Rammstein
Bättre fly än illa fäkta.
Dom flesta här har väl läst mina ramlager historier...och hört mitt gnällande
Sist nu så var det ännu ett ramlager som pajjat, och resterna gick in i oljepumparna så dom skar!
Butiken skyller på att jag kört för långt på bakhjulet så att pumparna inte orkat pumpa upp olja, och motron därmed gått torr under längre tid!
Men har man inte 2 pumpar för att förhindra sånt? Eller har jag missuppfattat allt, varför har man annars 2 pumpar?
Själv tror jag pumparna fick stryk redan när första lagret gick, och att det var därför lager nr2 pajjade..
Så hur är det... Kan det vara så att, om man åker på slangen för länge så får motorn ingen smörjning? LC4 då alltså!
Hörde att någon nämde att man kan ha i tjockare olja.. Vad blir för/nackdelar med detta?

Sist nu så var det ännu ett ramlager som pajjat, och resterna gick in i oljepumparna så dom skar!
Butiken skyller på att jag kört för långt på bakhjulet så att pumparna inte orkat pumpa upp olja, och motron därmed gått torr under längre tid!
Men har man inte 2 pumpar för att förhindra sånt? Eller har jag missuppfattat allt, varför har man annars 2 pumpar?
Själv tror jag pumparna fick stryk redan när första lagret gick, och att det var därför lager nr2 pajjade..
Så hur är det... Kan det vara så att, om man åker på slangen för länge så får motorn ingen smörjning? LC4 då alltså!
Hörde att någon nämde att man kan ha i tjockare olja.. Vad blir för/nackdelar med detta?