Bandag: 18 Juli på Gelleråsen

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
T.Anderssons Racing bjuder in Er till en heldag med aktiv motorcykelåkning under organiserade former på Gelleråsens roadracing bana i Karlskoga.

Här är en bild med inbjudan samt hur du anmäler dig.

torbjornbandag.gif

T.Andersson vem är det är det racing tobbe lr :va

samuel w skrev:
2265909 Torbjörn Andersson, körde väl cbr i superbike förra året om jag inte helt misstar mig, vet inte om han kör i år.

okej :)

Jag, Mjakobs och Sukki har redan betalat å bokat, kör även den 17:e med Arris. Två dagar på raken e :fyllisar

Last edited:
Fråga till arrangören/eller den som vet: Gäller amatörlicens i licensgruppen på denna körning?

mvh micke

Känns lite bortkastat att hela förmiddagen är med föråkare "för att bli varma i kläderna". Räcker gott och väl med ett par uppvärmningsvarv/pass. :confused:

Kökörning under förmiddagen har väl redan provats, och funnits vara totalt svinvärdelöst? Kommer inte ens ihåg hur många som kraschade förra året på åsen med ett sådant upplägg.

t-rex skrev:
2281481 Kökörning under förmiddagen har väl redan provats, och funnits vara totalt svinvärdelöst? Kommer inte ens ihåg hur många som kraschade förra året på åsen med ett sådant upplägg.

Inte ens i närheten av så många som vid vissa andra arrangemang, såväl på Kinnekulle som på Gelleråsen !!!

Vad är SKILLNADEN för en deltagare att INTE kunna hantera en situation, då han eller hon kommer för nära den framför, dessutom då alla förmodligen kör i samma tempo...

..mot samma situation med fria omkörningar där det ibland blir stora klungor och till råga på allt finns deltagare som försöker gasa/bromsa sig förbi till varje pris ??

:dummer

Suomalainen skrev:
2281120 Känns lite bortkastat att hela förmiddagen är med föråkare "för att bli varma i kläderna". Räcker gott och väl med ett par uppvärmningsvarv/pass. :confused:

Upplägget är så att deltagarna delas in i undergrupper, i varje grupp, efter fart, och det byggs sedan upp tempo under dagen, och det sällan brukar vara någon som tycker att det går för sakta..

(eller om man så önskar, för fort i de långsama grupperna..)

Om du läser inbjudan så framgår det dessutom att det är tre pass med föråkare i år :7peta

/ Micke

Last edited:
Skillnaden på förare brukar vara ganska stor, vilken grupp man än pratar om. Att då som föråkare hålla ett tempo som alla är nöjda med ser iaf jag som en omöjlighet. Bara för att ingen har klagat tidigare så betyder det inte att alla är nöjda, vi svenskar knyter gärna näven i fickan... Läste noga flera ggr för jag trodde ni skrivit fel att det var 3 HELA pass med "kökörning".

Men nu ska inte jag sitta här och vara för negativ, finns säkert de som uppskattar just det här upplägget.

micke.r skrev:
2282086 Inte ens i närheten av så många som vid vissa andra arrangemang, såväl på Kinnekulle som på Gelleråsen !!!...

Var du med vid den aktuella körningen? Det funkade helt enkelt inte bra, sedan kan du lägga till hur många flinos du vill.

Men visst, soumalainen har rätt, det finns säkert dem som uppskattar upplägget, de kommer säkert att köra.

freding skrev:
2267735 Jag, Mjakobs och Sukki har redan betalat å bokat, kör även den 17:e med Arris. Två dagar på raken e :fyllisar

Hej Freding,

Skall också köra 17:e och 18:e . Har ni fixat boende eller camping?

//Besten

Hur vet man om det finns platser kvar?

Hade som asfalterat något på åsen eller? :rolleyes:

Mr Helmut skrev:
2283417 Hur vet man om det finns platser kvar?

Hade som asfalterat något på åsen eller? :rolleyes:

Det är bara att ringa och kolla. Ringde i förrgår och då fanns det platser kvar i både medel och snabb. Oförsäkrad/licens frågade jag inte efter. Lycka till

Besten skrev:
2283337 Hej Freding,

Skall också köra 17:e och 18:e . Har ni fixat boende eller camping?

//Besten
Sover hos en kompis kompisar. Annars finns ju stugor på området för en hyfsat billig peng, hur ,man får tag på dessa vet jag inte, men säkert genom gelleråsens hemsida eller kommunens hemsida.

t-rex skrev:
2282528 Var du med vid den aktuella körningen? Det funkade helt enkelt inte bra..

Jag vet inte om du syftar på Gelleråsen eller Kinnekulle, men jag var förmodligen med på båda..

Från Kinnekulle så minns jag, förutom alla vurpor, avåkningar, ja till och med en kollision, även en TRX som absolut ville vara samtidigt som mig under bron, på insidan dessutom.. :7peta

Nåja, det är ju historia nu.

En annan gång hade vi lite "otur" på Gelleråsen, om det var den körnngen du syftade på, med två lite "onödiga" vurpor, då en förare kom för nära en annan..

Men jag hävdar fortfarande att dessa situationer uppkommer på varje körning.
(..och som sagt, de finns andra arrangörer som haft betydligt mer otur, även på Gelleråsen..)

Det är för övrigt lite synd att folk inte säger vad de tycker, för då är det svårt att ändra sig. Jag skulle personligen inte ta allt tjafs här på forumet lika allvarligt, som om någon ärligt säger sin mening direkt istället !

Hoppas att vi ses på Gelleråsen den 18:e (..eller Kinnekulle)

/ Micke

t-rex skrev:
2281481 Kökörning under förmiddagen har väl redan provats, och funnits vara totalt svinvärdelöst? Kommer inte ens ihåg hur många som kraschade förra året på åsen med ett sådant upplägg.
Jag var på Torbjörns körning på Gelleråsen förra året med kökörning på förmiddagen och då hade vi två helt onödiga krascher.
På eftermiddagen när det var fri fart skedde inte en enda olycka.

Jag låg bakom en Ducati som kraschade för att han kom för nära den framförvarande och såg redan på varvet innan att han var frustrerad över hur sakta det gick (han var lika nära den gången).

Kommer aldrig att vara med på någon bandag med kökörning igen.

micke.r skrev:
...

Från Kinnekulle så minns jag, förutom alla vurpor, avåkningar, ja till och med en kollision, även en TRX som absolut ville vara samtidigt som mig under bron, på insidan dessutom.. :7peta

Din poäng är vad?

micke.r skrev:
En annan gång hade vi lite "otur" på Gelleråsen, om det var den körnngen du syftade på, med två lite "onödiga" vurpor, då en förare kom för nära en annan..

...

Som sagt, två onödiga vurpor, som uppkom på grund av upplägget med kökörning. Målet med det upplägget måste ju ändå varit att minimera olyckor. Det gick ju som bekant inget vidare. Olyckligt då att fortsätta med samma modell.

Jag har en plats i snabb försäkrad grupp på Aris körning den 17/7 på Gelleråsen för den som vill köra två dagar i rad.

Platserna kostar 700kr men jag säljer min för 650kr fram tills att det är fullt.
Sen kostar den 700kr

Säljer den pga att jag ska till Mo i Rana i stället.

Skicka PM

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...