Banåkartråden

Om du PM;ar adressen du har nuförtiden Robban, så ska jag skicka ett par entrebiljetter för SO;t till dig. Du får dem dock under förutsättningen att du kommer förbi och säger hej.

Klart jag kommer, ett sådant erbjudande kan man ju inte motstå, ska terrorisera både dig och T-bag. :)

Idag blev det en heldag med LMS på Sviestad - klart kul bana på båge. :) Superfint underlag, och sportsmartarna sög fast gott i't. Lite kontroverser med "instruktörer" som bromsade sig om i kurvor (stup i ett... :huvet) trots att man pekade specifikt på att vi skulle låta bli sådant på förarmötet... :hihi

Fick mig en liten resa väldigt djupt ned i vänstern efter start/mål med en av dessa instruktörer som bromsade om på innern (efter att jag kört om en deltagare och höll mitt något tighta spår, så slog instruktören av...och hamnade ungefär ganska precis där jag hade siktat in mig...bara låta hojen gå brett med lite för mycket nedlägg och försöka skrubba av fart... :skrämd ).

No harm done som det heter, men kanske väl häftigt på en "trafiksäkerhetsdag".

Bortsett från den lilla incidenten så hittade jag och grodan varandra, skitkul hoj på banan. :metal

Nu är det tvådagars på åsen i sikte nästa helg, och veckan därpå är man på sviestad igen på fredagen...

Bifogat

• sviestad.jpg
    sviestad.jpg
    237.9 KB · Visningar: 53
Last edited:
KLART hårigaste och tuffast hojen på Gåsen var helt klart denna då!!
https://picasaweb.google.com/104615...enSMCKurs?feat=directlink#5620948084855491314

Jaa den moppen va klart stenhård :p Han körde på rätt bra också, i långsamma gruppen. Åkte om folk mest hela tiden. Den lät helt besinningslöst med raka rör. Han silvertejpade fast sin ajfån på styret för att filma, såg ut som den skulle vibrera/blåsa av efter ca: 25 meter, men den satt visst kvar, däremot lär filmen blivit lite skakig :D

De sista som hände var att han tappade muttern på framdrevet :gnissla men lösta det visst mha. najtråd och kattstrypare.. Hoppas han kom hem helskinnad. Körde även isdragrace och backe med samma hoj. Han sa att han tyckte bana var skitskoj (första ggn på rr-bana om jag minns rätt)..

Viking Motor Park; Regeringen avslår överklagandena!

Senaste uppdateringen från Viking.

Nu är det ett steg närmare en bana i Enköping:

"Bäste Viking Motor Park-vän!
Kommunfullmäktige tog i maj 2008 beslutet att godkänna detaljplanen för Viking Motor Park med rösterna 47 för och 4 emot. I juni 2009 avslog länsstyrelsen alla överklaganden. I september 2009 nådde överklagandena av detaljplanen regeringen. Sammanlagt 20 privatpersoner och föreningar överklagade länsstyrelsens beslut att inte upphäva detaljplanen för Viking Motor Park. Då meddelades från miljödepartementet att handläggningstiden för överklaganden av den här typen är ungefär ett år.
Det tog två år. Kanske valåret gjorde sitt för att dra ut på processen.
Men så den 22 juni 2011 meddelades det, på ett regeringssammanträde, att regeringen avslår överklagandena av kommunens detaljplan för området!
Det här betyder att detaljplanen inte kan överklagas mer och att den vunnit laga kraft!
Ett mycket viktigt steg i förverkligandet av arenan. I princip är en i laga kraft vunnen detaljplan det samma som ett byggnadstillstånd. Bolaget har köpt det första stycket mark av kommunen och har en överenskommelse om köp av resterande mark. Det jobbar vi nu på att slutföra genom att emittera mer aktiekapital, en process som pågår för närvarande.
Vi ser nu fram mot att få ta del av miljödomstolens åsikter om anläggningen. Som vi ser det kommer de att sätta ramarna för verksamheten.
Beslutet från regeringen hade vi förväntat oss skulle vara positivt. Det gjorde inte att vi blev mindre glada när det äntligen kom. Säkert är Ni lika glada som vi! Vi fortsätter att jobba på och hoppas snart kunna komma tillbaks med nya glada nyheter.
Vi önskar Er en trevlig sommar!

Aros Racetrack Dev. AB
Nils Lidbaum, Bo Fallbrink & Christer Axelsson"

Två dagar som AIA med SMC på Gelleråsen....sällan har en kall i soffan med lite hårdrock på tv:n suttit så bra.
Givande och lärorikt, gött sällskap av lite remsor med (och kanonsupport som vanligt från MaCa).

Liten risk för mer körning nu innan det bär av mot Sviestad i slutet av veckan, bara hoppas ställ och stövlar hinner torka. :crash

/S.liten

Last edited:
tröööt :) kanondag!

fick till och med sture stelopererad a,k berraböckling att röra lite på överkroppen, dock krävdes det att han filmades :D:tungan

• Gilla
Reaktioner: SGM
tröööt :) kanondag!

fick till och med sture stelopererad a,k berraböckling att röra lite på överkroppen, dock krävdes det att han filmades :D:tungan

Fett med respekt, gamla hundar kan visst sitta! :D :yoparty :crash

Regnåsen gjorde skäl för namnet i alla fall ;) Tur det blev fint på eftermiddagen...

...fast jag tyckte precis som förra gången man fick en förmiddag i ösregn, att det är rätt nyttigt, gör underverk för resten av dagen om det torkar upp. :)

Men skinnställ och stövlar var fortfarande lite småfuktiga idag. :D

SMC Gelleråsen 5/7

Hmm, får se vilket humör vädergudarna är på imorgon men körde ni trolltrumma och regndans hela helgen kanske en annan klarar sig...

Anmäld till steg 2, platser finns kvar enl SMCs hemsida.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT