Bandag Mantorp: söndag 17/8 !!!

Kommer du till bandag söndag 17/8 ?


  • Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .
Jag tror hela toppteamet TEAM BIKETECH kommer och kör.

en till tre hojar, minst en kan vi nog skriva upp på listan.

1. Kris (licens) + 2 stk flaggvakt
2. Mikael Stampe (licens)
3. Jonas P (licens)
4. Olof P (licens)
5. Christian Cregård (gata)
6. Roger Wikström (gata)
7. Mikkel Torp (licens)
8. Martin Bertilsson (licens)
9. Lars Nordgren (licens)
10. Kristian Nordgren (licens)
11. Jonas nordh (licens)
12. Martin johanssen (gata)
13. Johan gustafsson (licens)
14. Olle Clifford (Licens)
15. BikeTech (licens)
16.
17.
18.
19.
 
Kul att du tar tag i detta. Vad tror du om 2 grupper i alla fall. Kanske kan bli rätt stora fartskillnader mellan förarna?

Jag har också funderat på det. Å andra sidan är det tråkigt att vänta om man inte är så många. Under 40 pers så tar jag en pejling vad folk tycker vid förarmötet innan körningen startar. Över 40 pers så blir det 2 grupper.

Du citerade: 12. Patrik Larsson (licens)
Är det din anmälan?
 
Last edited:
Jag tror hela toppteamet TEAM BIKETECH kommer och kör.

en till tre hojar, minst en kan vi nog skriva upp på listan.


OK. Men vad med extra pers till flaggvakter? Det behövs också. Jag har inte lust att släppa ut folk på banan om det inte finns 6-7 bemannade posteringar. Just nu verkar det inta vara många som nappar på bandags-rabatten genom att ta med sig en extra pers som flaggvakt.
 
[
Du citerade: 12. Patrik Larsson (licens)
Är det din anmälan?

jajamen, han är ute på kryssning men bad mig anmäla honom
 
OK. Men vad med extra pers till flaggvakter? Det behövs också. Jag har inte lust att släppa ut folk på banan om det inte finns 6-7 bemannade posteringar. Just nu verkar det inta vara många som nappar på bandags-rabatten genom att ta med sig en extra pers som flaggvakt.

Ska undersöka saken... Men tror du verkligen det behövs så många?! Står tex en man strax efter startkurvan så ser han hela parisen, sen någon nere i mjölbykurvan och en i F2/hårnålan. Tre flaggvakter med radio och en vid start och mål som håller koll borde räcka. Men visst, finns möjligheten så visst ska man fylla upp så många posteringar som finns.

Vilka tider kommer det handla om för en flaggvakt? 9-17?
 
Ska undersöka saken... Men tror du verkligen det behövs så många?! Står tex en man strax efter startkurvan så ser han hela parisen, sen någon nere i mjölbykurvan och en i F2/hårnålan. Tre flaggvakter med radio och en vid start och mål som håller koll borde räcka. Men visst, finns möjligheten så visst ska man fylla upp så många posteringar som finns.

Vilka tider kommer det handla om för en flaggvakt? 9-17?

Flaggvakter: 8:50 - 16:30
Körning: 9:00 - 16:30
 
Borde var intesse då ERF och Nordic BoTT går helgen efter.
Har lagt nyheten på Nordic BoTT.net
 
hur många krävs för att dagen skall bli av?

36-38 stycken så går vi i noll med god vilja.
Har 16 plus några "kanske", fattas 20 stycken just nu.

Men... det är två dygn till søndag kl 24 då jag bør besluta mig om jag törs lägga ut stålarna. Så... kanske fixar det sig. Ni kan ju informera andra polare.
 
Last edited:
Flera som har frågat om man kan köra oreggade hojar i "gat-gruppen". Svaret är ja, det går bra. Grupperna är mera tänkt som uppdelning mellan "snabba" och "super-snabba" förare, om vi blir många och det blir trångt på banan.

Alla kör på egen risk. Alla som välter betalar sina egna skador, dvs inget försäkringssnack om vems fel det var. Om någon kör som ett ruttet ägg, så ska han bara inrapporteras till pit-chefen så tar vi av honom från banan. Den snabbare föraren som kommer bakifrån skall köra om hänsynsfullt. Den långsammare föraren ska bara hålla sitt spår konsekvent utan att köra till sidan. Så blir det lättast för alla.
 
Flera som har frågat om man kan köra oreggade hojar i "gat-gruppen". Svaret är ja, det går bra. Grupperna är mera tänkt som uppdelning mellan "snabba" och "super-snabba" förare, om vi blir många och det blir trångt på banan.

Alla kör på egen risk. Alla som välter betalar sina egna skador, dvs inget försäkringssnack om vems fel det var. Om någon kör som ett ruttet ägg, så ska han bara inrapporteras till pit-chefen så tar vi av honom från banan. Den snabbare föraren som kommer bakifrån skall köra om hänsynsfullt. Den långsammare föraren ska bara hålla sitt spår konsekvent utan att köra till sidan. Så blir det lättast för alla.

Ett tips.. har ni tänkt ta in en hel del gatförare, så dela isåfall upp det med
licens och gatförare, då det lätt kan uppstå lite väl spännande ögonblick när
någon snabb vill passera någon långsam. Annars för övrigt tror jag säkert det kommer att gå bra om ni inte ska vara mer än 40 pers.
Låter riktigt najs :tummenupp
 
Ett tips.. har ni tänkt ta in en hel del gatförare, så dela isåfall upp det med
licens och gatförare, då det lätt kan uppstå lite väl spännande ögonblick när
någon snabb vill passera någon långsam. Annars för övrigt tror jag säkert det kommer att gå bra om ni inte ska vara mer än 40 pers.
Låter riktigt najs :tummenupp

Låter förnuftigt.
Ska du inte med?

