BAHNOF kringår FRA och IPRED!!

Tyvärr har dom nog lyckats ändå eftersom de flesta större svenska siter har lagt ner nu dom sista dagarna

Inte jag, jag är helt övertygad om att dom inte för logg på vem som tilldelas vilken IP, i alla fall inte länge nog för att IPRED ska hinna begära ut informationen.

"Bahnhof lagrar inte informationen, dock en tredje part."

Who's with me now?

:)

.

varför snakkar alla om torrents å dc å blablabla, det e ju det som är det osäkra..

1000mbit linor is the sh*t :yoparty
samt med fish encryption på vad man skriver
encryption på hårddiskar
ftp bouncers, switchar ip och "mac address" var 15 minut..

Last edited:
Bahnhof är fortfarande lite putt sen antipiraterna planterade bevis i servrar, som stod i deras lokaler, genom en betald infiltratör, och sen stormade in och beslagtog hela maskinparken.

Länk nedan för er som inte minns. Läs gärna alla länkarna på den sidan så ni får hela bilden. Det är såna idioter våra folkvalda har bestämt att dom ska få rota igenom våra hem i jakt på piratkopior....

http://www.nyteknik.se/nyheter/it_telekom/allmant/article34986.ece

Rättsröta är bara förnamnet.

Om jag förstår detta rätt så kom domstolsbeslutet om husransakan från dommare Tomas Norström. Detta finner jag väldigt intressant. Samma dommare som inte anser sig jävig i piratebay rättegången...

Om jag förstår detta rätt så kom domstolsbeslutet om husransakan från dommare Tomas Norström. Detta finner jag väldigt intressant. Samma dommare som inte anser sig jävig i piratebay rättegången...

Man tar sig för pannan. Hur FAN kan denne man få sitta som domare i piratebayrättegången?!

kallas spoofing..
ta t ex programmet SMAC 2.0 Pro version..
fast det programmet används ej, endast ett eget programmerat.. å nej, inte jag som byggt upp d programmet

spoofing != byta macaddress
iövrigt håller jag med cykelstyre. Vad pratar du om egentligen ?

kallas spoofing..
ta t ex programmet SMAC 2.0 Pro version..
fast det programmet används ej, endast ett eget programmerat.. å nej, inte jag som byggt upp d programmet

Jo, jag vet vad det är. Men jag har aldrig varit med om att en FTP-site (eller någon annan site öht för den delen) byter MAC-adress. Fattar inte hur det skulle göra vare sig av eller till. MAC-adressen stannar ju vid första Layer3-hop.

Nope, i Sverige.

Var finns den informationen att läsa?

Har IPRED rätt att begära utdrag även ur tredjepartsloggar?

Det är märkligt tyst om det i såna fall, jag hittar inget som motsäger Bahnhofs "integritetspolicy", skulle det vara så att det inte är en fungerande möjlighet att bevara kundernas integritet tycker jag att det borde ha varit skriverier om det?

Det finns ju "anonymiseringstjänster" som fungerar helt utan att lagra uppgifterna någonstans, varför skulle det inte fungera för en ISP?

Såsant! Men jag har bestämmt för mig att det är krav på att man ska spara det när HELA direktivet har slagit genom?

IPRED står ju i direkt konflikt med Lag (2003:389) om elektronisk kommunikation så det är ju inte direkt ett kryphål utan man väljer att följa tidigare framtagen lagstadga.

5 § Trafikuppgifter som avser användare som är fysiska personer eller avser abonnenter och som lagras eller behandlas på annat sätt av den som bedriver verksamhet som är anmälningspliktig enligt 2 kap. 1 §, skall utplånas eller avidentifieras när de inte längre behövs för att överföra ett elektroniskt meddelande, om de inte får sparas för sådan behandling som anges i 6 eller 13 §.

Källa

Jag hoppas BBB följer efter. jag var nyss inne på BBB's hemsida och skickade mailet här nedan. Ni andra som är BBB-kunder uppmanas att göra detsamma. :fakta Ju fler som mailar och uttrycker sin oro och att de är beredda att flytta sina abonemang, desto snabbare kommer BBB haka på trenden...

"Hej Bredbandsbolaget!

Jag är kund hos er sedan ett par år och abonnerar på telefoni, tv och bredband.
I samband med IPRED-debatten så har ett antal leverantörer valt att inte lagra information om IP-addresser eftersom de, liksom deras kunder, anser att detta är ett klart övertramp när det gäller den personliga integriteten.

Jag är bekymrad över att BBB ännu inte tagit till sig detta och hakat på detta initiativ. Jag kommer därför att avvakta i någon/några veckor i hopp om att även ni följer Tele 2's exempel.
Om BBB, efter denna period, fortfarande väljer att lagra denna typ av information kommer jag flytta samtliga abonnemang till en konkurent som värderar den personliga integriteten högre."

Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...