Bandit 1250-tråden

Eataz

Medlem
Gick med
1 Jul 2004
Ort
Strängnäs
Hoj
KTM 690 Enduro R-15 Tidigare: 990 adventure, bandit 1250, bandit 1200s, fe450, 690 enduro x2, 990 smt x2, vn800
Beställde på eBay från Italien gick på 4400 med frakt.

Man blir ju lite sugen.. Frågan är om man ska gå på fjädringsuppgradering först eller gå på grenröret.
 

pudas666

Ny medlem
Gick med
3 Nov 2011
Ort
Röbäck
Hoj
Suzuki GSX1250FA-10, KTM 625SXC-04, REX Fleetmaster-53
Jag fick tillbaka min hoj från verkstan, den har varit inlagd 7 veckor. Det var en oljespridare som var igentäppt!
Var och besiktade idag, gick bara fint!
 

Eataz

Medlem
Gick med
1 Jul 2004
Ort
Strängnäs
Hoj
KTM 690 Enduro R-15 Tidigare: 990 adventure, bandit 1250, bandit 1200s, fe450, 690 enduro x2, 990 smt x2, vn800
Jag fick tillbaka min hoj från verkstan, den har varit inlagd 7 veckor. Det var en oljespridare som var igentäppt!
Var och besiktade idag, gick bara fint!

Fyfan, 7 veckor! Det var saftigt.. Skönt att det verkar funka nu iaf!
 

pudas666

Ny medlem
Gick med
3 Nov 2011
Ort
Röbäck
Hoj
Suzuki GSX1250FA-10, KTM 625SXC-04, REX Fleetmaster-53
Fyfan, 7 veckor! Det var saftigt.. Skönt att det verkar funka nu iaf!

Jo, det tog en jävla tid men skönt att det är fixat nu samt att jag slipper stå för det kalaset :)
Mekanikern Håkan har varit i kontakt med Suzukis generalagent samt med Suzuki Japan, och detta var tydligen inte direkt något vanligt fel så han fick inte direkt några bra tips och råd där.
Däremot fick han ett tips att kolla oljekanalerna av en annan kund som hade varit med om nåt liknande!

Var och körde ca 10 mil i regnet igår, kändes lite ovant iom att jag studsat runt på min ktm 625 det senaste halvåret. Enda jag stör mig är "on-off"läget på gasen, blir lite väl ryckigt ibland. Men jag tror och hoppas att det kommer bli bättre sen när jag monterat holeshot-prylarna. Ska bara få tid till det först...
 

toptwo

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2013
Ort
hemma
Hoj
1250
Jo, det tog en jävla tid men skönt att det är fixat nu samt att jag slipper stå för det kalaset :)
Mekanikern Håkan har varit i kontakt med Suzukis generalagent samt med Suzuki Japan, och detta var tydligen inte direkt något vanligt fel så han fick inte direkt några bra tips och råd där.
Däremot fick han ett tips att kolla oljekanalerna av en annan kund som hade varit med om nåt liknande!

Var och körde ca 10 mil i regnet igår, kändes lite ovant iom att jag studsat runt på min ktm 625 det senaste halvåret. Enda jag stör mig är "on-off"läget på gasen, blir lite väl ryckigt ibland. Men jag tror och hoppas att det kommer bli bättre sen när jag monterat holeshot-prylarna. Ska bara få tid till det först...

Tjena,
Du kommer inte att bli besviken på Holeshot grejorna, den ryckiga gasen kommer att försvinna helt:) Har nu äntligen fått monterat mitt Arrow grenrör, och kört 20 mil idag som test! Jag säger bara, vilket jävla drag!

Tror jag tappat lite bottendrag upp till 3000rpm, men över det, drar som en raket:) Skall skaffa ett annat slipon, tror mitt no-name slipon utan db-killer gör att systemet nu är lite för öppet, vi får se!

Arrow headern är rätt dyr, men väl värd sina pengar. Lätt att montera och passar perfekt! Skulle gärna vilja fixa till fjädringen i gaffeln nu, får väl se om det går att skramla fram några kronor till:)
 

toptwo

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2013
Ort
hemma
Hoj
1250
Är lite sugen på Arrows helsystem till min bandit. Är det bara hänga på eller måste man göra andra ändringar också?
:va

Om du menar ändringar just för att systemet skall passa, så har jag helkåpa, och fick kapa ur en liten bit av kåpan, på undersidan, men det syns inte. Annars skulle jag tro att det är vettigt med någon sorts bränsle tuner och moddad luftburk, om man vill få ut max av systemet. Jag gick på Dale Walkers holeshot tuner (dobeck tuner), eftersom han har testat fram bra värden för tunern (som man får med). Man slipper alltså dyr mappning. Blir kanske ännu bättre med pc5, om man får en riktig mappning till, men jag är nöjd som det är. Det ända jag ångrar är att jag inte gjorde detta tidigare:)
 

pudas666

Ny medlem
Gick med
3 Nov 2011
Ort
Röbäck
Hoj
Suzuki GSX1250FA-10, KTM 625SXC-04, REX Fleetmaster-53
Tjena,
Du kommer inte att bli besviken på Holeshot grejorna, den ryckiga gasen kommer att försvinna helt:) Har nu äntligen fått monterat mitt Arrow grenrör, och kört 20 mil idag som test! Jag säger bara, vilket jävla drag!

