Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Sänk den fram istället om du vill ha kvickare styrning....höjningssats finns inte färdig till TRX.Ma3aSS skrev:Tja!
Någon som vet om man kan höja hojen bak?(Justering)
...
eller om det finns någon höjningssats av något slag.
Goodstuff skrev:Om du höjer ca 20 mm bak så rekommenderar åtminstone jag att du kör med 120/70 däck istället för 120/60. Då får du en snabbare styrning som funkar på gata och inte en lika nervös styrning som om du bara höjer 20 mm bak. Det var min erfarenhet i varje fall.
TRX-joCCe skrev:Gustav, hur mycket stack dina gaffelben upp ur styrkronan på trx´en?
hur mycket kan man höja den utan att kedjan slår i med orginaldrev fram???HansJ skrev:Tja!
Sänka fram är "enkelt", finns även höjningssatser (bra att gardera sig jåke), åtminstone i Tyskland, 20 mm och 400 mm hittade jag på www.kedo.com, 45 Euro plus frakt. Håll bara koll på kedjan, om du drevat ner fram, så att den inte tar i svingen. Finns ett hål till i länkaget till bakdämparen, men vet inte om någon som provat det.
/Hasse
Kan inte svara på det direkt, antar att 40 mm är OK med tanke på att de säljer det. Borde gå att räkna fram, mäta spelet mellan kedja och sving i nuvarande läge, mät längden från svinginfästning till stället där kedjan riskerar att ligga mot svingen = X mm, samt längden mellan svinginfästning och navet = Y mm. Borde då vara så att om man höjer 40 mm bak, så blir höjningen vid den kritiska punkten X/Y multiplicerat med 40 mm. Tror jag fick till det rätt.Ma3aSS skrev:hur mycket kan man höja den utan att kedjan slår i med orginaldrev fram???
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup
Harley-Davidson och MotoGP ... |
|
![]() |
BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien
Platsen för BMW Motorrad In... |
![]() |
Strängnäs Bike Show den 30/8
Sista lördagen i augusti är... |
![]() |
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna
Under lördagen kördes Mälar... |