Bakhjulsåkning

:skrämd Ok , Mav, men det är ändå intresssant att veta att du kör friskt på bakhjulet utan styrdämpare.....vilken årsmodell på rettan har du??


Bästa

Ace :hej
 
Ace of spades skrev:
:skrämd Ok , Mav, men det är ändå intresssant att veta att du kör friskt på bakhjulet utan styrdämpare.....vilken årsmodell på rettan har du??


Bästa

Ace :hej
Är det lika vanligt med styrvobbel på 02:orna, jag har hört att dom ska vara bättre men har inte hunnit prova än!
 
:fakta Läste en artikel i engelska Bike där man gjorde en bantest med senaste versionerna av gsx-r1000,Fire blade och R-1:an. Två förare utförde testet.....den ena tyckte att R-1:an var "nervig" medan den andra testföraren inte tyckte att det var ett problem så länge man kör på bana. :squid
 
Ace of spades skrev:
:skrämd Ok , Mav, men det är ändå intresssant att veta att du kör friskt på bakhjulet utan styrdämpare.....vilken årsmodell på rettan har du??


Bästa

Ace :hej

friskt o friskt.. e ganska kass än så länge.. men de tar sig.. :D de e en 00:a...
 
Ace of spades skrev:
Nåja, kör man på bakhjulet i 180 så har man ju kommit en bit på vägen, sas :rock

Mmm eller inte.. eftersom de inte e några problem o plocka upp den på tvåan.. så e de ju itne heller så svårt o köra hela tvåan ut.. o då går de ganska fort tillslut.. :)
 
Har du aldrig wheelat innan? Det låter så i alla fall. Är det din första hoj? Verkar så...

Så om du inte har någon erfarenhet sedan innan så ta det JÄVLIGT lungt. Nog för att vi har vissa fenomen här på forumet som lärt sig på R1 och liknande men de har oxå tagit det jävligt lungt i början. Och börja på 2:an och inte på 1:an i början i alla fall så ska det nog gå bra efter ett tag. Öva på och lycka till :tummenupp
 
acura skrev:
Och börja på 2:an och inte på 1:an i början i alla fall så ska det nog gå bra efter ett tag. Öva på och lycka till :tummenupp
vet inte om jag håller me om de.. tycker de vore bättre o börja få upp den lite lätt på ettan.. så man känner vad som händer.. men visst den e ju nervös som fan på ettan.. men jag tror ändå man lär sig känna hojen bättre på ettan..
 
Maverick: Det du säger kan funka bra det med. Och det bevisar bara det faktumet att det finns minst lika många teorier om allt som det finns hoj åkare :)
 
acura skrev:
Maverick: Det du säger kan funka bra det med. Och det bevisar bara det faktumet att det finns minst lika många teorier om allt som det finns hoj åkare :)

De där håller jag me om.. :D
 
Tack för stalltippsen. Nej det är inte första hojen, men det är många år sedan jag sist hade cyckel.....då det sist begav sig körde jag GSX-R 750........-85.......dåtidens värsting :kär .....Weeelies var inte heller något som var på modet. Men det ser ju kul ut och tänkte att jag skulle lära mig behärska denna ädla konst....utan att vurpa. Som kuriosa kan jag säga att "California Suber Bike" i England nu har kurser i "Weeelies". Man får låna :eek: en Hornet för ändamålet och ska kolla upp priser nu i veckan när jag kommer tillbaka till London.
Jag har provat småweelies på ettan ......4500rpm ......också upp ....rekordet hittils är imponerande 30m (ungifär avståndet mellan två lyktstolpar) :( .......jag exprimenterar mig fram men med ett stort mått säkerhetstänkande. Ytterligare kommentarer och tipps välkommna :bow .

Ace :rock
 
Har haft hojjen sen onsdas och redan andra dan började ja självklart leka upp han :D

enklast tycker ja är att sätta sig långt bak, gasa opp han tidigt på första växeln redan vid 3 k varv o sen låta han arbeta växeln ut..

Har lyckats sätta en 100 m ungefär... har fått till att växla så nu kommer det bli endel längre wheelies..
Vill våga hitta "våg" läget så man slipper axxa så hemskt.. antar att det bara e att göra sig van med han på bakan...


Wheelie on!
 
Och det var på ettan.....går ganska hyffsat....(sa han som föll från nionde våningen och passerade sjunde :skrämd), vinden idag var lite besvärlig. Sidvind och sidamot var besvärligare än medvind/sidamed..............rent aerodunamiskt är inte det helt överraskande.
 
Ja, det var ju inte illa. Vågläget.....talande uttryck.....för det är ju oftast det att den faller ner efter första gassläppet.....
 
Men det gäller ju att inte släppa när man tror att den går för högt... för det e ju då man släpper av istället för att ta dfet lite lungnare med högern.. :( ´
Men jag tycker han e så stark så det går ju att "pumpa" lite med gasen eller hålla han stumt på ett visst läge..

iaf.. fyfan va kul det ä... Är riktigt nöjd med mitt köp..!!
Kollade på TL1000s också... men jag hade tröttnat... det känner ja nu,...

Rettttta KiCKS ASS
 
:tummenupp Absoult Garp.....Som det stod i Bike...The R-1 has the power to get you in to serious trouble and the brakes to get you out of it.........Its a ground to ground missile :D
 
testa o skruva bort kåporna en dag.. så ska ni få se hur jävla lätt den e o leka me.. sjuka wheelies har man gjort nu utan kåpor.. helt plötsligt så ser man framåt.. o kan ligga o bara "slö"köra på tvåan.. hur långt som helst.. :D måste bara lära mig o svänga lite bättre.. :rolleyes:

Kommer lugnt göra om hojen till streetfighter i framtiden!! då man nästan aldrig använder kåporna till vardags.. :D
 
Maverick.....det låter som en intressant ide........ska testa det längre fram......annars får man väl bara köpa sig en Street Fighter också.....man ska inte förneka sig.


:bow
 
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top