Bagnaia snackar

Grandell

Inte alltid sist
Gick med
30 Nov 2005
Ort
Gisslarbo
Hoj
Drixton, Husaberg, TZ, RS, P&M, Bakker, Moto Martin, Bimota, Harris, ISR, Puch, Rickman, SRM, Rudge, Sexoped mm
Har alltid tyckt att Bagnaia verkar vara en trevlig typ, inte översnabb men snäll. Men så börjar han snacka och snackar gör han. Han anser om jag fattar rätt att de cyklar som inte är rena fabrikare ska saktas ner så endast de från fabriksstallen ska ha en sportmössa. Vilket skitsnack, tror han att han hade kommit dit han är idag om inte han suttit på en mer eller mindre likvärdig köpehöj för två eller om det är tre säsonger sen.


Tiderna ändras och mitt i allt sitter jag och nästan hejar på Marquez, han klagar inte i alla fall på att de andra Hondorna är lika snabba som hans, däremot är inte de andra kuskarna lika snabba som han. Trodde aldrig jag skulle hålla på Marc och det gör jag inte egentligen, inte än. Däremot Bagnaia, han har gjort sitt i min bok.
 

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Jag har aldrig gillat Banjajja. Visst kan han köra hjälpligt, men han är lika spännande som en träbit. Han kommer att bli en lika svårihågkommen mästare som Emilio Alzamora.
 

Kurt-Olsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Jun 2004
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha Virago 1100- 1997, Yamaha T7 -2022
Jag gillar Banjon som fan. Till skillnad från många IQ-befriade förare som inte kan ge en analys på engelska efter 20 år i sporten så är Banjon vältalig och systematiskt.
Såklart man inte gillar det här snacket men inte länge sedan han och Marquez snackade om att de gillar tuffa tag på banan och att det är så sporten är.

När det funkar för banjon och han inte kraschar ur är han ohotad i fältet!

Italienare på Italiensk hoj är inte fy skam heller efter spanjackernas dominans.
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Har alltid tyckt att Bagnaia verkar vara en trevlig typ, inte översnabb men snäll. Men så börjar han snacka och snackar gör han. Han anser om jag fattar rätt att de cyklar som inte är rena fabrikare ska saktas ner så endast de från fabriksstallen ska ha en sportmössa. Vilket skitsnack, tror han att han hade kommit dit han är idag om inte han suttit på en mer eller mindre likvärdig köpehöj för två eller om det är tre säsonger sen.


Tiderna ändras och mitt i allt sitter jag och nästan hejar på Marquez, han klagar inte i alla fall på att de andra Hondorna är lika snabba som hans, däremot är inte de andra kuskarna lika snabba som han. Trodde aldrig jag skulle hålla på Marc och det gör jag inte egentligen, inte än. Däremot Bagnaia, han har gjort sitt i min bok.
Det är inte försent för Bagnaia att byta till Wrestling !
Tycker det verkar som Bagnaia haft en riktigt, riktigt dålig dag ?
För då hoppar grodorna på led ur min mun.
 

Tanken

Sporthojsnörd
Gick med
10 Nov 2016
Ort
Gefle
Hoj
Ducati Monster 1200S 2020
Dom får ju iaf enligt honom vara kvar på banan, som Eddie Lawson resonera på 1980-90 talet så skulle alla som blivit varvade vara ute ur racet..
//Tanken
 

Grandell

Inte alltid sist
Gick med
30 Nov 2005
Ort
Gisslarbo
Hoj
Drixton, Husaberg, TZ, RS, P&M, Bakker, Moto Martin, Bimota, Harris, ISR, Puch, Rickman, SRM, Rudge, Sexoped mm
Dom får ju iaf enligt honom vara kvar på banan, som Eddie Lawson resonera på 1980-90 talet så skulle alla som blivit varvade vara ute ur racet..
//Tanken
Eddies resonemang kan jag förstå då han antagligen varvade 50 % av fältet varje race men utan denna hälft hade det blivit tunna startfält, ungefär som idag. Många gånger avgjordes racen av varvningarna, hur bra de kunde köras om av täten. I min värld av racing inom Classic varvar vi ganska ofta, av erfarenhet vet jag att det är en stor fördel att vara först. Du kan visserligen förlora en stor ledning på grund av en varvgubbe som ligger i vägen men då leder du antagligen ändå fortfarande. Om du istället hamnar mellan varvningen och täten förloras oftast racet. Jag är snäll mot de lite långsammare på träningarna, försöker köra om säkert, på race kör jag om en aning mer hänsynslöst.

Baggen vill att de andras cyklar ska saktas ner så han vinner enklare, det är en helt annan sak.
 

Johyy K

Medlem
Gick med
28 Aug 2015
Ort
Karlstad
Hoj
Yamaha WR450F, Suzuki DR650
Nu var det väl inte så att han ville att dem skulle gå saktare för att han skulle vinna, det som diskuterades var säkerhet som jag förstod det och en sak man skulle kunna göra enligt honom var att sakta ner icke fabrikare så det blev mindre risk in i kurva 1.

Tror inte ens det var det han ville utan det var bara något som skulle kunna göras, känns som media har blåst upp det utanför sitt sammanhang :)
Jag kan ha fel men det var så jag fattade det iaf :)
 

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Hypermutta
Nu var det väl inte så att han ville att dem skulle gå saktare för att han skulle vinna, det som diskuterades var säkerhet som jag förstod det och en sak man skulle kunna göra enligt honom var att sakta ner icke fabrikare så det blev mindre risk in i kurva 1.

Tror inte ens det var det han ville utan det var bara något som skulle kunna göras, känns som media har blåst upp det utanför sitt sammanhang :)
Jag kan ha fel men det var så jag fattade det iaf :)
Men om man ska sakta ner icke fabrikare så det blir mindre risk in i kurva 1 så är det väl just det man vill, att icke fabrikare ska vara långsammare?
Att det skulle ha med säkerhet att göra låter ju dumt, då hade han lika bra kunnat föreslå att hans egen hoj ska vara långsammare än övrigas.
Det är orättvist att så många kan vara med och slåss om podiet?
 

Johyy K

Medlem
Gick med
28 Aug 2015
Ort
Karlstad
Hoj
Yamaha WR450F, Suzuki DR650
Nej jag tycker verkligen inte att man skall göra hojar långsammare, det ska vara upp till förarna men samtidigt upp till tillverkarna att ta fram en så bra hoj som möjligt och kan fler sitta på fabriksmaterial destu bättre :)
 

sundström

bara grusleksaker kvar
Gick med
29 Nov 2006
Ort
sunne
Hoj
XR 650R 690r/sm
Är väl bara att dom börjar minska på alla elektroniska hjälpmedel så får vi se vilka förare som har mest hår på bröstet istället för att begränsa ?länge sen jag tröttnade på motogp nä annat var det med tvitaktarna en sån på tvären med casey stoner och gänget som körde då var roligare att följa ?
 
Last edited:

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Hypermutta
Är väl bara att dom börjar minska på alla elektroniska hjälpmedel så får vi se vilka förare som har mest hår på bröstet istället för att begränsa ?länge sen jag tröttnade på motogp nä annat var det med tvitaktarna en sån på tvären med casey stoner och gänget som körde då var roligare att följa ?
Gick 250cc hojarna så mycket på tvären?
Jag hade knappt hår på pungen då så hade inte hittat motogp riktigt än.
 

sundström

bara grusleksaker kvar
Gick med
29 Nov 2006
Ort
sunne
Hoj
XR 650R 690r/sm
Gick 250cc hojarna så mycket på tvären?
Jag hade knappt hår på pungen då så hade inte hittat motogp riktigt än.
?500 blårök hade en bra bit över 200 ponnys närmre250 än 200 var ju mer gashanden än elektroniken då mot nu ?youtube:a på ämnet eller Gary mccoy

 

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Hypermutta
500 blårök hade en bra bit över 200 ponnys närmre250 än 200 var ju mer gashanden än elektroniken då mot nu youtube:a på ämnet eller Gary mccoy

Jo det vet jag, men Stoner gick upp i MotoGP typ 4 år efter man gick över till fyrtakt?

Sent from my XQ-AT51 using Tapatalk
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top