Bandit 1250-tråden

Men anledningen varför jag lämnar in den på service är för att behålla garantin samt i viss mån andrahandsvärdet.
Samma här, men tyvärr tror jag att jag sumpade allt nu. Efter en oplanerad tripp på 130 mil över midsommar så var mätaren uppe i 740 mil när jag lämnade in den. "Inte bra. Inte alls bra", sa killen bakom disken. Suzuki är tydligen ganska hårda på att servicen ska göras inom +- 50 mil vid varje serviceintervall, annars blir det problem om man skulle behöva nyttja garantin. Vetefan hur jag ska göra framöver. 1200-milaren är ju ganska viktig så den får jag väl göra...
 
Första däckbytet avklarat! Dunlop Sportmax Roadsmart fick ge plats åt Michelin Pilot Road 2ct. Fan vad mycket osmidigare och trögare hojen blev att svänga! Men, jag antar att de kommer leva längre än 700 mil, får man hoppas.
 
Första däckbytet avklarat! Dunlop Sportmax Roadsmart fick ge plats åt Michelin Pilot Road 2ct. Fan vad mycket osmidigare och trögare hojen blev att svänga! Men, jag antar att de kommer leva längre än 700 mil, får man hoppas.

Tradigt att hojen blev trögare då den behöver all hjälp den kan få att svänga, väntar tills plånboken har hämtat sig efter servicen sen blir det Dunlop roadsmart för min del.
 
Vet att det diskuterats lite tidigare i tråden... Men är det nån som kan rekommendera en bakdämpare för rimliga pengar? Den som sitter standard lämnar en del att önska när man kör med passagerare.
 
Nämen titta ett paket från fordonshandel damp ner i postlådan i måndags

IMG_0568[1].jpg

Och i lådan var det :)

IMG_0569[1].jpg

Har inte hunnit prova den så mycket än, men den starta då direkt efter att batteriet var monterat å laddat och tanken tankad :)

Har dock haft lite problem med att sitta på den, är lite för lång (ca 1.95) men med att vända hållarna på fotpinnarna upp och ner och ännu lägre fotpinnar som jag hittade på ebay och höjd sadel så ska det verkar det nog gå bra :rolleyes:
 
Öhlinare 15k men det blev som en ny hoj

Vet att det diskuterats lite tidigare i tråden... Men är det nån som kan rekommendera en bakdämpare för rimliga pengar? Den som sitter standard lämnar en del att önska när man kör med passagerare.
Öhlinare ca 15k men det blev som en ny hoj. Jag är hel nöjd:)
 
Hej
Har en fråga det är så att jag har vibrationer i min gsx 1250 fa 2010 runt 3500 varv är det någon som har samma eller något tips på vad som är fel. det slutar då jag rullar på tomgång i samma hastighet. Spelar ingen roll vilken växel är helt efter varvtalet.

Tacksam för svar
Magnus
 
Hej
Har en fråga det är så att jag har vibrationer i min gsx 1250 fa 2010 runt 3500 varv är det någon som har samma eller något tips på vad som är fel. det slutar då jag rullar på tomgång i samma hastighet. Spelar ingen roll vilken växel är helt efter varvtalet.

Tacksam för svar
Magnus

Inte mycket till svar men min har inga vibrationer. Är din modifierad med slipon mm?
 
Fick se en rolig sak i garantihäftet/serviceboken. Som vi vet så är det 600mil service som gäller, men i min bok så har jag en 800mil service :va mellan 24000 och 32000 sedan fortsätter det med 600 mil dvs 38000.
Hur ser det ut i era böcker?

Ska skanna in det och skicka upp det till KGK. se va d e säger om det :lol
 
Fick se en rolig sak i garantihäftet/serviceboken. Som vi vet så är det 600mil service som gäller, men i min bok så har jag en 800mil service :va mellan 24000 och 32000 sedan fortsätter det med 600 mil dvs 38000.
Hur ser det ut i era böcker?

Ska skanna in det och skicka upp det till KGK. se va d e säger om det :lol

Kollade precis min bok. Där är det bara 600 mils intervaller som det ska vara.
 
Nån som är intresserad av ett stycke Haynes-manual och ett stycke Service Manual till GSF 1250?
OBS! EJ till GSX-F.
 
Nån som är intresserad av ett stycke Haynes-manual och ett stycke Service Manual till GSF 1250?
OBS! EJ till GSX-F.

Jag har redan en Haynes -manual. Finns det något mer i Suzuki-manualen (som inte finns i Haynes)?
Vad jag fattat så ska det finnas ett tillägg till 1250FA också.
 
Servicemanualen är mer utförlig. Den täcker nog det mesta. Dock klarar man sig nog rätt bra som privatskruvare med Haynes. Ja, det verkar ha kommit en uppdaterad Haynes som täcker även GSX-F.
 
Fruktansvärt tyst i denna tråd... Ganska exakt 1000 mil blev det på min första säsong med min Bandit. De saker som det finns utrymme att förbättra är sadeln som är lika bekväm som en kyrkobänk och bakre dämparen som jag inte tycker riktigt håller måttet...

Nån som ska modda sin Bandit i vinter? Kan inte komma på vad som jag kan tänkas göra med min förutom ovannämnda då förra ägaren redan har satt på allt godis som jag kan komma på...
 
Back
Top