MickeZX7R
Posör
Kort och spikrak fråga:
passar ZX7R -98´s bakdrev på ett ZX9R-hjul 02-03 (F-modellerna)
passar ZX7R -98´s bakdrev på ett ZX9R-hjul 02-03 (F-modellerna)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jo, det är samma drev
- Tack för svar. Gäller det även tidigare ZX9R-modeller 00-02?
Ryckutjämnarna funkar hela vägen. Bromsskivan bak funkar väl till 97. 97 fick den ju nya bromsar fram(sexkolvs) 98 blev den ju lite bättre(lättare mm) och fick ny bromsskiva bak också. Vet inte om den passar från 98, men jag är ganska säker på.....nej!
Ryckutjämnarna funkar hela vägen. Bromsskivan bak funkar väl till 97. 97 fick den ju nya bromsar fram(sexkolvs) 98 blev den ju lite bättre(lättare mm) och fick ny bromsskiva bak också. Vet inte om den passar från 98, men jag är ganska säker på.....nej!
Kika på den här sida: www.products.moto-master.com Den är riktigt bra om man vill se vilka hojar som har lika bromsskivor och vilken infästning de ärHmm...invecklat åt alla håll. Måste kolla på min hoj då, även om tillverkaren på sidan jag länkade till, menar att skivan passar båda modellerna.
Situationen i sin enkelhet då:
Jag har en ZX7R -98, där jag köpt till ett lättvikts drivpaket. Tanken är att swappa min swing och bakhjul till ett lättare kit, och då finns ZX9:an 2000- som ett bra alternativ.
Alltså vill jag ha en swing som passar nästan bolt-on, vilket 2000+ 9rnas gör, och mitt nya drivpaket på det. Fan om det bara funnits en matris där man kunde se specifikationerna sida vid sida, del för del...
Hmm...invecklat åt alla håll. Måste kolla på min hoj då, även om tillverkaren på sidan jag länkade till, menar att skivan passar båda modellerna.
Situationen i sin enkelhet då:
Jag har en ZX7R -98, där jag köpt till ett lättvikts drivpaket. Tanken är att swappa min swing och bakhjul till ett lättare kit, och då finns ZX9:an 2000- som ett bra alternativ.
Alltså vill jag ha en swing som passar nästan bolt-on, vilket 2000+ 9rnas gör, och mitt nya drivpaket på det. Fan om det bara funnits en matris där man kunde se specifikationerna sida vid sida, del för del...
![]() |
European Bike Week: 2-7 september 2025
Under veckan den 2 – ... |
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion
Michael Schumachers Honda F... |
|
![]() |
Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti 202... |
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka
Under 46:e Coca Cola 8-timm... |
|