hahahaha
ni som spyr galla på "däckkrängare"
jag jobbar själv som däckmontör, e sjukt känslig på bilen när det gäller obalans (har en volvo S60)
men när det gäller hojar, så bryr jag mig inte om vilket, jag kan säga att 95% av er alla... känner ingen skillnad på ett obalanserat bakdäck. VS. ett balanserat.
vet MÅNGA som kör både landsväg & bana &
aldrig balanserar sina hjul....
o påstår ni att det sliter mer, så e det obetydligt.. ett däck med fel däckstryck... sliter mer än ett obalanserat
vet folk som haft 3,5 bar i ett 190/55-17 & det är slut på 200 mil (mitt på)
vet folk som haft obalanserat däck i 1000 mil & inte känt ett skit
// Henke
Edit.
klart att jag balanserar åt alla kunder som vill ha det, men jag har aldrig haft ett däck med mer än 50-60 grams obalans i, i så fall har jag roterat & flyttat om viktfördelningen för att minska antalet vikt vid balanseringen