Balklänning!!

Vilken klänning ska jag ha!

• Antal röstningar
    0
2722600 Det beror ju på vad det står i inbjudan att du ska ha på dig. Om tjejerna har balklänning brukar det vara smoking eller frack som gäller för killar. Är inbjudan på svenska är det enkelt, då är det bara att läsa. Är det på engelska är det lite knepigare.

Tails - Frack
Dinner jacket - Smoking (men jag tror frack går bra också)
Black tie - Mörk kostym

Vad gäller frack så ska väl gördeln vara i samma färg som ditt sällskaps färg på kläningen.
Dom sa till oss att man fick välja på att ha frack, smoking eller kostym. Men man får väl höra runt lite och se vad andra killar ska ha på sig :)

Man får väl ha vilken partner man vill på balen? Fast bal är inte lika seriöst i Norrköping som i Linköping va? :va

Personligen skulle jag satsa på klänning tre eller fyra dom känndes mest som balklänningar. Glöm inte att boka frisör i tid bara, det brukar vara svårast att fixa då alla ska dit samtidigt!

jag ska gå med en kille som jag gick i samma klas med i 3an till 6an.. jovars ganska seriös bal, ska tydligen bli sveriges största.. men finns ej plats om alla ska ha med sig någon som ej går på gymnasiet, finns bara ett antal platser.

frisör är bokad.

2:an va helt klart snyggast, fast är du inte som du säger "spik rak i kroppen" blir den nog inte lika snygg. Då tror jag 5:an passar bättre.

Ta den du kan härja mest i är mitt tipps.

För det vart ett sjukt drag på dansgolvet när jag gick ut iår :D hehe

Du är fan inte sann :lol
Sy sin egen klänning :rofl
Klipper du dig själv också?
Förresten, någon som vågar sig på att sy upp en egen kostym, skjorta och slips? Man kanske kan göra ett par skor av näver och gamla bälten också? :tummenupp

Beror väl kanske på vilka talanger du besitter.... :tummenupp

Du vet väl att de felsta brud och bal klänningarna är handsydda...?? Därför så dyra också...
Har hjälpt många att sy sina balklänningar... :)

Beror väl kanske på vilka talanger du besitter.... :tummenupp

Du vet väl att de felsta brud och bal klänningarna är handsydda...?? Därför så dyra också...
Har hjälpt många att sy sina balklänningar... :)

Jasså någon till som kan sy :tummenupp

jag ska gå med en kille som jag gick i samma klas med i 3an till 6an.. jovars ganska seriös bal, ska tydligen bli sveriges största.. men finns ej plats om alla ska ha med sig någon som ej går på gymnasiet, finns bara ett antal platser.

frisör är bokad.

Låter ju kanon! Dansa bal är jättekul! Speciellt efter allt slit på alla dessa träningar! Lycka till!

Ettan ÄR snyggast. :tummenupp

mkeey idag ska jag testa en massa klänningar, får se hur det blir.. kanske slänger upp lite bilder:näsblod

Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back