Bakdäcket slut efter 163mil

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Har hunnit avverka 163 mil med min 660 och orginal däcken är redan slut... Har enbart kört landsväg utom kanske 30min på bana (i mitt tempo, d v s knappt styrfart :rolleyes: )
Tycker det verkar vara VÄLDIGT kort livslängd på dom? Eftersom det inte är så mycket effekt i hojen tycker man inte att dom ska slitas så mycket? Blir ju iofs en massa fullgasaccelerationer och bakhjulskörning, men det gjorde man ju med sporthojen oxå och den hade minst dubbla effekten.

Är det orginaldäcken som är kass eller ska man räkna med att byta bakdäck lika ofta som man byter olja? Då blir det dyrt.... :skrämd

Vad ska jag köpa för däck nu tycker ni? Vill ha något med bra livslängd eftersom jag kör mycket landsväg, men planerar att börja köra bra mycket mer bana så det måste ha bra grepp och schyssta egenskaper i övrigt också.....

Orginaldäcken är så.

Köp ett vanligt sportdäck när du byter, så lär det hålla betydligt längre, och ge bättre grepp oxå.

Jag kör väl med samma däck som dig, pirelli corsa? Mina börjar närma sig byte efter 470 mil.

Har du inga ambitioner att spöa någon i toppen så kan du åka på Sportech.....Pilotsport, Diablo...... typ någe sådant däck..... de går finfint på bana oxå....... men du spöar inte rennsport/supercorsa eller slickförsedda motarder.... Jag har kickat butt (heda tempo =touring) med pilot sport i över 300mil nu, idag på bankörningen kom jag ned till slitageklackarna på höger sida. Jag har ett nytt (pilot sport) som jag ska lägga på i veckan.

Bröms har ett supercorsa ibak, de har hållt lika länge om inte längre men det är ju slut på sidorna inte på mitten :rodnar

Blir väll ett Diablo eller Pilotsport då skulle jag tro. Nån som har kört med Diablo och som vet om det är bra eller inte? 300mil är inte så mycket, oftare än så vill jag absolut inte byta däck! Kör ju som sagt mycket landsväg, blev väll 18 mil i fredags, 17 i lördags och 12-13 idag..... :fakta
Vaddå, e inte 660 en touringhoj? Den har ju packväska monterad orginal.... :fakta :crash :rolleyes: :D

mitt höll 120mil jag köpte ett sportech nu å jag tycker det är bra betta i det verkar inte slita så mycket heller

Finns det något ställe i Gävle - Uppsala trakten som har bra priser på mc-däck, eller är det samma överallt?

Hur mycket ska man räkna med att det kommer att gå på? Samma som till sporthojen, d v s ca 1700 - 2000:- fram och 2000 - 2500:- bak?

Mitt e slut nu har kört 44 mil på det....visst har jag burnat ett par gånger men ändå!!!!! orginal corsa däck.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT