Bodoe
Motorhaverist? Javisst!
- Gick med
- 6 Mar 2003
- Hoj
- Honda NSR 250 SP -90, Kawasaki KX 250 -91 (Elduro!), Kawasaki ZR750 Zephyr -97, KTM 450 SMR -04...
På lördag den 3:e maj ordnade Bike-Events sin första allmänna bandag för alla sorters hojåkare på Mantorp Park. Dit kom allt från posers till racerknuttar.
Så här såg banan ut som det åktes på i både regn och solsken.
http://www.motorevents.com/ (Mantorps hemsida)
Denna tråd bygger vidare på den som Jonne startat. (http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?s=&threadid=7421) Eller så kan man säga att den kompleterar Jonnes tråd
-----------------------------------------------------------------------------------
För mig började det hela med att packa upp hojen på släp och packa allt som man kan komma på och därefter åka till SpeedAbuser ute i skärgården för att plocka upp honom. Väl där möts man något man inte ser varje dag!
Framför mig står en RD 350 med RGV-kåpor. Precis som förut kanske ni tänker, men nu har den kåpor från RGV årsmodell 97 fram! Fina krashisar som är nymålade med burk.
Vi beger oss snabbt
Därefter raka vägen till mantorp, väl framme klockan halv ett på natten slår vi läger på nån åker (parkering) precis utanför Mantorp park. Alla som åkt in till banan måste ha sett oss!
Nästan precis vid denna skylt bodde vi under två nätter och två dagar.
På lördagen varierade vädret från mulet och mkt fuktigt i luft och på mark till kraftigt regn. Här ses SpeedAbuser "toura" fram med endast en hand på styret.
SpeedAbuser in action. Det var ruskigt halt på banan (och speciellt för SpeedAbuser som hade helt nya däck och väldigt smala sådana)
Det dröjde verkligen inte länge föränn "han" var framme..."Olyckan, jag är olyckan...trallalalalalalalaaaaaaaaa". Speedabuser står vid kanten av banan, chockad efter en highsider i pariskurvan (se banskiss ovan!). Vad händer nu?
Jag som i depån märkt att SpeedAbuser inte passerat på ett tag förstår att nåt är galet. Jag springer till platsen där jag tror att han har vurpat (vilket visade sig vara rätt plats). Jag ser honom stå där vid kanten och helt plötsligt kommer en vit hoj och gör en "SpeedAbuser", precis på samma plats. Lyckades nästan få det hela på kort...
Följden av SpeedAbusers vurpa blev: en fotpinne som gick av, kontrolldosan på vänster sida för blinkers gick i bitar, skrapade kåpor och en ny upplevelse. Självförtroendet var precis detsamma som humöret efter vurpan, dvs på topp, vilket jag tycker är nämnvärt!
Killen gillar att vurpa, han skrattar döden rätt i ansiktet! Fast...lite bekymrad ser han allt ut

Men, mot eftermiddagen klarnade det upp och de sista timmarna var det soligt. Som tur var hade banan hunnit torka upp rejält under morgonen så den var nästan helt torr förutom på vissa små ställen.