Bakhjulet hur långt?

Jag har kört 6.1 kilometer på bakhjulet, gjorde det på Ölandsbron. Låg i genomsnitt i 90km/h, men när jag inte orkade längre så hade jag 130km/h. Jag ska snart göra om det igen & klara hela bron, plus lite till.
(Jag körde en KTM 620SC med motard hjul)
:yoparty

RoLLER skrev:
Men alla som har en Motard lixom..... DET E FUSK! En sån slangar man så länge man har lust eller tills man e framme!
Det är inget fusk med en motard, lite lättare bara. Körde sporthoj innan, & det var inga problem att åka långt med den, handlar om rätt balans & erfarenhet.

Mouse skrev:
Hmmm....jag kontrar väl då o frågar... hur långt slangar när ni filmar er själv med en kamera i vänster hand? :D

Längre än om jag håller kameran i höger. :D
Nej, den tanken har aldrig slagit mig. Låter som att om man karschar så blir det en kamera man måste ersätta också.

Vad säger ni om den här då?

Longest Bicycle Wheelie Journey
The longest bicycle journey doing a wheelie the whole way was 4,569 km (2,839.6 miles) by Kurt Osburn of Fullerton, California, who traveled from Hollywood, California, to Orlando, Florida, USA, between April 13 and June 25, 1999. "I never knew America was such a big country. You just don't realize how far it is coast-to-coast," he said after his wondrous one-wheeled epic.

acura skrev:
Longest Bicycle Wheelie Journey
The longest bicycle journey doing a wheelie the whole way was 4,569 km (2,839.6 miles) by Kurt Osburn of Fullerton, California, who traveled from Hollywood, California, to Orlando, Florida, USA, between April 13 and June 25, 1999.
Intressant...... :rolleyes:
Mellan 13 April & 25 juni. Hur lyckades han sova på hojen??? :va
Det innebär ju att han måste ha lagt ner framhjulet ett par gånger.
Då är det ju fusk!

Kommer inte ihåg vem, men det stog i Guinness rekordbok! 32mil tror jag det var killen åkte fram å tebaka på en landningsbana

Bango skrev:
Har oxå hört det. Vet du, eller nån vem som gjorde det???
:confused:

Ca 150m klarade jag 1 gång. Drar upp den i ca 30 på 2:an och sen 2an ut till 70 ungefär. Ligger nog precis under balansläget för det känns som om jag ska slå runt om jag går för högt...

Jag tar väl lätt 1km på min cykel, en 16-växlad DiamondBack Hustler :arsele

Bango skrev:
Det är inget fusk med en motard, lite lättare bara. Körde sporthoj innan, & det var inga problem att åka långt med den, handlar om rätt balans & erfarenhet.
Varför är det lättare med Motard?
Måste man inte ta upp cykeln högre ju långsammare man åker????

Back