Bandag Söndag 6 okt på Gelleråsen

Nu ska alla tror jag ha fått mail om körningen den 6. Är det någon som saknar mail så skrik till så ordnar jag det meddetsamma!

Mike Luff som äger banan är fantastisk och extremt tillmötesgående. Så jag vill här i tråden skicka ett officiellt tack till honom :Bugar Utan honom skulle detta inte vara möjligt att genomföra alls. Och som det ser ut kan vi ha fått ytterligare någon dags extra tidsfrist med anmälan och bokning. Vill även passa på att tacka Mojja som så här långt lagt mycket tid på att jaga fram både förare och funktionärer mm :tummenupp Sedan vill jag ju naturligtvis också tacka er som har anmält er till körningen :tummenupp Pusha på era polare så att vi kan få ihop folk till körningen den 6:e innan vi stänger säsongen helt. Vi behöver få ihop ca 30 personer.

Last edited:
Här kommer lite frågor. Vilka varvtider är det på snabb och medel/lugn? När ska man vara där senast? Antar att det är obl. förarmöte. Kör från sthlm så desto senare man kan komma desto trevligare (läs sova längre).

Här kommer lite frågor. Vilka varvtider är det på snabb och medel/lugn? När ska man vara där senast? Antar att det är obl. förarmöte. Kör från sthlm så desto senare man kan komma desto trevligare (läs sova längre).

Senast 08.15 incheckning. Förarmöte 08.30. Blir väldigt lite Jadda Jadad. Mest dom grundläggande säkerhetsrutinerna.

Föråkare kommer köra runt lugn/medel gruppen 2 varv snabb och race sköter sig själva. Har man frågor och funderingar ber man om hjälp vilket kommer ges till alla som vill ha :)

Varvtider. Lugn/medel här är alla välkomna att köra och fokus kommer ligga på säkerhet. Omkörning med god marginal.

Snabb grupp lägger vi nivån på ca 1.15-1.25 här är det mer fritt fast fortfarande körning med huvudet som gäller inte stjäla spår eller stänga utan man släpper förbi snabbare förare, Stjäl inte spår och utsätter sig för onödiga risker.

Race gruppen . 1.15 och neråt här är allt tillåtet och omkörningar sker överallt självklart vill alla komma hem hela med cyklarna i gott skick men ingen kommer skälla om spår stjäls o.s.v

Senast 08.15 incheckning. Förarmöte 08.30. Blir väldigt lite Jadda Jadad. Mest dom grundläggande säkerhetsrutinerna.

Föråkare kommer köra runt lugn/medel gruppen 2 varv snabb och race sköter sig själva. Har man frågor och funderingar ber man om hjälp vilket kommer ges till alla som vill ha :)

Varvtider. Lugn/medel här är alla välkomna att köra och fokus kommer ligga på säkerhet. Omkörning med god marginal.

Snabb grupp lägger vi nivån på ca 1.15-1.25 här är det mer fritt fast fortfarande körning med huvudet som gäller inte stjäla spår eller stänga utan man släpper förbi snabbare förare, Stjäl inte spår och utsätter sig för onödiga risker.

Race gruppen . 1.15 och neråt här är allt tillåtet och omkörningar sker överallt självklart vill alla komma hem hela med cyklarna i gott skick men ingen kommer skälla om spår stjäls o.s.v
Perfekt! Jag behöver veta vilken bank du har också, nordea som strular...

Angående snabb eller medel Grupp!?
jag som aldrig kört där nere hur vet man då?

min erfarenhet är Mittsverigebanan och då har jag klarat mig rätt bra i snabb grupp där jag trivts. :)
med undantag på brist på Hk på rakan :hojsmilie vilket ju nu är åtgärdat med en extra chikan :D

Angående snabb eller medel Grupp!?
jag som aldrig kört där nere hur vet man då?

min erfarenhet är Mittsverigebanan och då har jag klarat mig rätt bra i snabb grupp där jag trivts. :)
med undantag på brist på Hk på rakan :hojsmilie vilket ju nu är åtgärdat med en extra chikan :D

Man bokar dær man tycker sig hør hemma sedan ordnar vi det efter dom førsta passsen :)

Om det blir en bra dag kan man ana att det kommer bli runt 7-10 grader med sol och uppehåll.

Hur bra grepp innebär det? Kommer varvtiderna vara betydligt långsammare än på högsommaren? Kanske är det bara eliten som känner av skillnaden... :crash

Om det blir en bra dag kan man ana att det kommer bli runt 7-10 grader med sol och uppehåll.

Hur bra grepp innebär det? Kommer varvtiderna vara betydligt långsammare än på högsommaren? Kanske är det bara eliten som känner av skillnaden... :crash

Visst är det skillnad mot högsommarvärme och nya Sc 1or på fälgarna men man får anpassa sig till rådande omständigheter, Lite hårdare däck och lugnare tempo så går det att ha riktigt skoj för det ;)

Väder 6 Okt.jpg

Då tar vi fram den tunga arsenalen och försöker locka fram ett par deltagare till detta event så vi kan boka banan på Måndag förmiddag :)

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!