Bagnaia snackar

Grandell

Inte alltid sist
Gick med
30 Nov 2005
Ort
Gisslarbo
Hoj
Drixton, Husaberg, TZ, RS, P&M, Bakker, Moto Martin, Bimota, Harris, ISR, Puch, Rickman, SRM, Rudge, Sexoped mm
Har alltid tyckt att Bagnaia verkar vara en trevlig typ, inte översnabb men snäll. Men så börjar han snacka och snackar gör han. Han anser om jag fattar rätt att de cyklar som inte är rena fabrikare ska saktas ner så endast de från fabriksstallen ska ha en sportmössa. Vilket skitsnack, tror han att han hade kommit dit han är idag om inte han suttit på en mer eller mindre likvärdig köpehöj för två eller om det är tre säsonger sen.


Tiderna ändras och mitt i allt sitter jag och nästan hejar på Marquez, han klagar inte i alla fall på att de andra Hondorna är lika snabba som hans, däremot är inte de andra kuskarna lika snabba som han. Trodde aldrig jag skulle hålla på Marc och det gör jag inte egentligen, inte än. Däremot Bagnaia, han har gjort sitt i min bok.
 
Jag har aldrig gillat Banjajja. Visst kan han köra hjälpligt, men han är lika spännande som en träbit. Han kommer att bli en lika svårihågkommen mästare som Emilio Alzamora.
 
Jag gillar Banjon som fan. Till skillnad från många IQ-befriade förare som inte kan ge en analys på engelska efter 20 år i sporten så är Banjon vältalig och systematiskt.
Såklart man inte gillar det här snacket men inte länge sedan han och Marquez snackade om att de gillar tuffa tag på banan och att det är så sporten är.

När det funkar för banjon och han inte kraschar ur är han ohotad i fältet!

Italienare på Italiensk hoj är inte fy skam heller efter spanjackernas dominans.
 
  • Gilla
Reaktioner: 007
Har alltid tyckt att Bagnaia verkar vara en trevlig typ, inte översnabb men snäll. Men så börjar han snacka och snackar gör han. Han anser om jag fattar rätt att de cyklar som inte är rena fabrikare ska saktas ner så endast de från fabriksstallen ska ha en sportmössa. Vilket skitsnack, tror han att han hade kommit dit han är idag om inte han suttit på en mer eller mindre likvärdig köpehöj för två eller om det är tre säsonger sen.


Tiderna ändras och mitt i allt sitter jag och nästan hejar på Marquez, han klagar inte i alla fall på att de andra Hondorna är lika snabba som hans, däremot är inte de andra kuskarna lika snabba som han. Trodde aldrig jag skulle hålla på Marc och det gör jag inte egentligen, inte än. Däremot Bagnaia, han har gjort sitt i min bok.
Det är inte försent för Bagnaia att byta till Wrestling !
Tycker det verkar som Bagnaia haft en riktigt, riktigt dålig dag ?
För då hoppar grodorna på led ur min mun.
 
Dom får ju iaf enligt honom vara kvar på banan, som Eddie Lawson resonera på 1980-90 talet så skulle alla som blivit varvade vara ute ur racet..
//Tanken
 
Dom får ju iaf enligt honom vara kvar på banan, som Eddie Lawson resonera på 1980-90 talet så skulle alla som blivit varvade vara ute ur racet..
//Tanken
Eddies resonemang kan jag förstå då han antagligen varvade 50 % av fältet varje race men utan denna hälft hade det blivit tunna startfält, ungefär som idag. Många gånger avgjordes racen av varvningarna, hur bra de kunde köras om av täten. I min värld av racing inom Classic varvar vi ganska ofta, av erfarenhet vet jag att det är en stor fördel att vara först. Du kan visserligen förlora en stor ledning på grund av en varvgubbe som ligger i vägen men då leder du antagligen ändå fortfarande. Om du istället hamnar mellan varvningen och täten förloras oftast racet. Jag är snäll mot de lite långsammare på träningarna, försöker köra om säkert, på race kör jag om en aning mer hänsynslöst.

Baggen vill att de andras cyklar ska saktas ner så han vinner enklare, det är en helt annan sak.
 
Nu var det väl inte så att han ville att dem skulle gå saktare för att han skulle vinna, det som diskuterades var säkerhet som jag förstod det och en sak man skulle kunna göra enligt honom var att sakta ner icke fabrikare så det blev mindre risk in i kurva 1.

Tror inte ens det var det han ville utan det var bara något som skulle kunna göras, känns som media har blåst upp det utanför sitt sammanhang :)
Jag kan ha fel men det var så jag fattade det iaf :)
 
Nu var det väl inte så att han ville att dem skulle gå saktare för att han skulle vinna, det som diskuterades var säkerhet som jag förstod det och en sak man skulle kunna göra enligt honom var att sakta ner icke fabrikare så det blev mindre risk in i kurva 1.

Tror inte ens det var det han ville utan det var bara något som skulle kunna göras, känns som media har blåst upp det utanför sitt sammanhang :)
Jag kan ha fel men det var så jag fattade det iaf :)
Men om man ska sakta ner icke fabrikare så det blir mindre risk in i kurva 1 så är det väl just det man vill, att icke fabrikare ska vara långsammare?
Att det skulle ha med säkerhet att göra låter ju dumt, då hade han lika bra kunnat föreslå att hans egen hoj ska vara långsammare än övrigas.
Det är orättvist att så många kan vara med och slåss om podiet?
 
Nej jag tycker verkligen inte att man skall göra hojar långsammare, det ska vara upp till förarna men samtidigt upp till tillverkarna att ta fram en så bra hoj som möjligt och kan fler sitta på fabriksmaterial destu bättre :)
 
Är väl bara att dom börjar minska på alla elektroniska hjälpmedel så får vi se vilka förare som har mest hår på bröstet istället för att begränsa ?länge sen jag tröttnade på motogp nä annat var det med tvitaktarna en sån på tvären med casey stoner och gänget som körde då var roligare att följa ?
 
Last edited:
Är väl bara att dom börjar minska på alla elektroniska hjälpmedel så får vi se vilka förare som har mest hår på bröstet istället för att begränsa ?länge sen jag tröttnade på motogp nä annat var det med tvitaktarna en sån på tvären med casey stoner och gänget som körde då var roligare att följa ?
Gick 250cc hojarna så mycket på tvären?
Jag hade knappt hår på pungen då så hade inte hittat motogp riktigt än.
 
Gick 250cc hojarna så mycket på tvären?
Jag hade knappt hår på pungen då så hade inte hittat motogp riktigt än.
?500 blårök hade en bra bit över 200 ponnys närmre250 än 200 var ju mer gashanden än elektroniken då mot nu ?youtube:a på ämnet eller Gary mccoy

 
500 blårök hade en bra bit över 200 ponnys närmre250 än 200 var ju mer gashanden än elektroniken då mot nu youtube:a på ämnet eller Gary mccoy

Jo det vet jag, men Stoner gick upp i MotoGP typ 4 år efter man gick över till fyrtakt?

Sent from my XQ-AT51 using Tapatalk
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top