Bakhjulspremiär :)

RRacer

Medlem
Gick med
13 Jun 2003
Ort
Lerum
Hoj
PW50
WetWilly skrev:
2292635 koppla på ettan!? du har ju en r6 ffs! :fatta!

R6:an är faktiskt inte speciellt lätt att köra på bakhjulet med. :fakta
När man gasar upp den så händer det ganska högt upp i varvregistret, så det är dags att växla när den har nått rätt höjd.
Den är även ganska nervös att koppla upp.
Kan du köra på bakhjulet med en R6:a så kan du göra det med allt annat också.
Slanga med en litercykel eller sandlådehoj är rent fusk. :fatta!
 

Davidk

Guest
RRacer skrev:
2294183 R6:an är faktiskt inte speciellt lätt att köra på bakhjulet med. :fakta
När man gasar upp den så händer det ganska högt upp i varvregistret, så det är dags att växla när den har nått rätt höjd.
Den är även ganska nervös att koppla upp.
Kan du köra på bakhjulet med en R6:a så kan du göra det med allt annat också.
Slanga med en litercykel eller sandlådehoj är rent fusk. :fatta!

ähumm! skitsnack! :fatta!
 

Becker

Medlem
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Kulltorp
Hoj
Yamaha R1 -99 Suzuki rm250 Yamaha R1 -03
Har inga problem att gasa upp 1:an gå vidare på 2:an fullt ut och vidare på 3:an fullt ut ska lära mig 4:an också när jag fått lite kläm på bakbromsen så man kan ligga i överläge. Har iofs drevat om min R6:a med 15/50 orginal "16/48" blev lite lättare går att gasa upp på 2:an + att man har lite glädjemätare 290km/h går lite till om man går på toa innan, vet inte hur mycket fel den visar men nu varvar den fullt ut på 6:an "givetvis testat på inhägnat område" :tomten
 

Kung Eilert

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2006
Ort
Skåne
Hoj
(E)R-6
Hanks skrev:
2292708 de e gött :) bara å fortsätta träna då... ja tycker de e lättast att koppla upp på tvåan, trean går också men tvåan e goare:)

Hur kopplar man upp den? Vilka vartal? Ska kopplingen dumpas totalt eller "smygas" i?
 

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
GsxrT 1000 -03
Becker skrev:
2294774 Har inga problem att gasa upp 1:an gå vidare på 2:an fullt ut och vidare på 3:an fullt ut ska lära mig 4:an också när jag fått lite kläm på bakbromsen så man kan ligga i överläge. Har iofs drevat om min R6:a med 15/50 orginal "16/48" blev lite lättare går att gasa upp på 2:an + att man har lite glädjemätare 290km/h går lite till om man går på toa innan, vet inte hur mycket fel den visar men nu varvar den fullt ut på 6:an "givetvis testat på inhägnat område" :tomten

Min r6a var omdrevad när jag köpte den, kommer inte ihåg antalet kuggar. Den går dock 299 enligt mätaren :D. En annan från piteå har en r1 04a tror jag, den går också 299 enligt mätaren.. fast hans 299 är snabbare än mina :huvet.

Koppla upp på 2an, vidare på 3an ut sen få in 4an men sen tycker jag att den faller ner hur man än gör... Och det är svårt som fan att få rätt höjd när man bara gasar upp den på 1an för att sedan hinna lägga i 2an.. Blir så ryckigt på 1an..
 

R1Björne

grim
Gick med
6 Jul 2005
Ort
Tullinge, Stockholm, Sweden
Hoj
kotte
åkning på bakbananen

Tja, min hoj har en konstig förmåga att ibland dra sig åt höger såfort jag får framhjulet i luften vilket gör att åkning inte blir så lång som jag önskar. Jag funderar på om det har med körställning men jag har ändå provat att flytta arslet på sadeln, men tycker inte jag märker någon skillnad. Ngn annan som har liknande probs???
 

JiMpA

Söör på bara!
Gick med
30 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
KTM 525 EXC-07 Motard
R1Björne skrev:
2302142 Tja, min hoj har en konstig förmåga att ibland dra sig åt höger såfort jag får framhjulet i luften vilket gör att åkning inte blir så lång som jag önskar. Jag funderar på om det har med körställning men jag har ändå provat att flytta arslet på sadeln, men tycker inte jag märker någon skillnad. Ngn annan som har liknande probs???


Ja jag har exakt samma problem.. det kan bero på att vägarna här i svea rike lutar åt höger för att vattnet ska rinna av sägs det :)

Men jag hade dock inte det problemet på min motard :va.. jag måste åka och styra tillbaka åt vänster rätt hårt för att komma rakt fram, och jag får fanimej hänga ut helt galet mycket för att ta vänsterkurvor :3freak
 

R1Björne

grim
Gick med
6 Jul 2005
Ort
Tullinge, Stockholm, Sweden
Hoj
kotte
slangning...

Ska bara dra en liten anekdot kring slangning. I söndagsmorse vaknade jag lite tidigt typ nio, tanten sov fortfarande, gjorde en snabb frukost och tänkte: - jag hinner dra en sväng. Hoppar i stället går ner till biken, glider iväg i uppvärmningstempo mot huddingevägen. Åker huddingevägen mot stan, första slangningen blir efter stuvstakorset, får till den ganska bra. Glider vidare och vid mässan händer det igen, kopplar upp den på tvåan i typ 70 och framhjulet är i luften hela rakan förbi :tungan . Denna blev riktigt bra!! Kör vidare till örbyleden där jag kör några uppvisningsrepor :banana Fortsätter ner i södralänken, uuuiiilar förbi avfarten mot gullmars vidare mot nacka. Nu känner jag att jag uuuilar hojen och inte tvärtom. Glider hem i rekorderlig fart och känner mig rätt nöjd faktiskt :yoparty

Bara en vanlig söndagförmiddag // Bj

Over and out!
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top