Balansera svänghjul

zilog

Mr. Hardtechno
Gick med
13 Jan 2004
Hoj
RSV1103R -02 Magnesium, VW Polo 1.4 GTI -97
Jag planerar att pressa av den gamla givarkransen och montera en ny hemmagjord med annan pulsbild på svänghjulet till Aprilian. Såhär ser det ut nu innan jobbet är påbörjat: http://wintermute.csbnet.se/~zilog/hojen/helgen_20110507/PICT0563.JPG

Då maskinen har varvstopp på 11200 idag, så misstänker jag att jag bör bekymra mig om att få balansen någorlunda rätt.

Blir det bra nog att balansera detta statiskt med något liknande Biltemas balanseringsställ för mc-hjul, eller måste det lämnas bort? Vem tar isf på sig sådana jobb, och vad kan det tänkas kosta?

Nyfiken fråga, varför?
Styrenheter etc har en tendens till att bli lite kinkiga om det avlästa värdet avviker för mycket från det förväntade.

Nyfiken fråga, varför?
Styrenheter etc har en tendens till att bli lite kinkiga om det avlästa värdet avviker för mycket från det förväntade.

Svänghjulet på bilden är till en 2005:a som har annat sprut än min 02-hoj. Hojen är en 2002:a med 2005-motor som är konverterad att köra 2002:ans sprut.

Svänghjulet jag kör med just nu är det gamla från en 2002:a, men det är säket 1.5kg skillnad. Det jag vill göra är att få samma signaler från det nya svänghjulet som det gamla hade gett mig.

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti