Balansera däck

teXmeX

Medlem
Gick med
10 Apr 2009
Hoj
KTM 790 Adventure R
Efter många om och men så beslutade jag mig att kunna kränga mina egna däck. Alla verktyg inhandlades och även en http://www.jakewilson.com/p/53/-/39...ing-and-Truing-Stand?term=tusk+wheel+balancer

Efter krängningen av de nya Michelin Pilot Power 3 så skulle jag balansera. Jag hade markeringen av däcken vid ventilerna. Bakdäcket tog 10 g på motsatt sida.
Nu till det märkliga, framhjulet visade sin tyngsta sida tvärs över där ventilen sitter och krävde 35g vid ventilen för att bli balanserat!
Hur kommer detta sig och hur ska man vrida däcket för att inte kräva så många vikter?

Du kan ju prova att rotera däcket ett halvvarv på fälgen och se om det gör någon skillnad.

35 gram skulle jag inte krångla för. Bakdäcket på min Gixxer ligger alltid i det området...

Ok, då låter jag det vara. Provkörningen gick ju bra. Blev bara "besviken" när bakhjulet bara tog 10g. Händer det nästa gång jag byter ska jag prova vrida däcket.
Tack för input =)

Där är makeringen jag menar, under 2CT-texten
20130519_111929[1].jpg

Last edited:
Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard