baken!!!

• Thread starter Thread starter granted79
  • Start date Start date

granted79

Guest
Kan man återställa baken på en gixxer 1000 om man tar bort stänkskyddet???
tacksam för svar!! :confused:

Köp en "ny" bakdel/batterilåda från en mcskrot billigt.... en polare till mig gjorde det till sin R1, fast då var den ändå ny från fabrik, men kostade inte många hundralappar.

Mattiaz skrev:
Köp en "ny" bakdel/batterilåda från en mcskrot billigt.... en polare till mig gjorde det till sin R1, fast då var den ändå ny från fabrik, men kostade inte många hundralappar.

men mena du HELA den delen nu??
jag vill ju ha upp plåten under sadeln o det där men det ser ju så jävla bökigt ut så jag funderade på att bara såga av den vilket e bäst o göra?
o tänkte sen då när man ska sälja den så kanske det e bra om den ser orginal ut? :va

granted79 skrev:
men mena du HELA den delen nu??
jag vill ju ha upp plåten under sadeln o det där men det ser ju så jävla bökigt ut så jag funderade på att bara såga av den vilket e bäst o göra?
o tänkte sen då när man ska sälja den så kanske det e bra om den ser orginal ut? :va

På 02ans Gixxer så sitter ju stänkskärmen ihop med hela underdelen, och batterlåda/förvaringsfack osv osv... dvs allt är gjutet i ett stycke. Så när du kapar av stänkskärmen och monterar dit en undertail (om du nu tänkt göra det eller?) så blir ju hela den delen kass... men som sagt, en NY sådan del till en R1 kostade ca 500-700:- så jag kan inte tänka mig att de blir dyrare till en Gixxer... Köper du den via en mcskrot kommer du antagligen undan med runt 300:-

En polare till mig sågade av sin stänkskärm på sin GsxR750-00 och fick till det jättebra, det ser verkligen snyggt ut, så det är ju en variant :) Sen om du vill ha lackat osv under, så bör du ju titta efter en undertail.

granted79 skrev:
jag tänkte såga av den eller hur ska jag göra?? :va
såga av skiten.. när du sen vill besiktiga så går det att hänga dit plåten.. bara att kolla runt hur många har inte sågat? jag är en av dom som har

blom skrev:
såga av skiten.. när du sen vill besiktiga så går det att hänga dit plåten.. bara att kolla runt hur många har inte sågat? jag är en av dom som har

he he he he.... ja jag får väl ta o göra det... det blir ju 25879 ggr snyggare!!
men e det G på besiktning då eller??
tänkte om man bara sågar jäms med plåten så kan det väl inte vara nån fara?? :)

granted79 skrev:
he he he he.... ja jag får väl ta o göra det... det blir ju 25879 ggr snyggare!!
men e det G på besiktning då eller??
tänkte om man bara sågar jäms med plåten så kan det väl inte vara nån fara?? :)
nu får du förklara? du ska ha plåten där den sitter eller? inte smälla upp den i hjulhuset eller?

blom skrev:
nu får du förklara? du ska ha plåten där den sitter eller? inte smälla upp den i hjulhuset eller?

ja jag tänkte kolla hur det blir om jag låter den sitta o bara såga runt den blir det inte bra så smätter jag upp den under istället!! :)
om ska ha liten skylt kan man beställa det hos väg verket eller??
jag har inte mekat nåt med mc innan så man e ju lite osäker på hur man ska göra för att det ska bli bra! :yoparty

granted79 skrev:
ja jag tänkte kolla hur det blir om jag låter den sitta o bara såga runt den blir det inte bra så smätter jag upp den under istället!! :)
om ska ha liten skylt kan man beställa det hos väg verket eller??
jag har inte mekat nåt med mc innan så man e ju lite osäker på hur man ska göra för att det ska bli bra! :yoparty

Småskyltar är inte godkända och tillhandahålls alltså inte av vägverket.

MIDA skrev:
Småskyltar är inte godkända och tillhandahålls alltså inte av vägverket.

hur får man tag i dom då?
får man böter också då om polis polis potatisgris tar mig då? :mad:

Kolla på skroten!

Kolla på skroten efter ny batteri låda osv.
Jag köpte en begagnad på skroten till min Retta för 100 kr o så slapp man ju o förstöra orginal så man kan återställa det om besiktningen skulle ha synpunkter på undertails konstruktionen.

Back