Bandit 1250-tråden

På tal om att fundera över vintern...
Min 1250 har rullat 200mil och jag vill inte göra några större ingrepp som kan äventyra garantin. Men jag läste en artikel som fick mig att få lite mersmak. Men vad säger bilprovningen om man byter ut katalysatorn mot öppnare headers. Det finns några riktigt läckra headers på marknaden till 1250 Bandit.
Läs gärna artikeln från Sport Rider Magazine och dröm lite till...
http://www.sportrider.com/sportbikes/project-suzuki-gsx1250fa-gsx-essive
 
Jag är skapligt nöjd med min GSX1250FA. Men vill göra den lite skönare och lite mer personlig. Är det någon som har erfarenhet av LSL styre, Jag är lite fundersam på om jag ska välja den låga modellen A01 eller den något högre A02. De finns i en mängd olika färger men Titan är nog den som jag gillar bäst. Det hade varit bra med lite synpunkter, åsikter och erfarenheter. Jag bifogar bilder och mått:

Jag har ett LSL på min, tycker det blev skitbra.

View attachment 384916
 
Jag har ett LSL på min, tycker det blev skitbra.

Ja det blev riktigtbra:tummenupp
Vilken modell på styre är det?. Det finns ju ganska många att välja på.
Borrade du i styret eller kapade du tappen på konsollen? Jag vet inte riktigt vad jag ska välja att göra.
 
Ska kolla om jag har kvar kvittot, köpte ett kit styre/hållare från Touratech. Jag borrade alla hålen, tycker absolut att åtminstone hålet för gasrullen ska borras. När jag justerat in allt så tog det i kåpan litegrann, därför har jag bockat en plåt över styrstoppet på ramen för att begränsa styrutslaget lite.

Edit: "Fatbar handlebar conversion" från Touratech för 1895:-, dyrt men bra skit.
 
Last edited:
Försöker få tag på vita blinkersglas, helt hopplöst :(
Jag har en -13 årsmodell. Har ringt runt till mc-firmorna men dom säger att det inte finns!
Finns det någon här som vet nåt?
 
"Fatbar handlebar conversion" från Touratech för 1895:-, dyrt men bra skit.

Jag blev plötsligt intresserad av Fatbar:tummenupp.

Kan du säga modellen på själva styret?

Det finns ju några olika modeller att välja på. Det brukar stå någon beteckning mitt på styret. Kollar man Touratech så står det bara kitnamnet och inte modellen på styret.
 
Jag blev plötsligt intresserad av Fatbar:tummenupp.

Kan du säga modellen på själva styret?

Det finns ju några olika modeller att välja på. Det brukar stå någon beteckning mitt på styret. Kollar man Touratech så står det bara kitnamnet och inte modellen på styret.

Jag är hyfsat säker på att det är ett "Superbike", märkt "X01".
http://www.spieglerusa.com/fat-bar-handlebar-superbike-4498.htm
Det är rakare än originalstyret, mer som ett crosstyre. Jag som är 183cm får ett perfekt förhållande sadel/styre/fotpinnar.
 
Last edited:
Nu är hojen äntligen klar och provkörd!
Mattebusa har monterat pc5, kn, moddat luftburk, tagit bort butterflies och pluggat O2. Kan bara säga till er som inte gjort det, gör det! Det blir en helt annan hoj, gasresponsen är grymt mkt bättre,Map-2.jpg nu går den direkt upp på slangen på 2an... :-)
 
Nu är hojen äntligen klar och provkörd!
Mattebusa har monterat pc5, kn, moddat luftburk, tagit bort butterflies och pluggat O2. Kan bara säga till er som inte gjort det, gör det! Det blir en helt annan hoj, gasresponsen är grymt mkt bättre,View attachment 412024 nu går den direkt upp på slangen på 2an... :-)

Fin kurva! GSF1250K9.jpg Så här ser min ut med med samma mods som din fast ett Arrow grenrör och mig veterligen orörda butterflies.
 
Vad jag förstår så påverkar inte butterflies effekten, men den blir lite rejsigare i reaktionen.. Vore intressant att veta hur mycket arrow grenröret gör...
 
Biltemas F1 speglar, snyggare än de stora kromade. Är dessutom stadigare och vibrerar inte i högre farter...:tummenuppbild.JPG
 
Yo, jag måste fråga. Har ni stött på problem att få i växlarna när man växlar ner? fram till en stop-skylt tex från 70km/h...alltså från 6an till 1an..Eller måste man alltid gå ner växel för växel??..nee??
 
Jag skulle nog uttrycka det som 6-5-4-3-2-N-1, men att man bara drar in kopplingen och håller den inne hela tiden tills det är dag att dra iväg på 1:an efter stilla stående. Är det läge för att motorbromsa gör man givetvis det men ibland dyker ju stoppen upp lite plötsligt. Det är sällan jag funderar över hur jag gör det liksom bara kommer av sig själv. Växlarna brukar glida i fint oavsett hur jag väljer att göra.
 
Last edited:
Back
Top