Bandit 600-tråden

Nu behöver jag lite hjälp. Har hittat en begagnad bakdämpare till en gsxr 750
årsmodell 92-95. Är det den som ska gå att få på bolt-on på en bandit 600? bifogar bild.

Jävla bild.. får den inte att funka så vi får vända på det.. Ngn som har en bild på den dämparen som passar.. vore tacksam för snabb hjälp..

Kan även maila bilden till ngn som vet...

Tack på förhand...
 

Bifogat

Last edited:
"GSX-R Replacement
Many Bandit owners swap their stock rear shock for a Suzuki GSX-R unit. This has many advantages over the stock unit including being rebuildable and offering much more adjustability. The biggest advantage would most likely be cost. A used GSX-R shock can be had for $100-200 while the aftermarket Fox, Koni, Progressive, etc. can cost several times that amount. 1991-94 GSX-R750 shocks are recommended as they feature a remote reservoir while the earlier model shocks do not. 1989-1998 GSX-R1100 shocks *should* fit as well (No one has yet tried the 89 or 90 models). Note that the GSX-R shock is much more stiff than the stock Bandit shock, especially if you use the shock from an 1100. Most members recommend the 750 shock for the B-6 and B-12. The 1100 shock is recommended for larger B-12 riders and those who often haul luggage/pillion. Note that both shocks raise rear ride height 1-1.5". This tends to quicken the steering of the bike and may require headlight adjustment."
 
Nu gått folk har jag krånglat på mina stålomspunna bromsslangar. Ska bli spännande att se hur stor skillnad det gör till våren.

Jag har även köpt en annan stötdämpare som jag väntar på ska landa här hemma. Så nästa helg är räddad den oxå...
 
om någon skulle vilja av någon anledning skruva ner hela bakänden så tar det max 2 timmar att få ner..
Men det tar bara 40 min att sätta ihop den igen.. :hihi
 
Simp skrev:
Nu gått folk har jag krånglat på mina stålomspunna bromsslangar. Ska bli spännande att se hur stor skillnad det gör till våren.

Jag har även köpt en annan stötdämpare som jag väntar på ska landa här hemma. Så nästa helg är räddad den oxå...

Var köpte du stålomspunnet? och hur gör man?

I veckan får jag gsxr750 bakdämpare, alu kedjeskydd och ett efterlängtat centralstöd för mek.
 
7000mil är det hemskt mycket för en Bandit 600?

Låter mycket, särskillt då han sa att inga större renoveringar var gjorda bara olja+filter osv.... eller?

Såg fin ut, ska fara och titta på den i helgen men ville kolla här först.
 
AndersJohansson skrev:
7000mil är det hemskt mycket för en Bandit 600?

Låter mycket, särskillt då han sa att inga större renoveringar var gjorda bara olja+filter osv.... eller?

Såg fin ut, ska fara och titta på den i helgen men ville kolla här först.

Skicket är nog viktigare än att hänga upp sig på miltalet.
Min hade gått ca5200mil vid köp, 2ägare. Såg välskött och fin ut samt fanns kvitton från service på måånga tusen. Allt på hojen var i bra skick så jag tvekade inte.

Kolla upp så mycket du kan, tidigare ägare, servicebok, ja varenda pinal på hojen såsom skivor, belägg, drivpaket, repor, missljud, däck m.m

Lycka till :tummenupp
 
Last edited:
Freddy82 skrev:
Var köpte du stålomspunnet? och hur gör man?

I veckan får jag gsxr750 bakdämpare, alu kedjeskydd och ett efterlängtat centralstöd för mek.

Jag mailade S-racing och frågade vad de skulle ha.. Kostade strax under 1600 kr för 4 slangar med plastöverdrag, blir både fram och bak. Dina slangar sitter med en bult i varje ände. Du skruvar loss den bulten och sätter sedan dit din nya slang istället och skruvar åt. Jag gjorde det på typ en timme.


Jag får oxå en ny 750 dämpare i nästa vecka. Kul att folk bygger lite på sina banditer tycker jag...
 
Freddy82 skrev:
Skicket är nog viktigare än att hänga upp sig på miltalet.
Min hade gått ca5200mil vid köp, 2ägare. Såg välskött och fin ut samt fanns kvitton från service på måånga tusen. Allt på hojen var i bra skick så jag tvekade inte.

