Bakhjulskörning

koop skrev:
jag brukar koppla upp den på tvåan, rätt bra varv på tvåan(där effekten finns) koppling, fullgas, och rycka en del samtidigt som man dumpar kopplingen...
Att det är ganska stor skillnad mellan en offroadhoj (125cc) och en landsvägsmaskin (125cc) kan tilläggas.

jag brukar åka precis under effekten på ettan , sen kopplar jag o varvar o släpper koplingen fort så den snabbt åker upp , sen kör jag ur hela ettan och precis innan den är slut så kopplar man och växlar till tvåan sen är det bara att fortsätta

Varför ska man wheela med en sporthoj när man kan ha SM eller offroad att wheela med.

När jag kör på bakhjulet med min sachs så rycker jag bara upp den på tvåan och sen i med trean....

koop skrev:
jag brukar koppla upp den på tvåan, rätt bra varv på tvåan(där effekten finns) koppling, fullgas, och rycka en del samtidigt som man dumpar kopplingen...

KDX:en var ju überlätt att slanga med! Så himla fint register. Grymt bottenvrid! Får man väl upp den (2:an är ju lämpligt) så är det inga problem att köra hela fyrans växel ut, på bakan. :tummenupp

Annat är det med KTM:en... :( Satan vad svårkörd den är...

zz-sm skrev:
Varför ska man wheela med en sporthoj när man kan ha SM eller offroad att wheela med.

För att dom kanske enbart inte har köpt hojen för att wheela med, kan ju tänka sig att dom tycker sporthojar är tuffare/bättre.

:hihi

Nyheter
Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!