Banåka på Gotland

Gixxer 1000

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
Ktm 690 enduro -15
Jag skulle vilja ta en semestervecka på Gotland och kunna köra bana ca 5 dagar av dessa. Det är enligt mitt sätt att se det ett bra sätt att kombinera semester och banåka, att kunna ta med sig familjen som kan roa sig med att bada och sola som dom tycker bättre om på dagarna och umgås på kvällarna.
Att lägga ner den tid och dom pengar det kostar för att köra enbart 1 dag på Gotland tror jag gör att dom flesta drar sig för detta.
Därför undrar jag om det finns fler som skulle kunna tänka sig att köra tex 5 av 7 dagar? Om vi blir tillräckligt många så hoppas jag att kanske deras motorklubb, banägare eller ngn annan kan tänka sig att arrangera detta.
En slags Gotlands Bikeweek- vore väl nåt?
By the way- när är hela banan klar?
Det vore betydligt intressantare att göra detta när det är klart.
 
Gixxer 1000 skrev:
Jag skulle vilja ta en semestervecka på Gotland och kunna köra bana ca 5 dagar av dessa. Det är enligt mitt sätt att se det ett bra sätt att kombinera semester och banåka, att kunna ta med sig familjen som kan roa sig med att bada och sola som dom tycker bättre om på dagarna och umgås på kvällarna.
Att lägga ner den tid och dom pengar det kostar för att köra enbart 1 dag på Gotland tror jag gör att dom flesta drar sig för detta.
Därför undrar jag om det finns fler som skulle kunna tänka sig att köra tex 5 av 7 dagar? Om vi blir tillräckligt många så hoppas jag att kanske deras motorklubb, banägare eller ngn annan kan tänka sig att arrangera detta.
En slags Gotlands Bikeweek- vore väl nåt?

Ringer fint i mina öron! (ursäkta Karlskoga men Gotland låter mer sommar) Jag har för mig att Lelle-träffen 2004 innefattar lite banåkning på Gotland Ring? :confused:
 
musse skrev:
Ringer fint i mina öron! (ursäkta Karlskoga men Gotland låter mer sommar) Jag har för mig att Lelle-träffen 2004 innefattar lite banåkning på Gotland Ring? :confused:
O yes it does! Lelleveckan har två bandagar på ringen och jag har bokat men sno gärna ihop en gotland-bikeweek så hakar jag på, lätt! Tills dess får guppiga Gelleråsen duga
 
Är det bara 2 st här på sporthoj som är intresserade av att köra lite mer på Gotland ? Alla behöver ju inte köra 5 eller 7 dagar, bara man får ihop tillräckligt många så att det går att göra ngt av det.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top