialet, verktug har jag gott om :hihi
 
hojbrud skrev:
Vad bra:) då gör man väl det då under bygget dådå..
Va det svårt att göra sj?
pris på att göra det sj? alltså materialet, verktug har jag gott om :hihi

Det är bara två alubitar med hål i, du har ju själv sådana stag på hojen fast ca 2-3mm längre än de du ska ha. Jag köpte mina, jag är för lat och har inte inte tillgång till någon mekanisk verkstad.

det du ska tillverka är dessa gula stag
 
Last edited:
Elgasen skrev:
Det är bara två alubitar med hål i, du har ju själv sådana stag på hojen fast ca 2-3mm kortare än de du ska ha. Jag köpte mina, jag är för lat och har inte inte tillgång till någon mekanisk verkstad.



Skulle man kunna göra dem sj oxå?
man har ju tillgång till det.. Men då skulle man ju behöva ha en ritning och storlek:)
men kanske e lättare att köa små plåtbitar än att göra det superbilligt sj..
Men ska de vara längra än de jag har?
har aldrig fattat det.. tycker rent logiskt att de ska vara längra men vissa säger kortare.... :va
 
Jag plockade lös mina dogbones och gick ned med dom till industrigymnasiet i stan. De blev glada över att få något vettigt att göra. De flesta av de killarna var även motorintresserade så vi snackade lite och sedan ville de göra massa saker till min hoj. Det tog dom en vecka att göra 5mm kortare dogbones och jag gav dom en hundring för besväret. Det var det vart att slippa göra dom själv. Dessutom blev dom snygga och ser precis ut som dom som satt där innan.

Resultatet vart en cykel som ser mycket aggressivare ut..'


Dom ska vara KORTARE. 5mm blir lagom.
 
Simp skrev:
Jag plockade lös mina dogbones och gick ned med dom till industrigymnasiet i stan. De blev glada över att få något vettigt att göra. De flesta av de killarna var även motorintresserade så vi snackade lite och sedan ville de göra massa saker till min hoj. Det tog dom en vecka att göra 5mm kortare dogbones och jag gav dom en hundring för besväret. Det var det vart att slippa göra dom själv. Dessutom blev dom snygga och ser precis ut som dom som satt där innan.

Resultatet vart en cykel som ser mycket aggressivare ut..'


Dom ska vara KORTARE. 5mm blir lagom.


5mm kortare.. hmm det kan nog fassa hjälpa mig med..
alltså göra ett par..

Elgasen skrev:
uj ursäkta, kortare ska dem va, fel av mig.


Kortare e antecknat.... :tummenupp
tack
 
hojbrud skrev:
5mm kortare.. hmm det kan nog fassa hjälpa mig med..
alltså göra ett par.. [/QOUTE]

Kan dock inte svara på hur det påverkar köregenskaperna. Har inte hunnit testa ännu. Pratade dock med en annan kille som gjort samma sak på sin bandit men kortat 6 mm. Han sa att den blev roligare att svänga med, mer wheeilibenägen och lite nervörs över 160kmh.
 
Ni som har satt på slip-on på era banditer, vad har ni för munstycken och inställningar på förgasarna? Funkar det att köra med slip-on utan att bestycka upp eller går motorn för magert då? Har lite plander på att konstruera ett eget slip-on till tjejens hoj. Jag är inte ute efter att höja effekten utan bara få ett lite vettigare ljud..
 
Simp skrev:
hojbrud skrev:
5mm kortare.. hmm det kan nog fassa hjälpa mig med..
alltså göra ett par.. [/QOUTE]

Kan dock inte svara på hur det påverkar köregenskaperna. Har inte hunnit testa ännu. Pratade dock med en annan kille som gjort samma sak på sin bandit men kortat 6 mm. Han sa att den blev roligare att svänga med, mer wheeilibenägen och lite nervörs över 160kmh.



oki, kan man korta hur mycket som?
weelibenägen :jisses

ska se till att jag kan få på den nya bakdelen först..
vilket jag nog pinsamt kan meddela att jag ska ta hjälp av en polare med...
 
ola_sandin skrev:
Ni som har satt på slip-on på era banditer, vad har ni för munstycken och inställningar på förgasarna? Funkar det att köra med slip-on utan att bestycka upp eller går motorn för magert då? Har lite plander på att konstruera ett eget slip-on till tjejens hoj. Jag är inte ute efter att höja effekten utan bara få ett lite vettigare ljud..

min hoj har annat luftfilter och slipon. Sen är den körd i bänk och har fått andra munstycken (vet en vilka). Det gör ganska stor effektskillnad. Nu är det ca 74häst på bakhjulet och suzuki uppger väl 72häst i motorn.
 
Freddy82 skrev:
Den var rätt häftig, lite väl mycket julgran för mig
Hoj 4 är helt i min smak, stilren med de rätta detaljerna. :pannkyss

Jag tyckte den med helkåpa va rätt cool.. men jag gillar fortafarande inte "överkåpan"
 
hojbrud skrev:
oki, kan man korta hur mycket som?
weelibenägen :jisses

Utseende mässigt tyckte jag 5mm kortare blev helt perfekt. Får ett modernare stuk och ser mycket elakare ut. Och om den blir lättare att hjula med så är väll det en bonus...

DÅ har du ju något att öva på till sommaren. Tjejer som kör på bakhjulet = :yoparty
 
Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Back
Top