Bakdämpare

Neppe

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2004
Ort
Lycksele
Hoj
Aprilia rs 125
Jag undrar om det finns nån som reparerar en bakdämpare till en aprilia rs -98? ge mig en länk isåfall :)
 
Neppe skrev:
Jag undrar om det finns nån som reparerar en bakdämpare till en aprilia rs -98? ge mig en länk isåfall :)
jo usch, rs dämparna som sitter på original e verkligen usla, min började pissa oljahelt plötsligt, köpte också en ny på suspension springzz i sollentuna, en med gasinställning :P lite "de-lux". skönt om man ska köra bana med den, har dock aldrig gjort det :( min rs e för övrigt till salu, ska sälja den och köpa mig en 600, har några på G men måste som sagt sälja 125:an först.. FORT!! :)
Lycka till med dämparen!
 
Jimmyboy skrev:
jo usch, rs dämparna som sitter på original e verkligen usla, min började pissa oljahelt plötsligt, köpte också en ny på suspension springzz i sollentuna, en med gasinställning :P lite "de-lux". skönt om man ska köra bana med den, har dock aldrig gjort det :( min rs e för övrigt till salu, ska sälja den och köpa mig en 600, har några på G men måste som sagt sälja 125:an först.. FORT!! :)
Lycka till med dämparen!



Samma med min futura, RIKTIGT USEL bakdämpare, kan ju dock bero på att den är gammal, men va fan, man kan ju inte ens byta olja i den..
 
uggla skrev:
Samma med min futura, RIKTIGT USEL bakdämpare, kan ju dock bero på att den är gammal, men va fan, man kan ju inte ens byta olja i den..
precis, jag trodde det också, det är väl bara att fylla på ny olja och lappa ihop eller nåt :D, men icke, man var tvungen att köpa ny :kocko
 
Aprilia.. :rolleyes: :arsele

OBS! Inte riktat till nån som skrivit i denna tråd utan mer allmänt.!


Tycker alla aprilia ägare för ett jäkla liv över att det inte är nån kvalite på mito.. Men vad är det då på RS och AF1:orna Dämpare som läker.. drev som blir till flis med helrenovering som följd.. växellådor som rasar osv osv..

Miton har faktiskt bra kvalite.! Min har iofs skrurit två ggr.. men det kan man ju inte påstå att det beror på kvaliten..

Motorn på miton är ganska mycket mer "välbygd" eller vad man nu ska säga.. än aprilians rotax motor. Ståldrev till balansaxel isf för plast, svänghjulet på rotax-motorerna har lätt för att gå sönder (Svänghjulet är svenskt så det är ju inte så konstig iofs.. tillverkat i "fucking åmål" :) ), Rotaxen saknar "utrtampnings" lager och kopplingsvaijern är bökig att byta.. osv

Så hur är det nu ingentligen? inte för att kritiserar er som åker aprilia eller så men tycker ni borde ta reda på mer info innan ni vräker ur er allt möjligt.

Sen så är miton faktiskt 3ggr mer lätt skruvad än vad en AF1:a är Har aldrig skruvat RS så där ska jag inte säga nått.. :)
 
shoik skrev:
Rs:en är "lättskruvad" men jag tror att om man inte skruvat förut ska man nog läman in den :D

iaf det är rätt edholm bit tillbaka nue :D
på dom :D haha

jag har skruvat mycket, men det e inte mycket att göra, för det gick inte att laga.. alla sa: köp ny :)
 
Edholm skrev:
Sen så är miton faktiskt 3ggr mer lätt skruvad än vad en AF1:a är Har aldrig skruvat RS så där ska jag inte säga nått.. :)


Plus att den är snyggare. :)

*Tar skydd*
 
Jag har meckat endel med min AF1:a och så sketen verkar den inte iaf. Jag tycker att den verkar välbyggd och genomtänkt på de flesta punkter. Inget av plastdreven i min motor var det minsta slitet. Oljepumpen som vi trodde hade pajat funkar hur bra som helst, orsaken till att den inte fick olja kan ha berott på de två 10cm:s tejpbitarna som hade täppt igen oljetanken :D Anledningen till att min har vart bökig har heller inte berott på kvaliteten. Kopplingsvajern är kanske lite svår att ta loss utan att ta av transmissionskåpan, men hur ofta byter man den?
Jag har inte meckat med miton så jag kan inte jämföra dem.
Sen så måste väl även miton ha nackdelar, Edholm?

