amullo
Italiensk Allroad
Kör också motorn på minst 2500varv innan du provar.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Har två frågor jag hoppas att nån kan svara på..
Fråga 2
Nu när ledbakljuset(integrerade blinkers är ej inkopplade) är monterat på hojen och jag blinkar med blinkersen så flimrar bakljuset till i samma takt också.
Jag är 100% säker att det är rätt kopplat så det kan man utesluta i felsökningen.
Kan det vara så att eftersom det nu är ledlampor istället för halogen så drar det för lite ström? och på så vis inte funkar som det ska? Eller är det bara en dålig lampa helt enkelt?
Inte ska man väl behöva ha motstånd på bakljuset också?
Lampan är köpt på Ebay från Kina: http://www.ebay.com/itm/Intergrated-LED-Tail-light-Turn-Signals-98-99-Yamaha-YZF-1000-R1-1998-1999-Smoke-/271327904152?pt=UK_Motorcycle_Parts_13&hash=item3f2c674198
Hoppas nån kan komma med nått bra råd, annars är det bara att mixtra på och testa antar jag.![]()
Ta och mät spänningen direkt på batteriet när du blinkar. Är batteriet kass så kommer du se hur spänningen ändras.
Multimeter.
http://www.biltema.se/sv/Verktyg/Mat...timeter-15133/
liknande finns också hos många andra
För att hålla fast multimetersladdar på tex batteriet brukar jag använda sladdar med två krokodilklämmor.
Fastlödda vid sladden. Och riktiga sladdar tex 0,75mm2 eller mera.
Exempel: https://www.elfa.se/elfa3~se_sv/elfa...0-910-05&toc=0
http://www.clasohlson.com/se/Krokodi...ma/Pr361027000
http://www.jula.se/krokodilklammor-608093
Hade urspungligen en sats med sladdar och färdiga krokodilklämmor men när jag upptäckte de var så dåligt gjorda att motståndet var 3 Ohm mellan krokodilklämmorna så lödde jag dit riktiga sladdar mellan klämmorna.
Men jag tro inte det är batteriet.
Som är kass.
Utan någon gemensam sladd / jord som inte är bra, har dålig kontakt nånstans.
Kör också motorn på minst 2500varv innan du provar.
Ska ut till garaget på tisdag och testa lite mer.
Blir till att mäta batteriet vid belastning samt varva upp lite, förhoppningsvis löser det problemet.
Om det är nån sladd eller kontakt som är dålig så borde jag haft problemet även innan jag bytte bakljus, vilket jag inte hade.
Men det är ju inte omöjligt att jag kommit åt nån kontakt iofs, kollar igenom och rengör dem också samtidigt.
Tack för tipsen!
jag har kört i 2 år med integrerade bakblinkers och varken polisen eller besiktningen har sagt något...
däremot så står det i lagen att det är 15 cm som blinkers ska vara ifrån varandra... men vem bryr sig, kööööör bara
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning
I samband med MotoGP-racing... |
![]() |
SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa
Sveriges MotorCyklister (SM... |
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
![]() |
TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025
Nu är det klart att världen... |
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025
Honda var tillbaka i Biarri... |
|
![]() |
En hyllning till mästaren!
Pressrelease från MV Agusta... |