Bakhjulspremiär :)

WetWilly skrev:
2292635 koppla på ettan!? du har ju en r6 ffs! :fatta!

R6:an är faktiskt inte speciellt lätt att köra på bakhjulet med. :fakta
När man gasar upp den så händer det ganska högt upp i varvregistret, så det är dags att växla när den har nått rätt höjd.
Den är även ganska nervös att koppla upp.
Kan du köra på bakhjulet med en R6:a så kan du göra det med allt annat också.
Slanga med en litercykel eller sandlådehoj är rent fusk. :fatta!
 
RRacer skrev:
2294183 R6:an är faktiskt inte speciellt lätt att köra på bakhjulet med. :fakta
När man gasar upp den så händer det ganska högt upp i varvregistret, så det är dags att växla när den har nått rätt höjd.
Den är även ganska nervös att koppla upp.
Kan du köra på bakhjulet med en R6:a så kan du göra det med allt annat också.
Slanga med en litercykel eller sandlådehoj är rent fusk. :fatta!

ähumm! skitsnack! :fatta!
 
Har inga problem att gasa upp 1:an gå vidare på 2:an fullt ut och vidare på 3:an fullt ut ska lära mig 4:an också när jag fått lite kläm på bakbromsen så man kan ligga i överläge. Har iofs drevat om min R6:a med 15/50 orginal "16/48" blev lite lättare går att gasa upp på 2:an + att man har lite glädjemätare 290km/h går lite till om man går på toa innan, vet inte hur mycket fel den visar men nu varvar den fullt ut på 6:an "givetvis testat på inhägnat område" :tomten
 
Hanks skrev:
2292708 de e gött :) bara å fortsätta träna då... ja tycker de e lättast att koppla upp på tvåan, trean går också men tvåan e goare:)

Hur kopplar man upp den? Vilka vartal? Ska kopplingen dumpas totalt eller "smygas" i?
 
Becker skrev:
2294774 Har inga problem att gasa upp 1:an gå vidare på 2:an fullt ut och vidare på 3:an fullt ut ska lära mig 4:an också när jag fått lite kläm på bakbromsen så man kan ligga i överläge. Har iofs drevat om min R6:a med 15/50 orginal "16/48" blev lite lättare går att gasa upp på 2:an + att man har lite glädjemätare 290km/h går lite till om man går på toa innan, vet inte hur mycket fel den visar men nu varvar den fullt ut på 6:an "givetvis testat på inhägnat område" :tomten

Min r6a var omdrevad när jag köpte den, kommer inte ihåg antalet kuggar. Den går dock 299 enligt mätaren :D. En annan från piteå har en r1 04a tror jag, den går också 299 enligt mätaren.. fast hans 299 är snabbare än mina :huvet.

Koppla upp på 2an, vidare på 3an ut sen få in 4an men sen tycker jag att den faller ner hur man än gör... Och det är svårt som fan att få rätt höjd när man bara gasar upp den på 1an för att sedan hinna lägga i 2an.. Blir så ryckigt på 1an..
 
åkning på bakbananen

Tja, min hoj har en konstig förmåga att ibland dra sig åt höger såfort jag får framhjulet i luften vilket gör att åkning inte blir så lång som jag önskar. Jag funderar på om det har med körställning men jag har ändå provat att flytta arslet på sadeln, men tycker inte jag märker någon skillnad. Ngn annan som har liknande probs???
 
R1Björne skrev:
2302142 Tja, min hoj har en konstig förmåga att ibland dra sig åt höger såfort jag får framhjulet i luften vilket gör att åkning inte blir så lång som jag önskar. Jag funderar på om det har med körställning men jag har ändå provat att flytta arslet på sadeln, men tycker inte jag märker någon skillnad. Ngn annan som har liknande probs???


Ja jag har exakt samma problem.. det kan bero på att vägarna här i svea rike lutar åt höger för att vattnet ska rinna av sägs det :)

Men jag hade dock inte det problemet på min motard :va.. jag måste åka och styra tillbaka åt vänster rätt hårt för att komma rakt fram, och jag får fanimej hänga ut helt galet mycket för att ta vänsterkurvor :3freak
 
slangning...

Ska bara dra en liten anekdot kring slangning. I söndagsmorse vaknade jag lite tidigt typ nio, tanten sov fortfarande, gjorde en snabb frukost och tänkte: - jag hinner dra en sväng. Hoppar i stället går ner till biken, glider iväg i uppvärmningstempo mot huddingevägen. Åker huddingevägen mot stan, första slangningen blir efter stuvstakorset, får till den ganska bra. Glider vidare och vid mässan händer det igen, kopplar upp den på tvåan i typ 70 och framhjulet är i luften hela rakan förbi :tungan . Denna blev riktigt bra!! Kör vidare till örbyleden där jag kör några uppvisningsrepor :banana Fortsätter ner i södralänken, uuuiiilar förbi avfarten mot gullmars vidare mot nacka. Nu känner jag att jag uuuilar hojen och inte tvärtom. Glider hem i rekorderlig fart och känner mig rätt nöjd faktiskt :yoparty

Bara en vanlig söndagförmiddag // Bj

Over and out!
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top