Tror jag tappat lite bottendrag upp till 3000rpm, men över det, drar som en raket:) Skall skaffa ett annat slipon, tror mitt no-name slipon utan db-killer gör att systemet nu är lite för öppet, vi får se!

Arrow headern är rätt dyr, men väl värd sina pengar. Lätt att montera och passar perfekt! Skulle gärna vilja fixa till fjädringen i gaffeln nu, får väl se om det går att skramla fram några kronor till:)

Nu har jag monterat grejerna och det gick smärtfritt. Inga problem vid uppstart (förutom urladdat batteri... nytt lithium-batteri är beställt) men hann tyvärr inte ut och provköra idag
 

KentD

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2014
Ort
Hudiksvall
Hoj
Suzuki GSX 1250 -11
Nu har ja montera mina arrow headers hoppas de ska bli lite bättre väder snart så man kan prova.
Behövde inte ändra nåt på kåpan för att få de å passa.
 

Checker

Medlem
Gick med
29 May 2012
Ort
Borås
Hoj
GSX1250FA -14
Nu har ja montera mina arrow headers hoppas de ska bli lite bättre väder snart så man kan prova.
Behövde inte ändra nåt på kåpan för att få de å passa.

Här vill vi se en bild på dina Arrow headers.

I väntan på bra väder så kan ni alltid peppa er med tidningen MOTORRAD NR:7 Juli där man skriver om SUZUKI GSX 1250 FA som begagnat köp. Kanske inte så mycket nytt för redan frälsta, men jag blir lite uppåt när man läser positiva omdömen om hojen man själv diggar:tummenupp
 

pudas666

Ny medlem
Gick med
3 Nov 2011
Ort
Röbäck
Hoj
Suzuki GSX1250FA-10, KTM 625SXC-04, REX Fleetmaster-53
Jag var på en liten provtur idag och fyfan vilken skillnad det blev! Det vart ett stort smile inne i hjälmen :hihi
Mitt batteri sjunger på sista versen, laddar ur sig på 1-2 dagar, så jag beställde ett lithium-batteri som enligt uppgift ska väga 0,9 kg!
Ska även kolla med verkstan om jag kan få låna hem trottelsynkningsinstrument.
 

KentD

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2014
Ort
Hudiksvall
Hoj
Suzuki GSX 1250 -11
Här vill vi se en bild på dina Arrow headers.

I väntan på bra väder så kan ni alltid peppa er med tidningen MOTORRAD NR:7 Juli där man skriver om SUZUKI GSX 1250 FA som begagnat köp. Kanske inte så mycket nytt för redan frälsta, men jag blir lite uppåt när man läser positiva omdömen om hojen man själv diggar:tummenupp
Ska fixa bilder i morgon. De numret måste man köpa ?
 

KentD

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2014
Ort
Hudiksvall
Hoj
Suzuki GSX 1250 -11
uploadfromtaptalk1436529745663.jpguploadfromtaptalk1436529759174.jpg
Här kommer lite bilder på systemet inte världens bästa men.
Är lite fundersam på högra kåpan då ena pipan är cirka 1,5-2 cm ifrån men de kanske inte är nån fara, Tänkte om man skulle ha lindat på lite avgasbandage.
 

kjellper

pousseur
Gick med
13 Sep 2011
Ort
Västerås
Hoj
Triumph Street Triple Rx -15, Kawasaki KLX230 -20
Jag var på en liten provtur idag och fyfan vilken skillnad det blev! Det vart ett stort smile inne i hjälmen :hihi
Mitt batteri sjunger på sista versen, laddar ur sig på 1-2 dagar, så jag beställde ett lithium-batteri som enligt uppgift ska väga 0,9 kg.

Vis av erfarenhet skulle jag kolla så spänningsregulatorn är frisk innan jag sätter i ett nytt batteri. Batteriet har antagligen blivit dåligt av en anledning, dålig spänningsregulator är en vanlig sådan. Litium-batterierna är känsligare för dålig spänning och det är tråkigt att paja ett nytt sädant när de ändå kostar en slant.
 

2Wheeldrive

Nu kör vi!
Gick med
9 Mar 2005
Ort
Avesta
Hoj
BMW 850 GSA Triumph T100 Bonneville
Hur är den i jämförelse med din Kawa?

Det är 2 helt olika hojar, om jag ska åka längre än 30 mil tur och retur så tar jag alltid Sukkan! Det är en underbar långfärdshoj som inte skäms för sig prestandamässigt heller :tummenupp
Kawasakin är väldigt rolig och rapp, lite hård sadel för att åka långt med.
Älskar båda på olika sätt.
Man får en kick varje gång man gasar ur Kawwan:kär
 
Nyheter
Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Top