Balansera svänghjul

zilog

Mr. Hardtechno
Gick med
13 Jan 2004
Ort
Landskrona
Hoj
RSV1103R -02 Magnesium, VW Polo 1.4 GTI -97
Jag planerar att pressa av den gamla givarkransen och montera en ny hemmagjord med annan pulsbild på svänghjulet till Aprilian. Såhär ser det ut nu innan jobbet är påbörjat: http://wintermute.csbnet.se/~zilog/hojen/helgen_20110507/PICT0563.JPG

Då maskinen har varvstopp på 11200 idag, så misstänker jag att jag bör bekymra mig om att få balansen någorlunda rätt.

Blir det bra nog att balansera detta statiskt med något liknande Biltemas balanseringsställ för mc-hjul, eller måste det lämnas bort? Vem tar isf på sig sådana jobb, och vad kan det tänkas kosta?
 
Nyfiken fråga, varför?
Styrenheter etc har en tendens till att bli lite kinkiga om det avlästa värdet avviker för mycket från det förväntade.
 
Nyfiken fråga, varför?
Styrenheter etc har en tendens till att bli lite kinkiga om det avlästa värdet avviker för mycket från det förväntade.

Svänghjulet på bilden är till en 2005:a som har annat sprut än min 02-hoj. Hojen är en 2002:a med 2005-motor som är konverterad att köra 2002:ans sprut.

Svänghjulet jag kör med just nu är det gamla från en 2002:a, men det är säket 1.5kg skillnad. Det jag vill göra är att få samma signaler från det nya svänghjulet som det gamla hade gett mig.
 
Nyheter
Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Back
Top