Ballaste kvalet någonsin

Doohan, Crafar, ABE :Bugar:Bugar:Bugar

Glad att jag tittade på den tiden, oslagbart.

...Rainey, Schwantz...med flera, ja då satt man klistrad framför Eurosport och såg några helt fantastiska race:D
Givetvis kan man se fantastisk rejsing i dag med....men det är väl nostalgin som talar när man blir så jäkla lyrisk av att se dessa gamla klippen....Tack för att du la upp det, ska leta fler i kväll.

...det är väl nostalgin som talar när man blir så jäkla lyrisk...
Det här klippet är ju inget som kräver unken nostalgi för att kunna uppskattas – vilket ju alla kommentarer visar. Det är helt enkelt jävligt bra racing och dramaturgi.

Även om jag själv började titta på GP-racing i början av 90-talet och därmed är uppväxt med Rainey, Schwantz, Doohan, Biaggi, Harada osv. så är jag ganska trött på hyllandet av hur det var ”förr i tiden”. Det var faktiskt gott om tråkiga race då också, vilket somliga har lätt för att glömma. Så spamma inte den här tråden med generella 500-klipp från ”förr i tiden” är du snäll, utan starta en egen tråd.

Precis som hojarna utvecklas så utvecklas även körstilarna. Idag hade det inte varit lika vägvinnande att åka som han gör... Är jag relativt säker på vill jag tillägga..

/ Jens

säg inte det, en som skiljer sig åt..:D

Bifogat

• Rossi_Qatar_2010.jpg
    Rossi_Qatar_2010.jpg
    55.1 KB · Visningar: 86
Precis som hojarna utvecklas så utvecklas även körstilarna. Idag hade det inte varit lika vägvinnande att åka som han gör... Är jag relativt säker på vill jag tillägga..

/ Jens

Doohans körstil var ju uppenbarligen det absolut bästa sättet att framföra en 2T 500. Om Doohan varit i 20-30års åldern idag och varit MotoGp så är jag övertygad om att han skulle ha en körstil som är optimal för en 800cc 4T.

Även om jag själv började titta på GP-racing i början av 90-talet och därmed är uppväxt med Rainey, Schwantz, Doohan, Biaggi, Harada osv. så är jag ganska trött på hyllandet av hur det var ”förr i tiden”. Det var faktiskt gott om tråkiga race då också, vilket somliga har lätt för att glömma. Så spamma inte den här tråden med generella 500-klipp från ”förr i tiden” är du snäll, utan starta en egen tråd.

Började själv kolla på GP-racing runt 1991 men har sett mycket åttiotals-racing i efterhand.
Generellt mycket färre tråkiga race än nu och det kändes som fler förare som hade den där nästan sinnessjuka vinnarinstinkten.
Tristast tycker jag nog att de senaste åren plus 95-97 varit.

Det här klippet är ju inget som kräver unken nostalgi för att kunna uppskattas – vilket ju alla kommentarer visar. Det är helt enkelt jävligt bra racing och dramaturgi.

Du missförstår precis allt jag skrev tydligen. Uppskattar den tidens racing och den tidens mycket duktiga förare för det dom presterade där och då och det klipp du lagt upp för precis vad det är, jäkligt bra racing. Angående nostalgi så var det helt och hållet min egen jag syftade på och hur man i minnet kom ihåg när man satt och tittade på det, inte alls något om din vara eller icke vara av nostalgi och definitivt inte att förringa kompetensen hos dåtidens förare. Är själv "uppväxt" med den tidens GP
Av vilken anledning skulle jag spamma tråden..???? Det jag sa var att jag SJÄLV skulle titta på klipp och dessutom om jag valt, vilket inte sker, att lägga upp något här, är det då du som avgör om det är ett bra eller dåligt race...????

Om Doohan varit i 20-30års åldern idag och varit MotoGp så är jag övertygad om att han skulle ha en körstil som är optimal för en 800cc 4T.
Jag tror han hade suttit precis lika småkonstigt på hojen som han gjorde i 500.

Bifogat

• url-1.jpg
    url-1.jpg
    42.2 KB · Visningar: 25
  • url-2.jpg
    url-2.jpg
    42.4 KB · Visningar: 23
  • url-4.jpg
    url-4.jpg
    26.6 KB · Visningar: 26
  • url-5.jpg
    url-5.jpg