"Bakvänt" problem med miniblinkers

Alikzus

Twin Power Ranger
Gick med
21 Sep 2003
Ort
Falkenberg
Hoj
Ryath - 2013 Triumph Thruxton 900 EFI
Har slängt på miniblinkers på hojen nu under vintern. Problemet är bara att lamporna som sitter i är på 2W mer än orginal blinkarna (23W vs 21W). Dessa totala 4W extra som det blir orkar inte mitt elsystem med. Med halvljus på orkar det inte blinka helt enkelt. Uppe i varv funkar det hyffsat, men vem fasen ligger +6K RPM inför en korsning? inte jag i alla fall!

Sen är det ju det att den socklen BA9s (tror jag det är) bara finns att hitta lampor som är 2W resp. 4W. Blir ju lite dåligt ljus då :D

ELFA har en diodlampa med den socklen men jag tror att den lyser alldeles för lite (375mca vitt ljus, 300mca gult ljus).

Så hur fasen ska jag lösa detta problemet, ska besikta på fredag och jag tror inte detta går igenom, dessutom är det ju farligt att köra utan 100%-iga blinkers.

Några vettiga förslag? Jag har funderat på om man kanske kan göra någon form av kondensatorbank likt man har i förstärkare som kan lagra den strömmen som behövs + lite extra och är snabbuppladdad, alternativt att man köper 6V 7,5W och gör en spänningsdelare, får ta ett snack med min lärare på tisdag!

Tillägg: Blinkersen är köpa från Addemoto, men finns även hos både Lelles och Touringbutiken.
 
Last edited:
Nyheter
Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

Back
Top