Alla ni andra. Kolla i trådens första innlägg. Har jag uppdaterat listan med ditt namn om du tänkt komma absoluta säkert, eller fattas ditt namn på listan?

Jag tar med ungarna till farfar & farmor i helgen. Utan internet. Suck. Så jag uppdaterar nog inte så mycket innan söndag kväll. Hoppas det fylls på med flera deltagare under tiden så vi kan spika körningen.
 
Last edited:
1. Kris (licens) + 2 stk flaggvakt
2. Mikael Stampe (licens)
3. Jonas P (licens)
4. Olof P (licens)
5. Christian Cregård (gata)
6. Roger Wikström (gata)
7. Mikkel Torp (licens)
8. Martin Bertilsson (licens)
9. Lars Nordgren (licens)
10. Kristian Nordgren (licens)
11. Jonas nordh (licens)
12. Martin johanssen (gata)
13. Johan gustafsson (licens)
14. Olle Clifford (Licens)
15. BikeTech (licens)
16. Lars Mellgren (Licens+flaggvakt) (Anmäld på uppdrag av Lars)
17. Börje Andreasson (Licens) (Anmäld på uppdrag v Börje)
18.
19.
 
Last edited:
Mitt "kanske"... beror på att min tilltänkta hoj, inte kan levereras ännu....
av orsaker jag inte riktigt förstår:va Men jag hoppas det löser sig.

Hittar jag en hoj i tid är jag ABSOLUT med.

F.ö. Superbra initiativ Kris :tummenupp
//
Benny
 
1. Kris (licens) + 2 stk flaggvakt
2. Mikael Stampe (licens)
3. Jonas P (licens)
4. Olof P (licens)
5. Christian Cregård (gata)
6. Roger Wikström (gata)
7. Mikkel Torp (licens)
8. Martin Bertilsson (licens)
9. Lars Nordgren (licens)
10. Kristian Nordgren (licens)
11. Jonas nordh (licens)
12. Martin johanssen (gata)
13. Johan gustafsson (licens)
14. Olle Clifford (Licens)
15. BikeTech (licens)
16. Lars Mellgren (Licens+flaggvakt) (Anmäld på uppdrag av Lars)
17. Börje Andreasson (Licens) (Anmäld på uppdrag v Börje)
18. Henrik Ahlström (Licens).
19.
 
1. Kris (licens) + 2 stk flaggvakt
2. Mikael Stampe (licens)
3. Jonas P (licens)
4. Olof P (licens)
5. Christian Cregård (gata)
6. Roger Wikström (gata)
7. Mikkel Torp (licens)
8. Martin Bertilsson (licens)
9. Lars Nordgren (licens)
10. Kristian Nordgren (licens)
11. Jonas nordh (licens)
12. Martin johanssen (gata)
13. Johan gustafsson (licens)
14. Olle Clifford (Licens)
15. BikeTech (licens)
16. Lars Mellgren (Licens+flaggvakt) (Anmäld på uppdrag av Lars)
17. Börje Andreasson (Licens) (Anmäld på uppdrag v Börje)
18. Henrik Ahlström (Licens).
19.Niclas Larsson (licens)
 
1. Kris (licens) + 2 stk flaggvakt
2. Mikael Stampe (licens)
3. Jonas P (licens)
4. Olof P (licens)
5. Christian Cregård (gata)
6. Roger Wikström (gata)
7. Mikkel Torp (licens)
8. Martin Bertilsson (licens)
9. Lars Nordgren (licens)
10. Kristian Nordgren (licens)
11. Jonas nordh (licens)
12. Martin johanssen (gata)
13. Johan gustafsson (licens)
14. Olle Clifford (Licens)
15. BikeTech (licens)
16. Lars Mellgren (Licens+flaggvakt) (Anmäld på uppdrag av Lars)
17. Börje Andreasson (Licens) (Anmäld på uppdrag v Börje)
18. Henrik Ahlström (Licens).
19.Niclas Larsson (licens)
20. Rune Boström (Licens)
 
1. Kris (licens) + 1 stk flaggvakt
2. Mikael Stampe (licens)
3. Jonas P (licens)
4. Olof P (licens)
5. Christian Cregård (gata)
6. Mikkel Torp (licens)
7. Jonas nordh (licens)
8. Martin johanssen (gata)
9. Johan gustafsson (licens)
10. Martin Bertilsson (licens)
11. Olle Clifford (licens)
12. Patrik Larsson (licens)
13. Michaela Esmyr (licens) + 2st flaggvakter ev. 3.
14.
15.
 
1. Kris (licens) + 2 stk flaggvakt
2. Mikael Stampe (licens)
3. Jonas P (licens)
4. Olof P (licens)
5. Christian Cregård (gata)
6. Roger Wikström (gata)
7. Mikkel Torp (licens)
8. Martin Bertilsson (licens)
9. Lars Nordgren (licens)
10. Kristian Nordgren (licens)
11. Jonas nordh (licens)
12. Martin johanssen (gata)
13. Johan gustafsson (licens)
14. Olle Clifford (Licens)
15. BikeTech (licens)
16. Lars Mellgren (Licens+flaggvakt) (Anmäld på uppdrag av Lars)
17. Börje Andreasson (Licens) (Anmäld på uppdrag v Börje)
18. Henrik Ahlström (Licens).
19.Niclas Larsson (licens)
20. Rune Boström (Licens)
21. Michaela Esmyr (licens) + 2st flaggvakter ev. 3.
22. Urban Svensson (licens)
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top