Solid snake skrev:
Plus att den är snyggare. :)

:va

The taste is like the butt.
 

Bifogat

  • af1wallpaper.jpg
    af1wallpaper.jpg
    100 KB · Visningar: 48
  • mito.jpg
    mito.jpg
    114.1 KB · Visningar: 55
NatoN skrev:
:va

The taste is like the butt.


Sa det bara för att jävlas egentligen, futuran e snyggare än den gamle miton men den nya klår den inte, inte rs heller för den delen.


EDIT: Möjligen extrema.
 
NatoN skrev:
Jag har meckat endel med min AF1:a och så sketen verkar den inte iaf. Jag tycker att den verkar välbyggd och genomtänkt på de flesta punkter. Inget av plastdreven i min motor var det minsta slitet. Oljepumpen som vi trodde hade pajat funkar hur bra som helst, orsaken till att den inte fick olja kan ha berott på de två 10cm:s tejpbitarna som hade täppt igen oljetanken :D Anledningen till att min har vart bökig har heller inte berott på kvaliteten. Kopplingsvajern är kanske lite svår att ta loss utan att ta av transmissionskåpan, men hur ofta byter man den?
Jag har inte meckat med miton så jag kan inte jämföra dem.
Sen så måste väl även miton ha nackdelar, Edholm?



:va

The taste is like the butt.


Futuran är 3ggr snyggare än den äldre miton.. Men den vanliga AF1:an är väll ingen höjdare kanske.. :tungan

Jo finns ett par nackdelar med miton också.. Men det är faktiskt inte så många eller stora.. Mest bara små saker som man retar sig lite på. Typ att hastighetsmätaren syns dåligt, saknas tankmätare, Inget skydd för kylaren, Elsystemet verkar krångla en del på vissa mitt har funkat fint hittils iaf.. :) Ingen sikt alls i bakspeglarna.. osv.. :)
 
Solid snake skrev:
Sa det bara för att jävlas egentligen, futuran e snyggare än den gamle miton men den nya klår den inte, inte rs heller för den delen.


EDIT: Möjligen extrema.

Nu tänkte ju jag bara så här att jag jämför modeller av liknande årgång ;)


shoik skrev:
Du vill inte köpa bromsbelägg? :D

Det kanske jag vill. Har inte kollat mina på ett tag, förra ägaren hade bytt dom nyligen när jag köpte den. Men man vet aldrig vad det är för kvalle på dom. Ska kolla :)


Edholm skrev:
Futuran är 3ggr snyggare än den äldre miton.. Men den vanliga AF1:an är väll ingen höjdare kanske.. :tungan

Jo finns ett par nackdelar med miton också.. Men det är faktiskt inte så många eller stora.. Mest bara små saker som man retar sig lite på. Typ att hastighetsmätaren syns dåligt, saknas tankmätare, Inget skydd för kylaren, Elsystemet verkar krångla en del på vissa mitt har funkat fint hittils iaf.. :) Ingen sikt alls i bakspeglarna.. osv.. :)

Jo det kommer nog aldrig att finnas en hoj som saknar nackdelar. Ne AF1:orna innan Futuran är inte snyggare än gamla miton.
 
shoik skrev:

dämparna är ju inte så mycket att skruva på (iaf inte dom som sitter på original)

det jag ville föra fram med inlägget var att det inte var något att göra åt det, även om jag varit professor i skruvologi :rofl
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top