Bakfälgen är klar!

• Thread starter Thread starter H4
  • Start date Start date

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098S -07
Det var ett rent helvete och jag gick endast upp till 1200 :brinnerup

bakfalgen.jpg

Det här var min första polering och jag blev rätt så nöjd. Nu ska hjulet på hojen och det är dags att börja med framhjulet :tummenupp

H4 skrev:
Det var ett rent helvete och jag gick endast upp till 1200 :brinnerup

bakfalgen.jpg

Det här var min första polering och jag blev rätt så nöjd. Nu ska hjulet på hojen och det är dags att börja med framhjulet :tummenupp

Snyggt!

Måste varit svettigt eftersom dina kallingar ligger där :D

hållundan skrev:
Fy fan. Okej, bra jobbat, men fan va fult det är.

Jag vet att det är gammalt och att det är ute. Men jag tycker att det är snyggt, det har jag alltid gjort. Hellre kantpolerat än hellackerat.

H4 skrev:
Jag vet att det är gammalt och att det är ute. Men jag tycker att det är snyggt, det har jag alltid gjort. Hellre kantpolerat än hellackerat.
Helt rätt! Kör ditt rejs, det du tycker är snyggt kanske en annan avskyr, sånt är livet! :tummenupp

H4 skrev:
Lyssna inte på han, han e bara avundsjuk eller så har han hockyfrilla.

Ser fint ut!

Behöver man underhålla mer än vanligt när man har högglanspolerat en fälg? Måste man polera den typ 1 gång i veckan för att den ska hålla sig snygg vad händer om man låter den vara skulle det bli fula oxideringar?

Kraschpucken skrev:
H4: var har du köpt dom backspeglarna?

Hojen på bilderna är inte min. Ingen aning faktiskt. Jag tycker att ZX7R har tillräckligt fina backspeglar original. Mina är borttagna sedan förra ägaren hade den. Men de ska självklart på igen.

Snakerider: Ja, man måste gnugga rätt så ofta med autosol. En gång i veckan låter bra, mindre om det inte är fuktigt/regnar ute. Polerar man inte alls kommer aluminiumet att få en vit och mjölkig yta som tyder på oxidation. Därmed försvinner även glansen.

philsson skrev:
Fy sjutton vad fin hoj !!!..

Min kommer nog att bli sådär. Det som återstår är att fixa framhjulet. Någon gång framöver ska jag påbörja polering av ramen och då ska jag göra det ordentligt. Finare än 1200 + pastor och sådant som storpöjkarna (Ravetrancer mm) använder sig utav.

Men jag vet fan inte om jag orkar göra ramen, det får vi se.

H4 skrev:
Min kommer nog att bli sådär. Det som återstår är att fixa framhjulet. Någon gång framöver ska jag påbörja polering av ramen och då ska jag göra det ordentligt. Finare än 1200 + pastor och sådant som storpöjkarna (Ravetrancer mm) använder sig utav.

Men jag vet fan inte om jag orkar göra ramen, det får vi se.
Det orkar du när du tänker på hur den kommer bli, helt gudomligt juh. :kär

*/ ?>
Nyheter
Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Back