MackeNo1
Varför slita på mer än ett hjul i taget?
- Gick med
- 6 Mar 2003
- Hoj
- KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Har hunnit avverka 163 mil med min 660 och orginal däcken är redan slut... Har enbart kört landsväg utom kanske 30min på bana (i mitt tempo, d v s knappt styrfart
)
Tycker det verkar vara VÄLDIGT kort livslängd på dom? Eftersom det inte är så mycket effekt i hojen tycker man inte att dom ska slitas så mycket? Blir ju iofs en massa fullgasaccelerationer och bakhjulskörning, men det gjorde man ju med sporthojen oxå och den hade minst dubbla effekten.
Är det orginaldäcken som är kass eller ska man räkna med att byta bakdäck lika ofta som man byter olja? Då blir det dyrt....
Vad ska jag köpa för däck nu tycker ni? Vill ha något med bra livslängd eftersom jag kör mycket landsväg, men planerar att börja köra bra mycket mer bana så det måste ha bra grepp och schyssta egenskaper i övrigt också.....

Tycker det verkar vara VÄLDIGT kort livslängd på dom? Eftersom det inte är så mycket effekt i hojen tycker man inte att dom ska slitas så mycket? Blir ju iofs en massa fullgasaccelerationer och bakhjulskörning, men det gjorde man ju med sporthojen oxå och den hade minst dubbla effekten.
Är det orginaldäcken som är kass eller ska man räkna med att byta bakdäck lika ofta som man byter olja? Då blir det dyrt....

Vad ska jag köpa för däck nu tycker ni? Vill ha något med bra livslängd eftersom jag kör mycket landsväg, men planerar att börja köra bra mycket mer bana så det måste ha bra grepp och schyssta egenskaper i övrigt också.....