Bakhjulkörnings tips!

Vroom

NO REGRETS
Gick med
20 Aug 2003
Ort
GBG Sveriges Framsida!
Hoj
Hojlös
tjena!
Har lite problem att komma upp på bakhjulet.
har en retta -03
vill ha lite tips om hur jag skall gå till väga för att lära mig behärska denna ädla konst.
 
Vroom skrev:
tjena!
Har lite problem att komma upp på bakhjulet.
har en retta -03
vill ha lite tips om hur jag skall gå till väga för att lära mig behärska denna ädla konst.
mes......... ;)
 
valfett har jag hört är ett erkänt miljövänligt medel för slangning, smörj gashandtaget rikligt bara.....
 
Borde kunan gå att göra som på TLRen. 4000rpm(ca 50 kmh), ettan, vrid på...


Sedan får man bara lära sig att inte slå av direkt...
Och, här krävs det både träning och att gå emot naturen... :)

Ta det lungt.
Men, wheela öva med en splirran ny 03a???

Inte för att var moraltant, men NÄR du krashar den går våra premier upp... :mad:

(jag kör halvförsäkrat så jag höjer inte någons premie genom att krasha...)
 
äsch vem bryr sig, gasa som satan o kraschar du så har du lärt dig hur mycket man inte ska gasa =)
 
Ravetrancer skrev:
äsch vem bryr sig, gasa som satan o kraschar du så har du lärt dig hur mycket man inte ska gasa =)

med tanke på den tid du måste ha lagt ned för att få den där putsen på hojen så skulle i alla fall inte jag våga köra den på slangen!. :eek:
 
Åk på trean nyp till lite på frambromsen så att gaffeln går ihop, sen när returen kommer så är det bara att gasa och använda kopplingen lite så sen är det bara att hålla balansen och reglera farten med gasen, enkelt va :D :D :D du kan även börja på tvåan för att sedan lägga i trean..............blabla............

Men det kanske är bättre att börja med lite kaninskutt övningar på ettan :tummenupp

Observera att jag inte är nån mästare på att wheela med min retta men ibland går det riktigt bra :squid
 
Jag hade också problem vid början, sen började jag på ettans växel. Ryckte upp den vid ca 40-50kmh och höll sedan balansen med gasen. Nu börjar jag alltid med ettan sen växlar jag till 2 under färden..
 
Skicka ett pm till Roller så lär han dig allt han kan. :tummenupp

Han har även lagt ut en Wheelie-skola på forumet som än så länge är i 2 (3?) delar. Tanka kolla njut.
 
du kommer inte upp på rettan..råd köp en annan hoj..klarar du inte med den e det lika bra att ge upp ;) :tummenupp
 
Hjälper gör det å ta en cykel å pula bakhjul! Du måste lära dig å time'a ryck å gas knepet.

jag fick upp min gamla CBR900RR 93a på 6an. Även min senaste 02 R1 på 6an. Inga större problem.

så, se till att hjälpa hojjen upp! handlar mycket om det.
 
Tror R-1 är lite hetsig på ettan, iaf. enligt vad jag hört, borde vara lättare om du lär dig på tvåan först. Så i med tvåan gå upp till 6000-7000 rpm, vrid av gasen och direkt på (en handfull gas, men ta det lugnt!!) sitt lite längre bak på sadeln, i början kommer framhjulet crasha ner direkt, träna på att inte slå av direkt som hjulet kommer upp, försök hålla det längre och längre. Ge lite extra gas när du faller ner också så sliter det mindre på lager, dämpare, blir en mjukare landning..
Det viktiga är att du lär känna hojen och tar det stegvis, tar nog någon månad iaf. innan du kan köra på hjulet med någorlunda känsla.. Jag är ingen expert på detta, men jag lärde mig enl. ovan, dock på ettan på en zx-6r.
:tummenupp
 
R1:an e ju en skithoj , den går fan inte att slanga med bara 2001 funkar , allt annat e skit......
 
*/ ?>
Nyheter
Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa

Det händer en hel del när d...

Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...

KTM och Husqvarna återkallelser

Pressreleaser från KTM och ...

Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO

Vulkanen Teide vakar över o...

Äventyr i Algeriet

I januari åker Allt om MC t...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Back
Top