Kolla upp så mycket du kan, tidigare ägare, servicebok, ja varenda pinal på hojen såsom skivor, belägg, drivpaket, repor, missljud, däck m.m

Lycka till :tummenupp

Japp får göra det, ser fin ut på bilden. Ska ta med mig en "mekaniker"( om han har tid).
Har åkt lätt mc ( 125cc) förut så jag har inte så stor kunskap om 4-takt. Men det kommer väl.
 

Bifogat

  • blocket bild.jpg
    blocket bild.jpg
    66 KB · Visningar: 184
AndersJohansson skrev:
Japp får göra det, ser fin ut på bilden. Ska ta med mig en "mekaniker"( om han har tid).
Har åkt lätt mc ( 125cc) förut så jag har inte så stor kunskap om 4-takt. Men det kommer väl.

Jaha det var den där, den var ju rätt billig men om han nu ska ha skoter så förstår man priset.

Glöm inte alla lager - sving, hjul, styre..

Visar det sig att du inte vill ha hojen kan du komma och kika på min.
 
Simp skrev:
Jag får oxå en ny 750 dämpare i nästa vecka. Kul att folk bygger lite på sina banditer tycker jag...

Så nu är grejerna hemma, var har du tänkt sätta behållaren till bakdämparen?
 
Gruppköp av Krachpuckar..

1. hojbrud
2. Simp
3. ft, lite beroende på pris och kvalitét
4. Freddy82
5.
6.
7.
8.
9.
10.
 
Freddy82 skrev:
Så nu är grejerna hemma, var har du tänkt sätta behållaren till bakdämparen?

Min har inte landat ännu men tanken är att sätta den på fästet till packväskor under sadel och kåpor.. Som Haddick gjort på sin hoj, tror det finns bilder i tråden.,.


Nu till min fråga. Hur byter man olja i framgaffeln? Jag tänkte passa på att hälla i lite tjockare olja så vart får man tag på 15w istället för 10w som det är nu.

Mina frågor är alltså: Hur gör man? Är det ngt man gör själv? Vart köper man oljan?

Tack på förhand..

hojbrud skrev:
om någon skulle vilja av någon anledning skruva ner hela bakänden så tar det max 2 timmar att få ner..
Men det tar bara 40 min att sätta ihop den igen.. :hihi


Hur går det med ditt bygge? Bilder? Såg att du skulle sälja R6 baken (vad var det jag sa? :4skrika ) :pannkyss
 
Simp skrev:
Hur går det med ditt bygge? Bilder? Såg att du skulle sälja R6 baken (vad var det jag sa? :4skrika ) :pannkyss

det hade gått att sätta på den om jag hade velat ta fram vinkelslipen och wstycka ner ramen.. men tanken e ju att den ska kunna få orginalskicket igen..
bygget haha.. jo då det går bra..
bakdelen åkte på på 40 min den 11 dec, det va ju lucia kortege och jag ville inte vara spätta..

i och med att jag inte hade hastighetsmätare hämtade jag den som suttit i kåpan och lyckades fästa den provisoriskt :hihi :rofl :lol Silvertejp e min bästa vän

men tanken e ju att det ska byggas mer..
ska köpa mig en ny undertray så fort jag lyckats sälja r6 bakdelen..
 
Simp skrev:
Nu till min fråga. Hur byter man olja i framgaffeln? Jag tänkte passa på att hälla i lite tjockare olja så vart får man tag på 15w istället för 10w som det är nu.

Mina frågor är alltså: Hur gör man? Är det ngt man gör själv? Vart köper man oljan?

Tack på förhand..

I Haynes manualen står det hur man gör, har du den inte så är det ett klart rekomenderat köp till vad man än ska göra, såg att dom t.o.m börjat med "how to build your own computer" :)
http://www.haynes.co.uk/webapp/wcs/...10001&storeId=10001&productId=13599&langId=-1
Du kan även ladda ner den på http://www.suzukibandit.cz/download/download.asp

Det är nog inte gjort på en handvändning men man har ju gott om tid i vinter, själv letar jag bara plats där jag kan hålla till.

Oljan hittar du som Art nr. 51-7015 hos www.touring.se, eller hos din lokala mc-handlare.
 
Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Back
Top