balanspunkten

ambulans skrev:
vi kan ju göra en deal.. om du visar mig B punkten så ska ja visa dig G.....
1bluewinky.gif

Oki....här är min B-punkt, lite poservärde på det :D
Är bara framegrabs från kameran så ursäkta kvalisorten

I see you talk the talk....but do you walk the walk, ambulans ;)
 

Bifogat

  • punkten.jpg
    punkten.jpg
    88.8 KB · Visningar: 261
appropå G-punkter
phastapuk.. du vet väl va de är för skillnad på ooooo och aaaaaaaaaaaaah ?????


2 cm :1pajas
 

Bifogat

  • goldwheelie.jpg
    goldwheelie.jpg
    19.8 KB · Visningar: 232
Som med både G å B-punkter, är det roligare när man är två :D

Edit: nååååå...var ligger g-punkten då...fredag idag, måste veta till ikväll :slicka :whip
 

Bifogat

  • runken o jag 008.jpg
    runken o jag 008.jpg
    37 KB · Visningar: 241
phastasphuk skrev:
Som med både G å B-punkter, är det roligare när man är två :D

Edit: nååååå...var ligger g-punkten då...fredag idag, måste veta till ikväll :slicka :whip


hahahahahaaaaaaaaaaa.... så snart, övning ger färdighet, precis som med B -punkten.. fast testa där solen aldrig skiner
naughty.gif
 
ambulans skrev:
hahahahahaaaaaaaaaaa.... så snart, övning ger färdighet, precis som med B -punkten.. fast testa där solen aldrig skiner
naughty.gif

hahahahaha....kollar din signatur samtidigt......ROTFPMSL! :D :tummenupp
 
Det där med motorbroms måste skilja rätt bra på hojjar med, min tokbromsar ju om jag släpper gasen. Vet inte om jag är uppe på balanspunkten, men kör på bakhjulet 1'an ut, svårt som fan att tvinga sig själv att lägga i tvåan innan man slår ner. När man väl slagit ner har jag svårt att få upp den igen...Hmm, koppla upp den tycker jag e as-svårt, kanske man skulle dreva hojjen så man får upp den på gas på 2'an med? :confused:
 
MatteKholm skrev:
Det där med motorbroms måste skilja rätt bra på hojjar med, min tokbromsar ju om jag släpper gasen. Vet inte om jag är uppe på balanspunkten, men kör på bakhjulet 1'an ut, svårt som fan att tvinga sig själv att lägga i tvåan innan man slår ner. När man väl slagit ner har jag svårt att få upp den igen...Hmm, koppla upp den tycker jag e as-svårt, kanske man skulle dreva hojjen så man får upp den på gas på 2'an med? :confused:

om du kör ettan ut så är du inte på balanspunkten. Balanspunkten är du på när varvräknaren står på samma varvtal hela tiden, alltså du skall kunna köra hur långt som helst på ettan om du har balanspunkten.

Hoppas du förstår vad jag menar.... :)
 
MatteKholm skrev:
Det där med motorbroms måste skilja rätt bra på hojjar med, min tokbromsar ju om jag släpper gasen. Vet inte om jag är uppe på balanspunkten, men kör på bakhjulet 1'an ut, svårt som fan att tvinga sig själv att lägga i tvåan innan man slår ner. När man väl slagit ner har jag svårt att få upp den igen...Hmm, koppla upp den tycker jag e as-svårt, kanske man skulle dreva hojjen så man får upp den på gas på 2'an med? :confused:

Lär du dig tekniken så är det nemas problemas att koppla upp på 2:an, det är tajming och tekniken det hänger på.
 
Ravetrancer skrev:
om du kör ettan ut så är du inte på balanspunkten. Balanspunkten är du på när varvräknaren står på samma varvtal hela tiden, alltså du skall kunna köra hur långt som helst på ettan om du har balanspunkten.

Hoppas du förstår vad jag menar.... :)
när jag hade r1.an så låg jag å pendlla mellan 7-9000rpm när jag fick till det bra på samma hastighet hela tiden men ju bättre balans man har..ju mindre lär man ju gasa å motorbromsa
 
peter the great skrev:
när jag hade r1.an så låg jag å pendlla mellan 7-9000rpm när jag fick till det bra på samma hastighet hela tiden men ju bättre balans man har..ju mindre lär man ju gasa å motorbromsa

Hur mycket varvade du KTM:en dom 3 (TRE!!) gånger du slog runt?
 
Back
Top