Internetleverantören BAHNOF loggar INTE sina kunders IP nummer:
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_2739749.svd
Så ingen rädder för vargen där..
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_2739749.svd
Så ingen rädder för vargen där..

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jag kan ha fel men det finns väl nåt direktiv som säger att man MÅSTE spara sådana dat? Det är väl bara en tidsfråga innan det är implementrat här med?
läste om det på flashback innan idag, tror de kom fram till att man inte är säker hos bahnhof ändå.
Nej, man måste inte spara sån info i dagsläget, men OM man sparar uppgifterna är man skyldig att lämmna ut dom på begäran från privatpolisen IPRED
Såsant! Men jag har bestämmt för mig att det är krav på att man ska spara det när HELA direktivet har slagit genom?
Nej, det är det "hålet" som vissa anonymiseringstjänster nyttjar, dom loggar helt enkelt ingenting, dom har inte ens hårddiskar i sina VPN servrar utan en IP in, en ny ut, ingen vet vilken in som blir vilken ut...
Bahnhof är fortfarande lite putt sen antipiraterna planterade bevis i servrar, som stod i deras lokaler, genom en betald infiltratör, och sen stormade in och beslagtog hela maskinparken.
Nja, det är inte riktigt sant. Dom använde sig av en infiltratör (som sen hängdes ut) för att komma in på själva servrarna men dom planterade inget där.
Nej, man måste inte spara sån info i dagsläget, men OM man sparar uppgifterna är man skyldig att lämmna ut dom på begäran från privatpolisen IPRED
Det kanske flashback skriver för att dom tjänar pengar på sin annonymerings-server
Om jag inte minns fel så gav APB pengar till infiltratören för att köpa hårdiskar tilll ftpn som han sedan tankade upp saker på.![]()
Bara en liten anmärkning, FRA-lagen kringår dom inte då dom inte kan påverka det särskilt mycket. Så för detta ändamål kan VPN-tjänster (med kryptering då) och anonymitetstjänster fortfarande vara bra att använda sig av om man inte vill bli avlyssnad.
Det är inget jag hört om tidigare iaf. Vet att APB gav han pengar för att få åtkomst till servern.
Iom det var en warez-site så fanns de ju olagligt material där så förstår inte vad APB skulle få ut av att ge pengar till han för fler hårddiskar att fylla när de redan fanns gott om bevismaterial på servern.
Nåja, det är väl lite OT detta.
..Men det slutar inte där. För att få plats med allt upphovsrättskyddat material har Antipiratbyråns utsände köpt och sänt över hårdvara för sammanlagt 20 000 kronor. I början av mars skulle Rouge ha skickat över ytterligare hårddiskar på sammanlagt 800 GB, men tillslaget hann komma emellan. Det framgår både av nätteknikerns berättelse och av loggarna från diskussionerna på IRC mellan Rouge och nätteknikern..
![]() |
Mälaren Runt #40 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti kör... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |