Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Neppe skrev:Jag undrar om det finns nån som reparerar en bakdämpare till en aprilia rs -98? ge mig en länk isåfall![]()
jo usch, rs dämparna som sitter på original e verkligen usla, min började pissa oljahelt plötsligt, köpte också en ny på suspension springzz i sollentuna, en med gasinställningNeppe skrev:Jag undrar om det finns nån som reparerar en bakdämpare till en aprilia rs -98? ge mig en länk isåfall![]()
Jimmyboy skrev:jo usch, rs dämparna som sitter på original e verkligen usla, min började pissa oljahelt plötsligt, köpte också en ny på suspension springzz i sollentuna, en med gasinställninglite "de-lux". skönt om man ska köra bana med den, har dock aldrig gjort det
min rs e för övrigt till salu, ska sälja den och köpa mig en 600, har några på G men måste som sagt sälja 125:an först.. FORT!!
Lycka till med dämparen!
precis, jag trodde det också, det är väl bara att fylla på ny olja och lappa ihop eller nåtuggla skrev:Samma med min futura, RIKTIGT USEL bakdämpare, kan ju dock bero på att den är gammal, men va fan, man kan ju inte ens byta olja i den..
shoik skrev:Rs:en är "lättskruvad" men jag tror att om man inte skruvat förut ska man nog läman in den
iaf det är rätt edholm bit tillbaka nue
på domhaha
Jimmyboy skrev:jag har skruvat mycket, men det e inte mycket att göra, för det gick inte att laga.. alla sa: köp ny![]()
Edholm skrev:Sen så är miton faktiskt 3ggr mer lätt skruvad än vad en AF1:a är Har aldrig skruvat RS så där ska jag inte säga nått..![]()
Solid snake skrev:Plus att den är snyggare.![]()
NatoN skrev:![]()
The taste is like the butt.
NatoN skrev:Jag har meckat endel med min AF1:a och så sketen verkar den inte iaf. Jag tycker att den verkar välbyggd och genomtänkt på de flesta punkter..
NatoN skrev:Jag har meckat endel med min AF1:a och så sketen verkar den inte iaf. Jag tycker att den verkar välbyggd och genomtänkt på de flesta punkter. Inget av plastdreven i min motor var det minsta slitet. Oljepumpen som vi trodde hade pajat funkar hur bra som helst, orsaken till att den inte fick olja kan ha berott på de två 10cm:s tejpbitarna som hade täppt igen oljetankenAnledningen till att min har vart bökig har heller inte berott på kvaliteten. Kopplingsvajern är kanske lite svår att ta loss utan att ta av transmissionskåpan, men hur ofta byter man den?
Jag har inte meckat med miton så jag kan inte jämföra dem.
Sen så måste väl även miton ha nackdelar, Edholm?
![]()
The taste is like the butt.
Solid snake skrev:Sa det bara för att jävlas egentligen, futuran e snyggare än den gamle miton men den nya klår den inte, inte rs heller för den delen.
EDIT: Möjligen extrema.
shoik skrev:Du vill inte köpa bromsbelägg?![]()
Edholm skrev:Futuran är 3ggr snyggare än den äldre miton.. Men den vanliga AF1:an är väll ingen höjdare kanske..![]()
Jo finns ett par nackdelar med miton också.. Men det är faktiskt inte så många eller stora.. Mest bara små saker som man retar sig lite på. Typ att hastighetsmätaren syns dåligt, saknas tankmätare, Inget skydd för kylaren, Elsystemet verkar krångla en del på vissa mitt har funkat fint hittils iaf..Ingen sikt alls i bakspeglarna.. osv..
![]()
shoik skrev:dämpare?
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |
Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma
När en hojfirma i Tombolo i... |
|
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |