Dust Buster
IBA #53252
Jaha så har man då köpångest och velar som fan, vad skall man köpa.
Är riktigt sugen på en B12a som jag tror skulle passa mig som handsken (kör 600a bandit idag) å andra sidan V-stromen (jag vet ingen sporthoj men det är inte Banditen heller enligt mig) men känns en aning gubbig.
V-stromen känns ju lite modernare mot för B12an, men ger ett riktigt klumpigt intryck.
Som resemaskin antar jag att V-stromen vinner slaget, med en något bättre körställning, även om B12an inte hamnar långt bakom.
Om man ser till mina försäkringskostnader så skulle jag få ge 3600 för V-stromen och 5000 för B12an vilket är mycket billigt för båda makinerna men med tanke på höjningarna som kommer så kanske V-stromen får lite plus i kanten på denna punkt.
Hmm ja man får nog ut och provköra mera, och sedan skall ju hojen man har bort också.
Bandit 1200S -02
Motor: Rad 4:a, luft/oljekyld, DOHC, 1157 cc, 4 vent
Effekt: (98 Hk/8500 rpm)
Vridmoment: (90,7 Nm/4500 rpm)
Kraftöverföring: 5-växlad, kedja
Torrvikt: 214 Kg
Chassi: Rundrörsram, centralstötdämpare bak
Bromsar: Dubbla 310 mm skivor med fyrkolvsok fram, 240 mm med tvåkolvsok bak
Tankvolym: 19 liter
V-Strom DL1000-02
Motor: V-2:a (90 gr), vattenkyld, 996 cc, 4 vent
Effekt: 95 Hk/8000 rpm
Vridmoment: 99 Nm/6000 rpm
Kraftöverföring: 5-växlad, kedja
Torrvikt: 220 Kg
Chassi: Mono Backbone, prolink, 43 mm framgaffel
Bromsar: Dubbla 296 mm skivor med trekolvsok fram, enkel 256 mm skiva med trekolvsok bak. CBS.
Tankvolym: 25 liter
Är riktigt sugen på en B12a som jag tror skulle passa mig som handsken (kör 600a bandit idag) å andra sidan V-stromen (jag vet ingen sporthoj men det är inte Banditen heller enligt mig) men känns en aning gubbig.
V-stromen känns ju lite modernare mot för B12an, men ger ett riktigt klumpigt intryck.
Som resemaskin antar jag att V-stromen vinner slaget, med en något bättre körställning, även om B12an inte hamnar långt bakom.
Om man ser till mina försäkringskostnader så skulle jag få ge 3600 för V-stromen och 5000 för B12an vilket är mycket billigt för båda makinerna men med tanke på höjningarna som kommer så kanske V-stromen får lite plus i kanten på denna punkt.
Hmm ja man får nog ut och provköra mera, och sedan skall ju hojen man har bort också.
Bandit 1200S -02
Motor: Rad 4:a, luft/oljekyld, DOHC, 1157 cc, 4 vent
Effekt: (98 Hk/8500 rpm)
Vridmoment: (90,7 Nm/4500 rpm)
Kraftöverföring: 5-växlad, kedja
Torrvikt: 214 Kg
Chassi: Rundrörsram, centralstötdämpare bak
Bromsar: Dubbla 310 mm skivor med fyrkolvsok fram, 240 mm med tvåkolvsok bak
Tankvolym: 19 liter
V-Strom DL1000-02
Motor: V-2:a (90 gr), vattenkyld, 996 cc, 4 vent
Effekt: 95 Hk/8000 rpm
Vridmoment: 99 Nm/6000 rpm
Kraftöverföring: 5-växlad, kedja
Torrvikt: 220 Kg
Chassi: Mono Backbone, prolink, 43 mm framgaffel
Bromsar: Dubbla 296 mm skivor med trekolvsok fram, enkel 256 mm skiva med trekolvsok bak. CBS.
Tankvolym: 25 liter